Hoofdklasse B zondag 2017-2018

Unregistere

Well-known member

SC Heerenveen

Well-known member
De kans dat ik bij die wedstrijden aanwezig ben is wel erg klein hoor. Buiten mijn regio.

Maar ik las een tweet van GOES-trainer Rogier Veenstra die na afloop nog een hand wilde geven aan de scheids, maar die weigerde dat: https://twitter.com/RogerioBold/status/977955829054935041

Beide trainers naar de tribune gestuurd dus?

Alleen die van GOES, maar die schorsing kan wel eens ingetrokken gaan worden. Trainer van Den Bosch is niet weg gestuurd, maar was wel erg aan het zuigen. Vooral meteen na de wedstrijd, daar was de scheidsrechter ook echt niet van gediend.
 

Unregistere

Well-known member
IFC, waar trainer Virgil Breetveld na de oorwassing tegen Baronie maatregelen heeft aangekondigd, weet wat het te doen staat vanmiddag bij BVC '12. Baronie pakte gisteravond weer een punt en als BZC van IFC, klimt die ploeg ook over de Ambachters heen. In het slechtste geval kan Juliana '31 dan ook naderen als ze thuis van Woezik winnen vanmiddag. Kortom, IFC kan maar beter winnen.

Koploper OSS '20 verspeelde punten. Het werd gelijk tegen Meerssen (1-1). Nummer twee GOES ging echter onderuit tegen UDI '19, dus de Ossenaren liepen eigenlijk gewoon nog uit.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Breetveld hield woord en stelde drie van de vier verdedigers van vorige week niet meer op. Winst zat er echter niet in voor IFC. Het bleef 0-0 bij BVC '12. Juliana '31 won wel van Woezik, dus het worden nog spannende weken onderin.

10. Groene Ster 22-30
11. IFC 21-28
12. BVC '12 23-27
13. Baronie 23-25
14. Juliana '31 24-25
15. EHC 23-23
16. Woezik 23-14

IFC heeft nog wat inhaalduels op het programma staan, maar die spelen ze allemaal uit.
 

Joost

Well-known member
Wat zit EHC eigenlijk te doen? Die hebben ook nog in de subtop gestaan toch?

Kleine selectie en veel blessures begreep ik. Ze begonnen heel erg goed en wonnen in december nog 4 keer op rij. Daarna 9 nederlagen.

Trainer is er ook weggestuurd maar het mag niet baten.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Wat een onzin dat je naar de andere kant van het land moet om te vlaggen.
Ik heb het zelfs aangevraagd, haha.
Zaterdagmiddag richting Herpen om daar in te checken in goedkoop hotel, daarna naar VVV Venlo - Heerenveen toe.
Dit omdat De Koel het enige stadion is welke ik in de Eredivisie nog niet gezien heb.
Na de wedstrijd tanken in Duitsland en slapen in Herpen, en volgende dag 1 uur 15 minuten richting wedstrijd in Hoensbroek.
En dan het minste stuk van deze hele reis, bijna 3 uren terug ...
 

Unregistere

Well-known member
IFC moet het in de strijd om handhaving in elk geval (voorlopig?) doen zonder spits Jeremy Hensen. Hij ontbrak al enige tijd, maar is vanwege priv? problemen nu definitief afgehaakt.

Zeer waarschijnlijk is er voor volgend seizoen wel een nieuwe spits gestrikt door onze buren. Joey Grootenboer (nu XerxesDZB, hier wellicht bekend bij sommigen als ex-speler van Leonidas) zou zo goed als rond zijn met de Ambachters, maar die maken zulke dingen vaak pas veel later bekend.
 

Unregistere

Well-known member
Ondanks de personele problemen winnen onze buren van IFC met 0-1 in Vlissingen door een goal van No?l Goossens. Belangrijke punten voor ze!

Koploper OSS '20 zette weer een stap richting kampioenschap door een klinkende 1-6 overwinning bij Woezik. Halsteren is nu tweede op 14 punten achterstand, wel met twee duels minder gespeeld. Zij passeerden GOES, dat dik verloor bij Juliana '31 (5-2). UDI '19 is aan een stiekeme opmars bezig en staat nu vierde.

Onderin lijkt Woezik gezien, maar is het verder nog erg spannend. EHC is voorlaatste met 23 punten, Juliana '31 (28 punten) en BVC '12 (27 punten) bezetten de P/D-plaatsen. Zij hebben echter ook de nummers 9 en 10, IFC en Vlissingen (allebei 31 punten), nummer 11 Groene Ster (30 punten) en nummer 12 Baronie (28 punten) nog in het vizier.
 
Bovenaan