Hoofdklasse A zondag 2017-2018

Joost

Well-known member
Praktisch gezien denk ik ook dat ze het team zullen terugtrekken. Maar qua reglementen is er geen enkel voorschrift, Achilles 1 kreeg drie jaar de tijd om te promoveren maar die weg naar boven is nu doorgesneden.
 

Sjorro

Active member
De selectie van Achilles'29 loopt inmiddels aardig leeg voor volgend seizoen. De grote vraag is natuurlijk of de club genoeg vermogen heeft om een nieuwe selectie (op een bepaald niveau) te vormen.
Je kunt uitgaan van een paar opties:
1) alle teams blijven
2) Jong Achilles'29 wordt opgeheven, de rest (huidige 2e divisie-team en zondag 4e klasse-team) blijft
3) Achilles (huidige 2e divisie-team) wordt opgeheven, de rest blijft
4) Achilles (huidige 2e divisie-team) en Jong Achilles wordt opgeheven en men gaat verder in de 4e klasse op zondag

Zeg het maar......
 

Joost

Well-known member
Er zal Achilles veel aan gelegen zijn om het team in de top van het amateurvoetbal aan te houden. Ik vraag me alleen af of ze wel zo blij zijn achteraf met de zaterdagstatus van het team.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij willen ze sowieso verder met het huidige eerste elftal dat volgend seizoen in de derde divisie (zaterdag) zal spelen. Daar zijn ze achter de schermen al spelers voor aan het vastleggen. Kan me wel goed voorstellen dat ze de rest niet meer voortzetten, want om nu met Jong Achilles in de eerste klasse te gaan spelen...
 

noordooster

Well-known member
Volgens mij willen ze sowieso verder met het huidige eerste elftal dat volgend seizoen in de derde divisie (zaterdag) zal spelen. Daar zijn ze achter de schermen al spelers voor aan het vastleggen. Kan me wel goed voorstellen dat ze de rest niet meer voortzetten, want om nu met Jong Achilles in de eerste klasse te gaan spelen...

Er zijn natuurlijk wel meer clubs met 2 niveaus verschil tussen het eerste team en het beloftenteam in de piramide.

Blijft Achilles '29 1 worden gezien als een zaterdagteam ?
Is dat omdat ze na het faillissement van de KNVB alleen een licentie kregen als ze zich als zaterdagteam lieten inschrijven of zo ?
En hoe zit het dan met jong-Achilles '29. Of is zo 'n team onzijdig ?
 

Sjorro

Active member
De selectie van Achilles'29 loopt inmiddels aardig leeg voor volgend seizoen. De grote vraag is natuurlijk of de club genoeg vermogen heeft om een nieuwe selectie (op een bepaald niveau) te vormen.
Je kunt uitgaan van een paar opties:
1) alle teams blijven
2) Jong Achilles'29 wordt opgeheven, de rest (huidige 2e divisie-team en zondag 4e klasse-team) blijft
3) Achilles (huidige 2e divisie-team) wordt opgeheven, de rest blijft
4) Achilles (huidige 2e divisie-team) en Jong Achilles wordt opgeheven en men gaat verder in de 4e klasse op zondag

Zeg het maar......

Ze kunnen natuurlijk ook nog Jong Achilles en het 4e klasse team opheffen, natuurlijk. (optie 5)
 

bqandy

Well-known member
Gezien de ambities van Achilles'29 in het verleden zal het me niks verbazen als het Jong team ineens Achilles'29 1 zondag wordt en het huidige eerste zaterdag 1.

Maar even ter herinnering. Jong Achilles'29 moest eerst verdwijnen en pas na onderhandelingen met de KNVB bleef het Jong team in de piramide. Want Achilles'29 had in de eerste divisie steeds met een amateurstatus gespeeld. Er was zelfs al een promotiewedstrijd tussen VELO en FC Boshuizen gepland die na die onderhandelingen werd afgeblazen.
https://www.tweenul.nl/nieuws/velo-overweegt-stappen-tegen-knvb-na-afblazen-beslissingswedstrijd

Het werd mij toen niet duidelijk voor hoe lang Jong Achilles in de piramide mocht blijven. Maar ik neem aan dat het resultaat van die onderhandelingen mee speelt. Maar goed, er is meer gebeurd. De stichting waar het eerste en de beloftes onder vielen is failliet en er kan de komende twee jaar niet gepromoveerd worden vanuit de tweede naar de eerste divisie.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Interessant. Als Silvolde die drie inhaalduels wint, staan ze in punten gelijk met SJC. Maar goed, eerst nog doen natuurlijk.

