Hoofdklasse C zondagamateurs 2015/2016

SanMark.

Well-known member
Top 200 amateurclubs.

Alcides is de op een na grootste steiger, van 185 naar 68, Mooie indicatie hoe de jeugd elftallen er voor staan.

Zijn er meerdere jeugdteams gepromoveerd het afgelopen seizoen ? ( want ik kan me niet voorstellen dat die andere clubs allemaal zo zijn afgezakt)
Want ten opzichte van de 185ste plek heb je dit jaar 10 punten meer ? Is er misschien nog een lijst van vorig jaar ?

bqandy

Well-known member
Je denkt dan boven AFC of UNA te komen ?

Ik doelde meer op de beoordeling in het algemeen. Want voor de jeugd worden de eerste twee teams beoordeeld. Als je een tweede elftal van de senioren er bij betrekt wordt het nog "verenigingsbreder".

Maar ik had de punten nog niet eens bekeken. Be Quick staat gedeeld tweede. UNA valt dan vast te passeren. AFC wordt een wat lastiger verhaal. :eek:mg:

Edit: Zie net dat de jeugd bij een gelijke stand doorslaggevend is. Dus gewoon derde.

SanMark.

Well-known member
MSC gaat nipt verliezen denk ik.

Met nog een paar minuten te spelen staan ze een paar doelpunten achter.

bqandy

Well-known member
Tien! tien! tien!

Had gekund. Ik heb MSC overigens nog nooit zo slecht zien voetballen en Be Quick had geen medelijden.

Grappig detail was dat enkele MSC aanhangers dachten dat ik uit Meppel kwam. Tja. Ik kom er natuurlijk nog wel eens. ;)

noordooster

Well-known member
Had gekund. Ik heb MSC overigens nog nooit zo slecht zien voetballen en Be Quick had geen medelijden.

Grappig detail was dat enkele MSC aanhangers dachten dat ik uit Meppel kwam. Tja. Ik kom er natuurlijk nog wel eens. ;)

Be Quick wordt kampioen denk ik.
Ik zag ze spelen in Meppel tegen MSC en ook toen wonnen ze vrij eenvoudig.
Met name Westerveen en Djababoe waren toen goed meen ik me te herinneren.

Is MSC dit seizoen nu zoveel minder dan vorig seizoen ? Zoveel is er daar toch niet veranderd ?
Hoewel.... ik heb het gevoel dat zo'n 8 - 1 onder Blom en Brandsma niet was gebeurd.

bqandy

Well-known member
Ik zag ze spelen in Meppel tegen MSC en ook toen wonnen ze vrij eenvoudig.
Met name Westerveen en Djababoe waren toen goed meen ik me te herinneren.

Is MSC dit seizoen nu zoveel minder dan vorig seizoen ? Zoveel is er daar toch niet veranderd ?
Hoewel.... ik heb het gevoel dat zo'n 8 - 1 onder Blom en Brandsma niet was gebeurd.

Blom en Brandsma hadden de filosofie dat het sterkste punt van MSC de aanval was. Het was vaak met 4-2-4 de aanval zoeken.
Het nieuwe trainersduo wil meer van achteruit opbouwen om meer voetbal in de ploeg te krijgen.

Er is inderdaad weinig veranderd bij MSC qua selectie. Maar die is smal. Het ontbreken van Van Duuren, Schonewille en Besuijen brak de ploeg op. Daarnaast haalde niemand zijn niveau. Bij vlagen wisten Benjamins en Huiskes dat wel te doen. Maar het was bijna als makke schapen naar de slachtbank. Vleugelverdediger De Leeuw kon het niveau duidelijk niet aan en werd overlopen door Djababoe.

De Leeuw en Macedo ruilden van plaats, maar ook Macedo (qua orgine een aanvallende middenvelder) trok het niet aan die kant. Djababoe was overigens meteen door de BQ staf mee verhuisd met De Leeuw aan de andere kant, maar daar kwam De Leeuw wat beter uit de verf. Vijf doelpunten kwamen via de vleugels. Een door het midden en verder een schot van afstand en na een corner.

