Hoofdklasse A zondag 2017-2018

bqandy

Well-known member
De indeling dit seizoen: Achilles 1894 (Assen), Alphense Boys (Alphen aan de Rijn), De Bataven (Gendt), DHC (Delft), Hollandia (Hoorn), Jong Achilles?29 (Groesbeek), Leonidas (Rotterdam), MSC (Meppel), Purmersteijn (Purmerend), RKAVV (Leidschendam), RKHVV (Huissen), SDO (Bussum), Silvolde, SJC (Noordwijk), SWZ Sneek, VV Heerenveen.
 

bqandy

Well-known member
Heeft Harrie Derks al gereageerd? Ik neem aan dat ze in Groesbeek liever in B terecht waren gekomen.

In het kader van een eerlijke verdeling van de beloften over de hoofdklassen lijkt me dit prima. Den Bosch ligt wat zuidelijker dan Groesbeek.
Ik voorzie trouwens aan het einde van het seizoen nog minder clubs uit noordoost op dit niveau. De Bataven en Heerenveen hebben veel kwaliteit ingeleverd. Dat geldt ook voor SWZ Sneek met veel nieuwe spelers uit de eerste klasse en veel ervaring die is opgestapt. MSC had het al moeilijk en lijkt me er ook niet sterker op geworden. RKHVV, met volgens mij aardig wat versterking, en Silvolde moeten het dan maar gaan doen voor noordoost. Achilles 1894 is in potentie de verrassing van dit seizoen.
 

de waan

Well-known member
Gevoelsmatig is het kwaliteitsverschil tussen beide afdelingen wel groot dit seizoen.

Ik denk dat Juliana'31, Vlissingen, UDI'19, Woezik en Jong Den Bosch in deze afdeling allemaal titelkandidaat zouden zijn.
 

Unregistere

Well-known member
In deze afdeling zie ik nog wel een outsidersrol weggelegd voor Leonidas eigenlijk. Die waren overigens niet zo blij, als ik afga op de berichten van de verenigingsmanager op Facebook. Hadden op Zuid gehoopt.

RKAVV en RKHVV gaat wel voor verwarring zorgen denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
Dat heb ik ook. DHC, Hollandia en Leonidas zie ik als de voornaamste titelkandidaten.

Titelkandidaat is voor Leonidas misschien nog wel een stap te ver, hoewel ze wel een prima team hebben. Vooral een sterk middenveld. Maar altijd even afwachten in hoeverre de dubbele belasting voor diverse spelers (zaalvoetbal op vrijdag) op een hoger niveau uitpakt.

DHC brengt mogelijk nog een speler van naam in het veld komend seizoen. Voormalig Feyenoorder Wesley Verhoek heeft overschrijving aangevraagd. Verzoek ligt bij de bond.
 

Unregistere

Well-known member
Leonidas versus De Bataven op dag ??n. Als je niet beter zou weten, zou het ook een historische roman of film kunnen zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Wedstrijd zou eigenlijk in Forum Hadriani gespeeld moeten worden.

Dat zou het plaatje wel afmaken.

Zag dat De Bataven op Twitter al vragen stelde over het opmerkelijke tijdstip waarop Leonidas de thuisduels afwerkt (13.00 uur). Daar gaan ze dus ook in de hoofdklasse gewoon mee verder.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ik zal het hier ook wat volgen komend seizoen, ben dan namelijk actief als assistent scheidsrechter (gepromoveerd uit eerste klasse).
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mooi werk!! Je maakt flink promotie dus. Goed bezig en hup Heerenveen!
 

Unregistere

Well-known member
Leuk, SC Heerenveen! Dan ga je dus ook het hele land door om te vlaggen of niet? En doe je alleen zondag of ook zaterdag?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Bedankt heren! Ging met vlaggen boven verwachting vorig seizoen. Vooral in de eindfase (bekerfinale en veel nacompetitie) de mooiste wedstrijden gehad. Zondags als ASR inderdaad het hele land door, ben benieuwd naar de verschillen ten opzichte van het vlaggen in het noorden. Zaterdag blijf ik jeugdteams fluiten voor de KNVB. Hoofdklasse O19, 4e divisie O17 en 2e divisie O15.
 

Unregistere

Well-known member
Leuk hoor! Laat het maar weten als je een keer bij IFC (zondaghoofdklasse B) mag vlaggen. Daar ben ik geregeld te vinden voor de krant, dus dan kan ik je mooi in actie zien.

De KNVB houdt er bij het indelen volgens mij niet echt rekening mee waar je vandaan komt. Ik zie geregeld grensrechters uit het noorden of juist uit Limburg die dan helemaal in deze regio komen vlaggen. Of proberen ze je toch wel zoveel mogelijk in het noorden in te zetten?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zal ik doen, leuk! Dat maakt niks uit, aangezien ik nu voor KNVB landelijk vlag kan ik ook echt het hele land doorgestuurd worden. Dus zit er dik in dat ik dan met Brabantse scheidsrechter en Zeeuwse assistent scheidsrechter een wedstrijd leidt.
 

Unregistere

Well-known member
Zal ik doen, leuk! Dat maakt niks uit, aangezien ik nu voor KNVB landelijk vlag kan ik ook echt het hele land doorgestuurd worden. Dus zit er dik in dat ik dan met Brabantse scheidsrechter en Zeeuwse assistent scheidsrechter een wedstrijd leidt.

Ja, dat gevoel had ik al. Je mag wel kilometers declareren toch?

Bij ons is er ook jongen die als scheidsrechter aan de weg timmert en inmiddels ook 2e divisie mag fluiten. Wel mooi, maar die mag dus ook echt overal heen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ja, dat gevoel had ik al. Je mag wel kilometers declareren toch?

Bij ons is er ook jongen die als scheidsrechter aan de weg timmert en inmiddels ook 2e divisie mag fluiten. Wel mooi, maar die mag dus ook echt overal heen.
Klopt, maar we krijgen prima kilometervergoeding, dus dat is goed geregeld.
 
Bovenaan