Hoofdklasse B zondag 2017-2018

Unregistere

Well-known member
Zondag ook Limburgers kijken. IFC - Meerssen voor de krant. Nog spelers die ik extra in de gaten moet houden bij die club, Joost?
 

Joost

Well-known member
Geen flauw idee. De laatste keer dat ik Meerssen zag voetballen was ruim 12 jaar geleden en de krant heeft ook niet iedere week een verslag want het is een andere regio.
 

Unregistere

Well-known member
Die krant kiest ook telkens de verkeerde wedstrijden, haha.

Moeten sowieso regioclubs bij betrokken zijn... En voor IFC zou dit bij winst toch wel een grote stap naar een veilige status kunnen betekenen, dus zo ongelukkig is het niet gekozen. :p

@Joost, dan ga ik Meerssen volledig blanco bekijken en laat ik me al dan niet verrassen!

Voor mij ook al heel lang geleden dat ik die club heb zien spelen volgens mij. Een keer tegen Papendrecht nog, toen die nog in de hoofdklasse B speelden. Maar dat was nog in de tijd van de hoofdklasse 'oude stijl'. Zal dus ook al ruim zeven jaar geleden zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Prima beelden, Waan!

En die 10 en 11 goals van Joost en Forza AZ worden moeilijk te overtreffen. Misschien dat het vanmiddag dan 6-6 kan worden, je weet maar nooit...
 

Unregistere

Well-known member
De teller stokte qua aantal goals bij drie. IFC, in een compacter systeem dan voorheen, pakte drie belangrijke punten: 3-0. Voor rust waren ze veel beter, maar pas kort voor de pauze drukten ze dat in de score uit. Billy Nzojyibwami maakte de 1-0. In de tweede helft viel al snel de 2-0. Aanvoerder en topscorer Danny Slingerland krulde op magistrale wijze een vrije trap in de bovenhoek. Daarna liet IFC de Limburgers het spel maken en dat lukte die ploeg niet zo. Zelf beslisten de Ambachters het duel op de counter. Weer Billy Nzojyibwami. Enige smetje voor IFC, dat door blessures, schorsingen en priv?problemen een krappe groep heeft, was de rode kaart die invaller Marwin Richard kreeg. Soms heb je iemand die scoort bij zijn eerste balcontact na een invalbeurt, Richard kreeg binnen 30 seconden rood. Was wat ongelukkig, een sliding naar voren. Wel te hard en dus terecht rood, al was het niet zijn intentie. Maar ja, die krijgt dus een schorsing.

Vooraf in de bestuurskamer ging het over de arbitrage en de afstanden die zij vaak maken. De vriendin van ??n van de grensrechters zat er bij en die had het er over, waarna een bestuurslid van Meerssen het over een wedstrijd van zijn club had die door twee Friezen werd gevlagd. Dat moet SC Heerenveen zijn toch zeker? ;)

Ook de gestaakte pot tegen Groene Ster kwam ter sprake, blijft toch een merkwaardig verhaal. Uiteindelijk alleen een geldboete voor de club en een schorsing voor de keeperstrainer, die daardoor ook op het matje moest komen bij zijn werkgever in het dagelijks leven vanwege slechte reclame voor het bedrijf.

In de rust ging het vooral over de vv Minor, die kans maakt op promotie en flink met de geldbuidel zou wapperen. Wat is dat voor club, Joost? Ze hebben in elk geval al de keeper van Meerssen aangetrokken.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Vooraf in de bestuurskamer ging het over de arbitrage en de afstanden die zij vaak maken. De vriendin van ??n van de grensrechters zat er bij en die had het er over, waarna een bestuurslid van Meerssen het over een wedstrijd van zijn club had die door twee Friezen werd gevlagd. Dat moet SC Heerenveen zijn toch zeker? ;)
Ik heb Meerssen eenmaal gehad dit seizoen, uit bij Vlissingen op 19 november. Maar Vlissingen heb ik na gisteren dus al 3 keer gehad. Bestuursleden van die club hadden al medelijden met mij, haha.
Maar zondag dus weer naar Limburg, Heerde om precies te zijn. Dan staat Groene Ster - UDI '19 op het programma.

