Hoofdklasse A zondag 2019/20

bqandy

Well-known member
Het feestje met Jaques Herb stimuleerde VOC behoorlijk. De eerste winst van het seizoen. 4-1 tegen MSC. Dat is toch een tegenvaller voor de Meppelers. Yannick Koevermans scoorde na rust drie keer.

Abubakari

Well-known member
Be Quick houdt er nog een puntje aan over, 1-1 in de 83' minuut. Maar weer cree?rt BQ weinig in mijn aanwezigheid.

Unregistere

Well-known member
Alphense Boys zet de opmars voort door een 2-1 zege op Leonidas. De Rotterdammers kwamen nog wel op 0-1 door Jerome Agbo, maar na rust maakte Kees (Pier) Tol gelijk en in de laatste minuut hielp Cem Sahin de Alphenaren aan de volle buit.

Abubakari

Well-known member
Ik kan in elk geval wel tellen. :D

En al zeg ik het zelf, een erg chagrijnig mannetje ben ik ook niet. Waarom ik dat zou moeten zijn ontgaat me trouwens.

bqandy

Well-known member
De eerste periodekampioenen in de eerste klassen zijn ook bekend.
Noord: Sneek, Oost: Orion, Zuid 1: Alverna, Zuid 2 Chevremont, West 1 De Zouaven, West 2 DHC of TOGB. TOGB heeft aan een punt in de inhaalwedstrijd tegen Boshuizen voldoende.

In de hoofdklasse op zaterdagavond nog een duel.
MSC - Hollandia. Hollandia mag zelfs met 2-0 verliezen om periodekampioen te worden. Anders is het Hoogeveen.
Normaal gesproken zou ik er heen gaan, maar dat lukt me zaterdag niet.

Forza AZ

Well-known member
MSC - Hollandia. Hollandia mag zelfs met 2-0 verliezen om periodekampioen te worden. Anders is het Hoogeveen.
Normaal gesproken zou ik er heen gaan, maar dat lukt me zaterdag niet.
Bij 2-0 verlies van Hollandia is Hoogeveen periodekampioen, vanwege meer doelpunten voor. Hollandia mag wel met 1 doelpunt verschil of met 5-3, 6-4 enz verliezen. Bij 4-2 verlies volgt een beslissingswedstrijd tussen Hollandia en Hoogeveen.

bqandy

Well-known member
De eerste periodekampioenen in de eerste klassen zijn ook bekend.
Noord: Sneek, Oost: Orion, Zuid 1: Alverna, Zuid 2 Chevremont, West 1 De Zouaven, West 2 DHC of TOGB. TOGB heeft aan een punt in de inhaalwedstrijd tegen Boshuizen voldoende.

Boshuizen won met 3-0 van TOGB. Dus de periodetitel gaat naar Delft.

De eerste periodewinnaars: SWZ Sneek, Orion, Alverna, Chevremont, De Zouaven, DHC.

bqandy

Well-known member
Ronde 11 en start 2e periode:
Leonidas – MSC
Alcides – Be Quick 1887
Quick'20 – VOC
Emmen – Jos Watergraafsmeer
SJC – Hoogeveen
Velsen – Alphense Boys
HBS – RKAVV
SDO – Hollandia

Unregistere

Well-known member
Boshuizen won met 3-0 van TOGB. Dus de periodetitel gaat naar Delft.

De eerste periodewinnaars: SWZ Sneek, Orion, Alverna, Chevremont, De Zouaven, DHC.

TOGB heeft betere weken gekend. Eerst de periode missen en dan uitgeschakeld worden in de districtsbeker.

Unregistere

Well-known member
Wisselende resultaten voor de Rotterdamse teams in A.

Leonidas won met liefst 6-1 van MSC. Assad El Harti (2) en Eren Yildizturan bezorgden de Rotterdammers al voor rust een aardige voorsprong, in de tweede helft scoorden ook Faisel Mellah en good old Marruchen Zimmerman (2). De sjaal van MSC bleef achter in Schiebroek: https://twitter.com/RKSV_Leonidas/status/1198636641071632385

Druk was het overigens niet, volgens de twitteraar uit Meppel: https://twitter.com/MSCMeppel/status/1198572610134646784

VOC ging dik onderuit in Oldenzaal. Het werd 5-2 voor Quick '20. Robbert Stout en Max Driessen scoorden namens de deftige Rotterdamse studenten, maar het was niet genoeg om de Boeskooltjes in problemen te brengen.

Hoogeveen won met 1-2 bij SJC en omdat Hollandia met 1-0 verloor bij SDO, neemt Hoogeveen de koppositie over.

Verder gaan de felicitaties naar bqandy, want Be Quick 1887 won met liefst 1-5 bij Alcides!

bqandy

Well-known member
Verder gaan de felicitaties naar bqandy, want Be Quick 1887 won met liefst 1-5 bij Alcides!

Dank je. Alcides was wel erg zwak vandaag. Men miste ook nogal wat spelers terwijl BQ in volle oorlogssterkte op kwam dagen.
https://www.tweenul.nl/nieuws/alcides-is-speelbal-voor-be-quick-1887

En dan was er nog een incident bij Emmen - JOS. Een supporter van Emmen schold een speler van JOS uit voor Zwarte Piet. Werd nog een flink opstootje.
Maar wat ben je dan toch een mafklapper. Zeker omdat er dit weekeinde een statement tegen racisme gemaakt werd.

Emmen heeft gereageerd:

Naar aanleiding van een gebeurtenis tijdens de wedstrijd van onze eerste selectie tegen JOS Watergraafsmeer willen wij, als club, duidelijk maken dat wij absoluut tegen discriminatie zijn!

Helaas is er door een bezoeker een discriminerende uitspraak gedaan richting spelers van onze gasten JOS Watergraafsmeer.

Wij staan hier absoluut niet achter en hebben betreffende bezoeker verzocht het sportpark te verlaten.

Ook Voetbal Vereniging Emmen is tegen discriminatie en zal het nooit toelaten dat er op haar velden of in de teams wordt gediscrimineerd.

Namens de hele club bieden wij hierbij dan ook onze excuses aan voor de uitlatingen van betreffende bezoeker.

Bovenaan