Het gaat helemaal fout in Meppel. Ook zaterdag 2 de klasser FC Meppel staat met 0 punten onderaan. Het zal snel moeten veranderen, anders heb je 3 degradanten en dan heb je ook nog de pech dat je dubbel degradeert. Dus Alcides, MSC en FC Meppel, snel punten pakken anders word het een kloten jaar.
Ik was vanmiddag bij MSC - Be Quick 1887 (1-4) en het cynisme in het publiek kwam na de 3-1 van Be Quick. De Meppeler derby zou extra aantrekkelijk zijn, omdat het een strijd tegen de degradatie zou gaan worden.... Dat mag je toch niet hopen.
Het was ook wel een vreemde gewaarwording vanmiddag. MSC gooide de oude aanvallende 4-2-4 beuk er niet in, maar was voornamelijk aan het combineren, maar daar was het spel te slordig voor. Be Quick was ook slordig voor de pauze, maar toen dat na de rust niet meer zo was en elke slordigheid van MSC afgestraft werd, liep de score ineens hoog op.
In het laatste kwartier probeerde MSC het nog wel opportunistisch, maar het leek wel alsof de ploeg geen kracht meer had. Be Quick bleef er maar bovenop zitten en was veel fitter. Zelfs toen de aanvallende smaakmakers Westerveen en Djababoe er af gingen bleef BQ beter en vloog de vierde er ook nog in.
Ik snap niet goed dat het nieuwe trainersduo van MSC een systeem in de koelkast gooit dat drie jaar succesvol was, want zoveel is er niet veranderd in de selectie. Men probeert wat anders en als het niet werkt grijpt men terug op het opportunisme. Dan moet je nog wel lucht hebben en dat was vanmiddag niet het geval.
Volgens mij kan het nog wel eens een seizoen worden met de meest vreemde uitslagen. Ik zag bijvoorbeeld vrijdag een machteloos Achilles 1894, dat eerder RKHVV versloeg. Dieze West boekte een grote winst tegen Alcides en gaat er vervolgens vrij kansloos tegen RKHVV vanaf. Ik kom zaterdag kijken bij Alcides - Achilles 1894. Ik ben benieuwd hoe de vlag er dan bij hangt bij Alcides.