SC Heerenveen veel plezier in Leidschendam straks!
 

JMD

Well-known member
Toch opvallend dat in de hoofdklassen geen inhaalduels gespeeld zijn dit weekend. En dat terwijl er toch een aantal ploegen zijn die 3 of 4 duels achterliggen en dat niet meer kunnen goedmaken in alleen de inhaalweekenden (weekend van Koningsdag en weekend van 5 mei). Haalt men dan liever doordeweeks in dan een dubbel programma met Pasen?
 

Forza AZ

Well-known member
Toch opvallend dat in de hoofdklassen geen inhaalduels gespeeld zijn dit weekend. En dat terwijl er toch een aantal ploegen zijn die 3 of 4 duels achterliggen en dat niet meer kunnen goedmaken in alleen de inhaalweekenden (weekend van Koningsdag en weekend van 5 mei). Haalt men dan liever doordeweeks in dan een dubbel programma met Pasen?

Hemelvaartsdag (10 mei) is nog wel een inhaaloptie.
 

Robin

New member
Silvolde ligt 4 wedstrijden achter. De KNVB werkt ook niet bepaald mee: op 24 februari kon de wedstrijd Silvolde-Heerenveen niet gespeeld worden door het winterweer. Silvolde wilde uitwijken naar het kunstgras van GWVV. Heerenveen was akkoord, GWVV was akkoord. Maar het mocht niet van de KNVB. https://www.gelderlander.nl/voetbal...-straks-13-wedstrijden-in-2-maanden~a74c8d7e/

Nu is de wedstrijd opnieuw vastgesteld, voor zondag 6 mei. Maar er was een probleem: op die dag is het sportpark van Silvolde bezet. Er wordt namelijk een schuttersconcours gehouden. Dus wordt er uitgeweken naar... GWVV! Nu mag het blijkbaar wel.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Interessant. Als Silvolde die drie inhaalduels wint, staan ze in punten gelijk met SJC. Maar goed, eerst nog doen natuurlijk.

SC Heerenveen veel plezier in Leidschendam straks!
Was leuke wedstrijd in Leidschendam, voor ons als arbitrage ook omdat we zelfs van de verliezers complimenten kregen.
Wat wel grappig was dat RKAVV een Friese omroeper had die dus de spelers van Sneek in het Fries voorstelde, dat vond ik natuurlijk wel leuk.
Hij zei tegen mij dat hij tweetalig was, toen vertelde ik ook maar even dat ik ook op en top Fries ben en dat hij bij mij al punten gescoord had.
 

JMD

Well-known member
Hemelvaartsdag (10 mei) is nog wel een inhaaloptie.

Jep, dan spelen ze ook.

En dus nog 1 midweeks duel op donderdag 19 april. Nota bene de topper tegen Leonidas. Die had toch veel beter op 2e paasdag gekund qua exposure?(oke, dan had het duel van Leonidas naar zaterdag gemoeten...)
 

Unregistere

Well-known member
Het wordt spannend! SJC verliest van Purmersteijn met 0-1 en dus ziet de koploper Achilles 1894 (liefst 2-6 winst bij nummer vier Leonidas) en Silvolde (0-3 bij De Bataven naderen). Hollandia (3-4 tegen MSC) en Alphense Boys (0-1 tegen RKAVV in de slotfase) deden slechte zaken bovenin door hun thuisduel te verliezen.

SJC 24-46, Achilles 1894 23-41, Silvolde 21-40, Leonidas 23-40, Hollandia 23-39

Jong Achilles '29 verloor weer (3-2 bij DHC) en is zo goed als gedegradeerd. Ook voor Heerenveen (3-2 verlies bij SDO) wordt het steeds penibeler.
 
Bovenaan