Hoofdklasse C zondagamateurs 2015/2016

bqandy

Well-known member
Wanneer Be Quick gaat promoveren is zal het argument " hoger kunnen spelen " minder snel spelen om de club te verlaten.
En misschien kan Be Quick andere wapens in de strijd gooien om te voorkomen dat spelers vertrekken, zoals gezelligheid, dicht bij huis trainen en spelen, op zondag kunnen blijven voetballen en op zaterdag lekker thuis enz.
Iemand als Strengholt zal vast ook niet vanwege de sfeer bij ONS 4x per week die kant op sjezen, toch ?
Daar komt al nauwelijks meer publiek dan bij Be Quick.

Bij Be Quick is de sfeer en de organisatie goed. Dat wordt soms als een "warm bad' omschreven. Het trainingskamp in Spanje is opnieuw ingevoerd. Dus daar wordt wel van alles aan gedaan.

bqandy

Well-known member
Ronde 15
Rigtersbleek – Silvolde
MSC – Juliana 31
Dieze West – Quick 20
Alverna – Hollandia
De Bataven – Rohda Raalte
Achilles 1894 – Alcides
Be Quick 1887 – RKHVV

Er zijn nog drie clubs in de race voor de titel: Be Quick 1887, Juliana'31 en Quick'20. Silvolde lijkt na de nederlaag tegen De Bataven afgelopen weekeinde ook afgehaakt.
De top drie treedt zondag allemaal aan tegen middenmoters, respectievelijk RKHVV, MSC en Dieze West. Dieze West staat achter Be Quick tweede in de tweede periode, op drie punten. Met een gelijkspelletje tussen Dieze West en Quick 20 zou Be Quick op twee fronten winnen. Maar de tweede periode is dichtbij voor Be Quick. Gezien het veel betere doelsaldo kan de ploeg zich nog wel een nederlaag permitteren in de laatste drie ontmoetingen. (Na RKHVV nog Silvolde en Rohda)

Onderin de Drentse ontmoeting tussen Achilles 1894 en Alcides. Als Achilles die verliest dan wordt het een heel zwaar verhaal. Ook belangrijk: De Bataven - Rohda Raalte. De Bataven is zich aan het oprichten en kan bij winst grote afstand nemen van de p/d plekken. Ik verwacht ook dat dit gaat gebeuren. Voor MSC een belangrijke wedstrijd tegen Juliana'31. Omdat de clubs direct onder MSC tegen elkaar spelen kan een nederlaag tegen Juliana extra pijnlijk zijn. Ik ben ook benieuwd hoe de Meppelers met die enorme 8-1 afstraffing tegen Be Quick om gaan.

Rode lantaarn drager Rigtersbleek speelt tegen Silvolde en dan is er nog de subtopper tussen Alverna en Hollandia. Puntverlies voor Hollandia, dat vierde staat, betekent ook definitief over en uit en hopen op een (vervangende) periode.

noordooster

Well-known member
MSC - Juliana '31 is afgelast.
Ik kan me zo voorstellen dat men daar in Meppel niet erg rouwig om is na de afstraffing vorige week tegen Be Quick 1887.
De trainers hebben direct na die wedstrijd ook de oefenpartij tegen Staphorst, die afgelopen dinsdag gepland was, niet door laten gaan.

Mug

Member
MSC - Juliana '31 is afgelast.
Ik kan me zo voorstellen dat men daar in Meppel niet erg rouwig om is na de afstraffing vorige week tegen Be Quick 1887.
De trainers hebben direct na die wedstrijd ook de oefenpartij tegen Staphorst, die afgelopen dinsdag gepland was, niet door laten gaan.

MSC had toch prima op kunstgras kunnen spelen ?

bqandy

Well-known member
Gaat lekker met Be Quick. Na de 8-1 tegen MSC vorige week werd het vanmiddag 6-0 tegen RKHVV. Dat was niet geflatteerd. Zelfs met een man minder waren "we" nog beter en werd de zesde er in geprikt.
Wel naar voor Thomas Mak dat hij een sleutelbeen brak. Alle wissels waren toen al gebruikt, dus het was 20 minuten met 10.
Be Quick speelt nog in de 2e periode tegen Silvolde uit en Rohda thuis. Drie punten zijn voldoende om de periode op eigen kracht te halen.

bqandy

Well-known member
Gaat lekker Andy, eerst maar de periode en dan ?
Die periode MOET gewoon. Dat kan bijna niet mis gaan.

