Hoofdklasse C zondagamateurs 2015/2016

de waan

Well-known member
Ik lees nu op TweeNul: "De spelers van Quick’20 konden niet, vanwege de wedstrijd van FC Twente tegen Ajax, maar vrijdag konden zij wel”.

Hoezo kan Quick'20 niet spelen als FC Twente tegen Ajax speelt?
 

De Groene Scout

Well-known member
Hoezo kan Quick'20 niet spelen als FC Twente tegen Ajax speelt?
Die selectie van Quick'20 is nog zo jong die moeten op zaterdagavond met de spelers van FC Twente aan de hand mee het veld op en vervolgens spelen voor ballenjongens.

Nee zonder gekheid, ik gok dat Achilles gevraagd heeft of die wedstrijd ook nar zaterdag kon en dat spelers van Quick hebben aangegeven liever niet omdat ze naar Twente - Ajax wilden, maar als tegenbod de vrijdag hebben aangeboden.
 

de waan

Well-known member
Op niveau vierde klasse kan ik me dat nog voorstellen, maar het is toch bespottelijk dat je in de hoofdklasse daarvoor het aanvangstijdstip laat afhangen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Waarom? Als Achilles dat verzoek doet, dan mag Quick'20 dat toch weigeren?
 

Abubakari

Well-known member
Ik lees nu op TweeNul: "De spelers van Quick’20 konden niet, vanwege de wedstrijd van FC Twente tegen Ajax, maar vrijdag konden zij wel”.

Hoezo kan Quick'20 niet spelen als FC Twente tegen Ajax speelt?

Quick'20 is het toch het Ajax van het Oosten?
 

bqandy

Well-known member
En zo was het ook gegaan. Duel van zondag wilde Achilles 1894 graag op zaterdag spelen, Quick liever niet en toen kwam de vrijdag uit de bus als compromis.

Ja zoiets. Ik snap alleen de posts hierover niet goed. KNVB wil reclamebordjes over plakken op zondag vanwege drie vrouweninterlands in het Achilles stadion volgende week. Achilles vindt dat prima, maar dan moet Q'20 zaterdagavond langs komen. Maar die hebben al kaartjes voor Twente - Ajax, dus wordt er vrijdag afgesproken. Prima toch?
Achteraf was Achilles er dus niet gelukkig mee, omdat er maar 450 mensen waren ipv de verwachte 700. Maar ja, daarover dan twee dingen. Die 700 mensen kwamen wel in de derby's tegen Be Quick en Alcides en die clubs namen ook aardig wat volk mee. Tegen Sneek was het vorig seizoen al iets minder met 600 toeschouwers op zaterdag. En als tweede: Als er op zondag was gespeeld dan waren er waarschijnlijk maar 300 mensen gekomen. Want dat is de realiteit bij Achilles 1894 en daarom gaat alles buiten het winterseizoen het liefst naar zaterdagavond.
 

Unregistere

Well-known member
Ook Silvolde, Be Quick 1887 en Rohda Raalte boekten hun tweede zege. Juliana '31 mogelijk ook, 0-1 voor bij Alverna, maar volgens Teletekst nog altijd een tussenstand. Wat is daar aan de hand?
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik hoorde net dat Lieuwe Geesing niet snapt dat hij niet speelt bij Rigtersbleek. Heeft al meerdere keren om uitleg gevraagd. Trainer Gielink is er volgens mij al wel een beetje klaar mee. Dat kon binnenkort wel eens gaan botsen.
 

Mug

Member
MSC en Alcides staan ook mooi bij elkaar in de buurt.

Het gaat helemaal fout in Meppel. Ook zaterdag 2 de klasser FC Meppel staat met 0 punten onderaan. Het zal snel moeten veranderen, anders heb je 3 degradanten en dan heb je ook nog de pech dat je dubbel degradeert. Dus Alcides, MSC en FC Meppel, snel punten pakken anders word het een kloten jaar.
 

SanMark.

Well-known member
Het gaat helemaal fout in Meppel. Ook zaterdag 2 de klasser FC Meppel staat met 0 punten onderaan. Het zal snel moeten veranderen, anders heb je 3 degradanten en dan heb je ook nog de pech dat je dubbel degradeert. Dus Alcides, MSC en FC Meppel, snel punten pakken anders word het een kloten jaar.

Nou ja bij FC Meppel hebben ze het dit jaar eigenlijk helemaal op de eigen jeugd gegooid , daar staat een zeer jong team dus daar was het te verwachten dat die een zeer moeilijk jaar tegemoet zouden gaan.

Opvallender zou zijn als de twee hoofdklassers zouden degraderen. Daar zit veel meer geld achter en daar zijn de ambities ook een stuk anders.
 

Mug

Member
Nou ja bij FC Meppel hebben ze het dit jaar eigenlijk helemaal op de eigen jeugd gegooid , daar staat een zeer jong team dus daar was het te verwachten dat die een zeer moeilijk jaar tegemoet zouden gaan.

Opvallender zou zijn als de twee hoofdklassers zouden degraderen. Daar zit veel meer geld achter en daar zijn de ambities ook een stuk anders.

