Hoofdklasse B zondag 2017-2018

Unregistere

Well-known member
Het is BVC '12 - EHC/Heuts geworden. Wedstrijd in de kelder.

Ah, okee. Da's voor mij geen interessante pot. Wel jammer hoor, uitgerekend als je naar IFC mag, ben ik er niet. Maar wellicht later dit seizoen nog een keer. Ben benieuwd hoe je de ontvangst en entourage zult vinden in elk geval.
 

Unregistere

Well-known member
Ongetwijfeld komt de analyse van SC Heerenveen over zijn bevindingen bij onze buren van IFC nog in dit topic te staan. De Ambachters verloren in elk geval met 0-2 van Halsteren.

Koploper OSS '20 verspeelde punten op bezoek bij Baronie (1-1), dus Halsteren liep iets in. Jong FC Den Bosch niet, die speelden ook gelijk (1-1 tegen BVC '12).

Verder zeges voor Gemert (3-0 tegen Juliana '31), GOES (0-3 bij Woezik) en UDI '19 (liefst 1-6 bij EHC).

Vlissingen - Nuenen werd om treurige reden uitgesteld (overlijden van de broer van een selectiespeler bij de Zeeuwen).

De Limburgse kraker Meerssen - Groene Ster werd bij een 0-1 stand gestaakt. Wat is daar gebeurd, Joost?
 

Joost

Well-known member
Ongetwijfeld komt de analyse van SC Heerenveen over zijn bevindingen bij onze buren van IFC nog in dit topic te staan. De Ambachters verloren in elk geval met 0-2 van Halsteren.

Koploper OSS '20 verspeelde punten op bezoek bij Baronie (1-1), dus Halsteren liep iets in. Jong FC Den Bosch niet, die speelden ook gelijk (1-1 tegen BVC '12).

Verder zeges voor Gemert (3-0 tegen Juliana '31), GOES (0-3 bij Woezik) en UDI '19 (liefst 1-6 bij EHC).

Vlissingen - Nuenen werd om treurige reden uitgesteld (overlijden van de broer van een selectiespeler bij de Zeeuwen).

De Limburgse kraker Meerssen - Groene Ster werd bij een 0-1 stand gestaakt. Wat is daar gebeurd, Joost?

Dit:

De hoofdklassederby tussen SV Meerssen en Groene Ster is zondag gestaakt.

Bij het verlaten van het speelveld aan het eind van de eerste helft voelde de scheidsrechter zich bedreigd. De bezoekers uit Heerlen stonden op dat moment met 1-0 voor.

De leidsman wilde het duel vervolgens niet meer hervatten.

Ik heb heb hem even nagezocht en het was dezelfde scheidsrechter die vorige week De Meern v HSC'21 floot en een week eerder Quick v Be Quick 1887.

Dit zegt Groene Ster op Twitter:
Scheidsrechter voelde zich bedreigd vanuit Meerssen-zijde bij het verlaten van het speelveld voor de rust. Wordt vervolgd...

Meerssen kreeg in de eerste helft een rode kaart, dat zal wel hebben meegespeeld.
 

de waan

Well-known member
Bedreigd door supporters van Meerssen? :confused:

Die ene keer dat ik in Meerssen was, maakten ze zich alleen druk om de tapkraan in de feesttent.
 

Joost

Well-known member
Bedreigd door supporters van Meerssen? :confused:

Die ene keer dat ik in Meerssen was, maakten ze zich alleen druk om de tapkraan in de feesttent.

In de krant vanochtend nog wat meer info. Een overdreven rode kaart in de 38e minuut en een paar minuten later een twijfelachtige penalty voor Groene Ster. Er was wat op 'm gescholden bij het binnengaan van de kleedkamers voor de thee.

Het was overigens zijn laatste wedstrijd, hij had al eerder besloten om zijn fluit op te bergen.

Eerlijk gezegd ken ik Meerssen ook niet als vereniging waar het uit de hand zou kunnen lopen. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar dit ruikt in ieder geval naar een geval waarbij de scheidsrechter begriploos is voor emotie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Inderdaad zuiver rood.
Penalty kun je geven. Als je zo'n beperkte speler bent en geen bal aan kunt nemen, dan mag ie ook rustig op de stip.
 

Joost

Well-known member
Ah er zijn beelden, dat wist ik niet.