Gisteren gevlagd bij EHC/Heuts - Vlissingen, man man man wat een niveau. Met name de thuisploeg maakte er echt een potje van. Het enige wat ze deden wat zeuren op de scheidsrechter, die er echt heerlijk mee om ging en er niet voor weg liep om trainers en spelers te kakken te zetten. Daar kon ik langs de lijn dan weer van genieten. Vlissingen won meer dan verdiend met 1-4.
 

Joost

Well-known member
Uit de krant:

‘Het zit wat tegen’

„Tja, het zat gewoon een beetje tegen”, meende Meerssen-trainer Paul Meulenberg. Hij zag voor rust dat de kopbal van Julien Rompelberg via de onderkant van de lat weer het veld insprong. Uit de tegenaanval kwam IFC op voorsprong. Een vrije trap en een counter deden de gasten de das om: 3-0.

Over EHC een groter stuk maar niets over de arbitrage, wel over de meer dan verdiende zege van Vlissingen.

Maar stel je navigatie niet in op Heerde, dat ligt in Gelderland. Je moet naar Heerlerheide, bij het laatste verkeerslicht voor je bij EHC was naar rechts en dan 400m rijden is dat.

Minor, (RKSV overigens, niet VV) heeft een beetje een mindere naam. Ze staan nogal bekend als koopclub de laatste jaren. Komen uit Nuth en dat ligt dan weer op 5 minuten rijden van EHC. Dorp heeft 5500 inwoners en de club heeft wat moeite om de jeugdafdeling behoorlijk op pijl te houden. Gaan A jeugd meer bijvoorbeeld. Maar in zo'n dorp lijkt me dat ook lastig, zeker als je weet dat FC Hoensbroek vlakbij zit en juist een uitstekende jeugdafdeling heeft.
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb Meerssen eenmaal gehad dit seizoen, uit bij Vlissingen op 19 november.

Als daar een andere Fries bij was, dan bedoelde hij wel jou. Grappig toch?

En Joost, dank voor de info over Minor. Kende de club helemaal niet, maar kans is dus groot dat ze in de hoofdklasse belanden. Klopt dus dat ze met de geldbuidel wapperen.

De analyse van de trainer van Meerssen snap ik enerzijds wel, want het zat inderdaad niet zo mee bij de doelpunten. Maar aan de andere kant hebben ze op die kopbal na echt helemaal niets noemenswaardigs gecre?erd.
 

Unregistere

Well-known member
Gisteravond hebben onze buren van IFC een van de drie inhaalduels gespeeld. Op bezoek bij UDI '19 werd het 2-2. Danny Slingerland schoot de Ambachters vanaf de stip aan de leiding, maar UDI kwam terug en boog de stand om naar 2-1. In de slotfase maakte de ingevallen A-junior Mohamed El Bannasri toch nog gelijk. IFC nu zeven punten los van nummer dertien Baronie, dus dat ziet er wel redelijk goed uit weer. Lijkt erop dat ze zich wederom zullen handhaven in de hoofdklasse.
 

Unregistere

Well-known member
Onze buren van IFC kregen na de goede serie van de laatste weken een flink pak slaag bij Jong FC Den Bosch: 5-0. Verbaast me niets, goede ploeg. Ook EHC kreeg een pak slaag: 6-0 bij GOES. Opvallend genoeg moest EHC-trainer Freek Theunissen zichzelf in de basis zetten bij de Limburgers....

Maar het kon nog erger: Gemert - Nuenen 8-1!

Bovenin won OSS '20 met 1-4 bij Juliana '31, terwijl Halsteren nipt won bij Woezik (0-1).

Verder: Baronie - BVC '12 4-1, Meerssen - Vlissingen 1-0 en Groene Ster - UDI '19 3-1
 
Bovenaan