Hoofdklasse A zondag 2017-2018

SC Heerenveen

Well-known member
SC Heerenveen was zelfs na afloop zo geconcentreerd dat hij me niet hoorde groeten. :)
Maar was het een pingel???

Verslag Achilles 1894 - RKAVV: https://www.tweenul.nl/nieuws/252441
Sorry, heb je niet gehoord haha. Na al dat gezeik wil je niets liever dan naar binnen. ;-)
Was wel koud zeg, moet in het publiek ook geen pretje geweest zijn.
Het penalty moment heb ik niet goed kunnen zien, ik keek er vanaf de verkeerde kant in. Andere assistent had er beter zicht op. Over deze situatie houdt je ongetwijfeld twijfels, maar voor de scheidsrechter en de aanwezige coaches was het een duidelijke strafschop. Dat lijkt mij duidelijk genoeg dan.
 

JMD

Well-known member
SJC stond na 20 minuten met 2-0 voor maar speelde uiteindelijk 2-2. De Noordwijkers eindigden zelfs met 9 man wegens 2 rode kaarten, Heerenveen eindigde met 10 man.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag vijf inhaalduels. Daarin won Leonidas met 2-0 van Heerenveen door twee goals van topscorer Assad El Harti en versloeg Hollandia Jong Achilles '29 met 3-1. Opvallend verder, twee dikke zeges. SDO ging thuis met 0-5 onderuit tegen RKAVV, Alphense Boys maakte gehakt van MSC (6-1). DHC - Purmersteijn eindigde zoals het begon: 0-0 dus.

Beetje vertekende stand momenteel, waarin Leonidas nu even tweede staat.
 

de waan

Well-known member
Ik hoopte eigenlijk dat we voorgoed van Leonidas af zouden zijn. Zul je zien dat ze gewoon weer promoveren.
 

Unregistere

Well-known member
Ik hoopte eigenlijk dat we voorgoed van Leonidas af zouden zijn. Zul je zien dat ze gewoon weer promoveren.

Ik sluit het niet uit. Voor een titel acht ik ze te wisselvallig, maar in een nacompetitie weet je het nooit. Hebben wel weer een heel aardig elftal nu trouwens, zelfs zonder al te gek te betalen zoals ze voorheen deden. Voordeel voor hen is dat spelers in de regio Rotterdam die alleen op zondag kunnen / willen voetballen (veelal zaalvoetballers) al vrij snel voor Leonidas kiezen.
 

Unregistere

Well-known member
Leonidas doet vandaag geen goede zaken, ze verloren met 0-2 van Hollandia.

SJC won wel (2-1 tegen De Bataven), net als Achilles 1894 (2-5 bij SDO). Silvolde verloor bij Purmersteijn (2-1).

Bovenin nu dus: SJC 18-37, Hollandia 18-33, Achilles 1894 19-33, Leonidas 19-31, Silvolde 17-30
 

De Groene Scout

Well-known member
En De Bataven - Leonidas komt er ook nog even bij.
De Bataven mag midweeks nog flink aan de bak, die hebben nog maar 16 duels gespeeld; de meeste zitten op 18-19-20 na vandaag.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper SJC speelde wel ?n won. Bij RKAVV werd het 1-2.

De door SC Heerenveen gevlagde degradatiekraker in Sneek eindigde in een 3-0 zege voor de thuisploeg. Jong Achilles '29 blijft afgetekend laatste. Al is dat niet echt een verrassing meer uiteraard.
 

JMD

Well-known member
SJC speelde vanmiddag de topper tegen Hollandia, stond na 90 minuten 3-2 voor, maar verliest met 3-4...
 

Unregistere

Well-known member
En dus komt Hollandia dichterbij, vier punten achter nu met een wedstrijd minder gespeeld.

Leonidas klopte RKHVV (3-1) en is nu derde, mede doordat Achilles 1894 niet speelde bij Jong Achilles '29, dat te weinig spelers had. Alphense Boys, ook een promovendus, is inmiddels knap vierde.

Leuk was het, afgaande op de uitslag, bij DHC - MSC: 4-6!
 

JMD

Well-known member
Leonidas klopte RKHVV (3-1) en is nu derde, mede doordat Achilles 1894 niet speelde bij Jong Achilles '29, dat te weinig spelers had.
Dat wordt een reglementaire overwinning voor Achilles 1894 neem ik aan? Of zijn die regels niet zo?
 
Bovenaan