Hoofdklasse B zondag 2017-2018

bqandy

Well-known member
Indeling: Baronie (Breda), BVC?12 (Beek Ubbergen), EHC (Hoensbroek), Gemert, Goes, Groene Ster (Heerlerheide), Halsteren, IFC (Hendrik Ido Ambacht), Jong Den Bosch, Juliana?31 (Malden), RKSV Nuenen, SV Meerssen, SV OSS?20 (Oss), UDI?19 (Uden), Vlissingen, Woezik (Wijchen).
 

Unregistere

Well-known member
IFC (Hendrik Ido Ambacht),

De streepjes vergeten, maar die zijn wel belangrijk in de plaatsnaam! :p

Wel een leuke competitie om te volgen voor de krant in elk geval. Ik verwacht wel dat IFC het lastig zal krijgen. Drie degradanten uit de derde divisie, het sterke Woezik dat overkomt, poeh. Wel een oude bekende met GOES, daar speelden ze enkele jaren terug in de eerste klasse nog tegen. Baronie is ook een mooie aanvulling, leukere clubs dan bijvoorbeeld Gestel en DESO.

Nog geen offici?le reactie vanuit IFC vernomen overigens. Nieuwe trainer, dan krijg je dat. Ik verwacht gemengde gevoelens. Niets dat op een derby lijkt - dat was met Leonidas en DHC nog enigszins het geval geweest - en een op papier sterke afdeling, maar wel wat aansprekende clubs en over het algemeen in het 'gemoedelijkere' Zuid.

Gevoelsmatig verwacht ik dat het dus wel zwaar zal worden voor ze, maar misschien valt het mee.
 

de waan

Well-known member
Vier of vijf keer op rij gepromoveerd. Gewoon weer zo'n club van niks met een sponsor met teveel geld. Helaas een onuitroeibaar fenomeen kennelijk.
 

Unregistere

Well-known member
Dat blijkt. En toch vind ik het ergens dan wel verbazend dat er altijd clubs zijn die op die manier wel razendsnel een opmars maken, maar dat bijvoorbeeld een RBC jaren in de vierde klasse bleef hangen. Je zou toch denken dat zo'n sponsor daar dan eerder in zou duiken. Al krijgen ze bij kleinere clubs natuurlijk sneller alle macht.

Lopen er ook nog een beetje bekende spelers bij BVC?
 

bqandy

Well-known member
Dominique Scholten, overgekomen van JVC Cuijk, schiet me zo als eerste te binnen. Verder volgens mij wat spelers met een verleden in de jeugd van een profclub.
 

Joost

Well-known member
Dat blijkt. En toch vind ik het ergens dan wel verbazend dat er altijd clubs zijn die op die manier wel razendsnel een opmars maken, maar dat bijvoorbeeld een RBC jaren in de vierde klasse bleef hangen. Je zou toch denken dat zo'n sponsor daar dan eerder in zou duiken. Al krijgen ze bij kleinere clubs natuurlijk sneller alle macht.

Lopen er ook nog een beetje bekende spelers bij BVC?

RBC lijkt me de club die nu alles netjes wil doen. Bij grote sponsoren is het meestal niet zo netjes geregeld.
 

Unregistere

Well-known member
RBC lijkt me de club die nu alles netjes wil doen. Bij grote sponsoren is het meestal niet zo netjes geregeld.

Klopt, daar zal het verschil wel in zitten.

Ik kwam deze trouwens tegen via Twitter van Vlissingen:

DDcW7MoXoAEsPH_.jpg:large


IFC gaat dus weer lekker reizen. Was dat in A minder geweest denk jij? Ik vermoed van wel, al zitten er daar ook een paar heel verre tussen.

Dominique Scholten, overgekomen van JVC Cuijk, schiet me zo als eerste te binnen. Verder volgens mij wat spelers met een verleden in de jeugd van een profclub.

Scholten ken ik wel.

In de groep van vorig seizoen ( http://www.hetgeldersevoetbal.nl/definitieve-selectie-bvc12-voor-2016-2017-alex-joosten-keert-terug/ ) komt alleen de naam Olivier ter Horst mij bekend voor. Maar het is ook niet echt mijn regio, dus die voormalig jeugdspelers van BVO's haal ik er uiteraard niet uit.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Mijn cijfers zijn op details anders dan de tabel die je plaatste. Ik kom in totaal voor IFC in B uit op 1619km.

Wissel ik IFC om met Jong Achilles dan kom ik op 1694. Nauwelijks verschil dus.
IFC heeft in B 3 keer heel ver; 180km naar Zuid Limburg maar verder heel veel rond de 100km. Zowel Goes, Gemert als Juliana'31 is rond de 100km.

De afstand IFC-Gemert in die tabel is wel opmerkelijk. Ik kom op 101km, in die tabel staat 118.
https://www.google.nl/maps/dir/Geme...x400de5a8d1e6c60!2m2!1d4.6395056!2d51.8423973

Overigens gaat Achilles '29 hierdoor van 1339km naar 1884.
 

Unregistere

Well-known member
Mijn cijfers zijn op details anders dan de tabel die je plaatste. Ik kom in totaal voor IFC in B uit op 1619km.

Wissel ik IFC om met Jong Achilles dan kom ik op 1694. Nauwelijks verschil dus.
IFC heeft in B 3 keer heel ver; 180km naar Zuid Limburg maar verder heel veel rond de 100km. Zowel Goes, Gemert als Juliana'31 is rond de 100km.

De afstand IFC-Gemert in die tabel is wel opmerkelijk. Ik kom op 101km, in die tabel staat 118.
https://www.google.nl/maps/dir/Geme...x400de5a8d1e6c60!2m2!1d4.6395056!2d51.8423973

Overigens gaat Achilles '29 hierdoor van 1339km naar 1884.

Helder, maakt dus niet heel veel verschil voor ze of in ze A of B hadden gespeeld. Dan is B misschien leuker omdat die teams 'gemoedelijker' zijn.
 
Bovenaan