Verslag: http://www.tweenul.nl/nieuws/stad-groningen/be-quick-1887-verplettert-dramatisch-msc

bqandy

Well-known member

Ja. Als je met zo veel afwezigen met 8-1 wint en na rust nog eens drie man laat invallen die het niveau ook makkelijk aan kunnen dan heb je qua breedte wat in huis. Met schorsingen en blessures aan het einde van het seizoen is dat vaak doorslaggevend. Be Quick is in vergelijking tot vorig seizoen enorm gegroeid en veel spelers zijn ook individueel beter geworden. Chapeau wat dat betreft voor de technische staf onder leiding van Mischa Visser.

Maar met name de spelers die individueel beter zijn geworden, worden vaak "gehaald" door betalende clubs uit de omgeving. Dus het is weer afwachten wat er gaat gebeuren met de selectie. Aanvoerder Aron Strengholt gaat bv volgend seizoen naar ONS Sneek. Daar gaat het vast niet bij blijven.

noordooster

Well-known member
Maar met name de spelers die individueel beter zijn geworden, worden vaak "gehaald" door betalende clubs uit de omgeving. Dus het is weer afwachten wat er gaat gebeuren met de selectie. Aanvoerder Aron Strengholt gaat bv volgend seizoen naar ONS Sneek. Daar gaat het vast niet bij blijven.

Wanneer Be Quick gaat promoveren is zal het argument " hoger kunnen spelen " minder snel spelen om de club te verlaten.
En misschien kan Be Quick andere wapens in de strijd gooien om te voorkomen dat spelers vertrekken, zoals gezelligheid, dicht bij huis trainen en spelen, op zondag kunnen blijven voetballen en op zaterdag lekker thuis enz.
Iemand als Strengholt zal vast ook niet vanwege de sfeer bij ONS 4x per week die kant op sjezen, toch ?
Daar komt al nauwelijks meer publiek dan bij Be Quick.

noordooster

Well-known member
Blom en Brandsma hadden de filosofie dat het sterkste punt van MSC de aanval was. Het was vaak met 4-2-4 de aanval zoeken.
Het nieuwe trainersduo wil meer van achteruit opbouwen om meer voetbal in de ploeg te krijgen.

Er is inderdaad weinig veranderd bij MSC qua selectie. Maar die is smal. Het ontbreken van Van Duuren, Schonewille en Besuijen brak de ploeg op. Daarnaast haalde niemand zijn niveau. Bij vlagen wisten Benjamins en Huiskes dat wel te doen. Maar het was bijna als makke schapen naar de slachtbank. Vleugelverdediger De Leeuw kon het niveau duidelijk niet aan en werd overlopen door Djababoe.

De Leeuw en Macedo ruilden van plaats, maar ook Macedo (qua orgine een aanvallende middenvelder) trok het niet aan die kant. Djababoe was overigens meteen door de BQ staf mee verhuisd met De Leeuw aan de andere kant, maar daar kwam De Leeuw wat beter uit de verf. Vijf doelpunten kwamen via de vleugels. Een door het midden en verder een schot van afstand en na een corner.

Verslag: http://www.tweenul.nl/nieuws/stad-groningen/be-quick-1887-verplettert-dramatisch-msc

Liezen is daar vertrokken, maar die maakte zelden het verschil dacht ik.
Met name Schonewille is iemand die je mist als hij niet meedoet, hij zet vaak de lijnen uit.
Aan de andere kant, toen Schonewille een jaartje bij HHC zat speelde MSC ook goed.
Huiskes en de Leeuw kwamen begin dit seizoen van ZZVV . Volgens mij viel de Leeuw op derde klas niveau niet echt op en het verbaast me niks dat hij dan op hoofdklasse niveau tekort komt.
Carlos is een gemaakte verdediger. Hij speelde eerder vaak rechtsbuiten of rechtshalf. Tot dusver deed hij het als back niet slecht , dacht ik, met zo'n beetje hetzelfde idee als Gersom Klok bij HHC. Ook van rechtsbuiten naar rechtsback en dan veelvuldig opkomen.

Bovenaan