Daarna volgen wel alle zware tegenstanders, maar Be Quick voetbalt steeds beter. Ik beweer hier gewoon dat we kampioen worden. :rumcolaa:

De Groene Scout

Well-known member
Michel van Oostrum is er per direct uitgeknikkerd bij Dieze West.
Hij had net zijn schorsing van 6 duels erop zitten en wilde weer aan de gang. De club vond het beter dat hij het maar niet meer oppakte en heeft besloten dat de assistenten het maar af moeten maken. Tja, daar hebben ze dan 2 tot 3 maanden over nagedacht.

SanMark.

Well-known member
Michel van Oostrum is er per direct uitgeknikkerd bij Dieze West.
Hij had net zijn schorsing van 6 duels erop zitten en wilde weer aan de gang. De club vond het beter dat hij het maar niet meer oppakte en heeft besloten dat de assistenten het maar af moeten maken. Tja, daar hebben ze dan 2 tot 3 maanden over nagedacht.

Hij is een maand of 3 terug ook al ontslagen geweest. ( Bestuur maakte bij de spelers bekend dat MvO ontslagen was omdat het merendeel van de spelers niet met hem verder wilde maar daar wisten de spelers niets van de aanvoerder heeft toen iedereen bij elkaar geroepen in de kleedkamer met de vraag wie er niet met MvO verder wilde en toen staken er maar 2 de hand op)

Toen is dat ontslag ingetrokken. Dus daar speelde al veel meer.

bqandy

Well-known member
Niet fraai hoe dit is gespeeld. Dieze West wil afrekenen met het verleden. Blijkbaar een slechte naam, wist ik niet. MvO heeft wat gedaan dat daarin niet past. Vandaar de schorsing, gelijk aan de KNVB. Maar wat dan ook. Geef de trainer dan niet de indruk dat hij na die schorsing kan terug keren. En ga zeker niet weken van te voren al overal lopen suggereren dat het einde verhaal is met van Oostrum.

Abubakari

Well-known member
Zo dat is wel een verrassing.

Ik heb ze vorig jaar wel eens zien spelen, Emmeloord heeft een prima ploeg en staan nu ook weer keurig bij de bovenste clubs in 2K, Alcides is een degradatie kandidaat in de HC, dus zo verwonderlijk is het niet eens. Voor hetzelfde geld treffen ze elkaar volgend seizoen ook gewoon in de competitie.

bqandy

Well-known member
Zondag:
Quick 20 – De Bataven
Hollandia – Achilles 1894
Rohda Raalte – MSC
Alcides – Alverna
Silvolde – Be Quick 1887
RKHVV – Rigtersbleek
Juliana 31 – Dieze West

Bij winst op Silvolde pakt Be Quick zondag al de tweede periodetitel.

noordooster

Well-known member
Zondag:
Quick 20 ? De Bataven
Hollandia ? Achilles 1894
Rohda Raalte ? MSC
Alcides ? Alverna
Silvolde ? Be Quick 1887
RKHVV ? Rigtersbleek
Juliana 31 ? Dieze West

Bij winst op Silvolde pakt Be Quick zondag al de tweede periodetitel.

De clubs uit Noord krijgen het zwaar.
Silvolde is al een goede , stugge ploeg.
Alcides, Achilles en MSC voetballen alle 3 tegen clubs die hoger op de ranglijst staan.
Hoe gaan ze bij MSC om met het vertrek van enkele goede spelers en dat dikke verlies bij Be Quick ?
Het schijnt daar wat te rommelen.
Alcides en Achilles deden het de laatste wedstrijden ook niet echt goed.

bqandy

Well-known member
Silvolde krijgt last van de smalle selectie. Ik sprak deze week met een betrokkene bij Silvolde en die meldde dat er nogal wat blessuregevallen zijn.

De breedte van de selectie van Be Quick wordt overigens ook langzaam maar zeker op de proef gesteld. Vijf spelers geblesseerd en ??n vertrokken wegens een stage tot de zomer.
Ik had voor TweeNul nog een voorbeschouwing geschreven: http://www.tweenul.nl/nieuws/stad-groningen/hoofdklasse-c-be-quick-1887-kan-tweede-periode-pakken

Ik ga zondag waarschijnlijk naar Alcides - Alverna en hoop dan de rentree van Eric Jan Lijzen te zien.

Bovenaan