Dit stond in de krant:

Wat was er gebeurd? Vijf minuten voor rust, bij een 0-0 stand, vloog Meerssen-speler Jasper Kuijs onbesuisd in op Steff de Wit. Tot verbazing van velen trok de leidsman meteen de rode kaart, waardoor de thuisclub met tien man verder moest. Groene Ster, dat tot dan toe bijna niets in de melk te brokkelen had, veranderde meteen van strategie. Bij een aanval van de Heerlenaren kwam de bal via de schoen tegen de arm van Meerssenaar Michiel Knops. Tot ontzetting van de thuisclub werd die ogenschijnlijk onschuldige handsbal met een penalty bestraft. Mick Hellemons benutte dit presentje feilloos: 0-1.

Dit bleek niet veel later het laatste kunstje van Horst. Bij het naar binnen lopen werd hij uitgescholden door keeperstrainer Marcel Spa van Meerssen. „Ik ben door die meneer en een viertal spelers van de thuisclub bedreigd en uitgescholden. Ik durfde door al die verwensingen niet meer te hervatten. Jammer dat mijn carri?re zo moet eindigen, want ik had toch al besloten dat dit mijn laatste wedstrijd zou zijn. Op deze manier afsluiten is niet leuk.” Spa gaf toe dat hij de scheidsrechter onheus bejegende, maar voegde daaraan toe dat er ‘nog veel meer tegen de man was gezegd’. Wat een gezellige voetbalmiddag had moeten worden, werd een derby die waarschijnlijk voor de tuchtcommissie wordt beslist. Groene Ster-trainer Maurice Verbunt toonde zich verdrietig. „Meerssen speelde tot aan de rode kaart veel beter dan wij. En de strafschop was wel erg ongelukkig gegeven. Natuurlijk ben je dan blij dat je op voorsprong komt, maar dat de arbiter niet meer verder durft, is heel jammer. Dat verdiende deze wedstrijd ook niet.”
 

de waan

Well-known member
Jezus, wie bedenkt het in hemelsnaam om een muziekje achter een samenvatting te monteren.

Idiote overtreding trouwens, lijkt me toch niet dat daar ?berhaupt discussie over kan zijn.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die beelden van achter de goal laten ook wel zien dat hij zijn hand terugtrekt. Discutabel iig.
 

De Groene Scout

Well-known member
Inmiddels meerdere keren bekeken en ik vind het gewoon een pingel.
Tevens een domme speler door daar zo lang als een geblokte ausputzer voor zijn eigen doelman te blijven hangen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Laat ik ten eerste zeggen dat dit niet Horst is, met hem al een aantal keren samen gewerkt dit seizoen dus ik weet wie dat is.
Dat er enige twijfel over de rode kaart is begrijp ik niet, dit is een 100% rode kaart.
Kijk hoe die speler met 2 benen letterlijk komt in vliegen.

Ik was gisteren niet actief bij IFC - Halsteren, die wedstrijd heb ik af moeten zeggen.

Komende zondag vlag ik wel weer, bij BCV '12 - EHC/Heuts.
 

Joost

Well-known member
Laat ik ten eerste zeggen dat dit niet Horst is, met hem al een aantal keren samen gewerkt dit seizoen dus ik weet wie dat is.
Dat er enige twijfel over de rode kaart is begrijp ik niet, dit is een 100% rode kaart.
Kijk hoe die speler met 2 benen letterlijk komt in vliegen.

Ik was gisteren niet actief bij IFC - Halsteren, die wedstrijd heb ik af moeten zeggen.

Komende zondag vlag ik wel weer, bij BCV '12 - EHC/Heuts.
Dat is wel raar. Volgens het officialportal heeft hij de wedstrijd wel gefloten.

Hij werd ook geciteerd in de krant.
 

Unregistere

Well-known member
Ik was gisteren niet actief bij IFC - Halsteren, die wedstrijd heb ik af moeten zeggen.

Okee, dan is het al minder jammer dat ik die pot niet had voor de krant. Gelijk heb je trouwens, een koekje voor de arbitrage zit er niet in bij IFC in de bestuurskamer en na afloop ook nog nooit een schaaltje bitterballen gezien, dus in die zin heb je sowieso niks gemist. ;)
 
Bovenaan