Ik vraag mij weleens af of SanMark werkelijk weet, wat er speelt bij de meppelerclubs. Het lijkt mij op kroeginformatie.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vraag mij weleens af of SanMark werkelijk weet, wat er speelt bij de meppelerclubs. Het lijkt mij op kroeginformatie.

Over Alcides weet ik niet zo veel maar bv de ambities van MSC hebben overal wel ingestaan. En over het algemeen wil Alcides ook graag op hoofdklasse niveau acteren.

Dus dat is allemaal niet zo ingewikkeld.

Over FC Meppel weet ik wat meer omdat ik daar wat mensen van ken die betrokken zijn bij die club.

En je ziet het ook aan de opstelling van FC Meppel bijna allemaal jonge jongens die vorig jaar of het jaar ervoor nog in de A's zaten.
 

bqandy

Well-known member
Het gaat helemaal fout in Meppel. Ook zaterdag 2 de klasser FC Meppel staat met 0 punten onderaan. Het zal snel moeten veranderen, anders heb je 3 degradanten en dan heb je ook nog de pech dat je dubbel degradeert. Dus Alcides, MSC en FC Meppel, snel punten pakken anders word het een kloten jaar.

Ik was vanmiddag bij MSC - Be Quick 1887 (1-4) en het cynisme in het publiek kwam na de 3-1 van Be Quick. De Meppeler derby zou extra aantrekkelijk zijn, omdat het een strijd tegen de degradatie zou gaan worden.... Dat mag je toch niet hopen.

Het was ook wel een vreemde gewaarwording vanmiddag. MSC gooide de oude aanvallende 4-2-4 beuk er niet in, maar was voornamelijk aan het combineren, maar daar was het spel te slordig voor. Be Quick was ook slordig voor de pauze, maar toen dat na de rust niet meer zo was en elke slordigheid van MSC afgestraft werd, liep de score ineens hoog op.
In het laatste kwartier probeerde MSC het nog wel opportunistisch, maar het leek wel alsof de ploeg geen kracht meer had. Be Quick bleef er maar bovenop zitten en was veel fitter. Zelfs toen de aanvallende smaakmakers Westerveen en Djababoe er af gingen bleef BQ beter en vloog de vierde er ook nog in.

Ik snap niet goed dat het nieuwe trainersduo van MSC een systeem in de koelkast gooit dat drie jaar succesvol was, want zoveel is er niet veranderd in de selectie. Men probeert wat anders en als het niet werkt grijpt men terug op het opportunisme. Dan moet je nog wel lucht hebben en dat was vanmiddag niet het geval.

Volgens mij kan het nog wel eens een seizoen worden met de meest vreemde uitslagen. Ik zag bijvoorbeeld vrijdag een machteloos Achilles 1894, dat eerder RKHVV versloeg. Dieze West boekte een grote winst tegen Alcides en gaat er vervolgens vrij kansloos tegen RKHVV vanaf. Ik kom zaterdag kijken bij Alcides - Achilles 1894. Ik ben benieuwd hoe de vlag er dan bij hangt bij Alcides.
 

Mug

Member
Ik kom zaterdag kijken bij Alcides - Achilles 1894. Ik ben benieuwd hoe de vlag er dan bij hangt bij Alcides.[/QUOTE]

Ik ook, na 3 wedstrijden kun je voorzichtig kijken hoe Alcides er werkelijk voorstaat. Tot nu toe is het erg pover en de omslag moet snel komen.
 

bqandy

Well-known member
Ik ook, na 3 wedstrijden kun je voorzichtig kijken hoe Alcides er werkelijk voorstaat. Tot nu toe is het erg pover en de omslag moet snel komen.

Bij alle Drentse ploegen graag. Het noorden is dit seizoen al niet zo best vertegenwoordigd in de top van het amateurvoetbal op zondag met 2 topklassers en 4 hoofdklassers.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 3
Zaterdag 19-9-2015
Silvolde – Rigtersbleek
Alcides – Achilles 1894
Zondag 20-9-2015
Quick 20 – Dieze West
Hollandia – Alverna
Rohda Raalte – De Bataven
RKHVV – Be Quick 1887
Juliana 31- MSC

De vijf koplopers zonder puntverlies kunnen er negen van maken in de derde ronde. Leuke Drentse derby op zaterdagavond tussen Alcides en Achilles 1894. Vorig jaar in Assen goed voor 700 toeschouwers. Ik beschouw toch (mede op vorig seizoen) Juliana'31 - MSC en RKHVV - Be Quick 1887 als de toppers. Ik zet Quick'20 - Dieze West er ook maar bij. Mijn toto: Vijf keer een 1 en twee keer een 3. (Maar die ga ik niet invullen bij de voorspellingen) ;)
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Loopt nog niet bij Rigtersbleek. 3e nederlaag op rij, dat hadden ze niet gedacht met de nodige versterkingen van HSC'21 erbij.
Vandaag was Silvolde met 5-1 te sterk.
 
Bovenaan