Hoofdklasse A zondag 2017-2018

JMD

Well-known member
Diep in blessuretijd maakt MSC de 2-2 bij Silvolde.
SJC dus 6 punten voor op de nummer 2 en doet het beter dan plaatsgenoot Noordwijk dat gisteren de eerste nederlaag leed.
 

Unregistere

Well-known member
Achilles 1894 haakt wel beetje bij beetje af. Nu weer 1-1 bij Alphense Boys. Daarom is Leonidas nu derde. De Rotterdammers klopten SWZ Sneek met 2-1 door goals van Amrani en Lionahr. Ze staan wel al acht punten achter SJC, maar toch.

RKAVV won de clubnamenderby met RKHVV overigens dik vandaag: 5-1. RKHVV nu laatste, samen met Jong Achilles '29. Die pakten een puntje bij De Bataven: 4-4.
 

Joost

Well-known member
Achilles 1894 haakt wel beetje bij beetje af. Nu weer 1-1 bij Alphense Boys. Daarom is Leonidas nu derde. De Rotterdammers klopten SWZ Sneek met 2-1 door goals van Amrani en Lionahr. Ze staan wel al acht punten achter SJC, maar toch.

RKAVV won de clubnamenderby met RKHVV overigens dik vandaag: 5-1. RKHVV nu laatste, samen met Jong Achilles '29. Die pakten een puntje bij De Bataven: 4-4.

Volgens mij heeft Jong Achilles '29 zo'n beetje de hele wedstrijd voor gestaan.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper SJC speelde vandaag gelijk op bezoek bij DHC (0-0). Maar niet getreurd, want achtervolger Silvolde bleef thuis tegen Alphense Boys ook op 0-0 steken. Achilles 1894 kwam dankzij een 4-1 overwinning op De Bataven wel wat dichter in de buurt.

Leonidas kreeg een flink pak slaag in Berg en Dal. Jong Achilles '29 klopte de Rotterdammers met maar liefst 8-3! Assad El Harti (2) en Issam El Hank scoorden voor Leonidas, dat zelfs op een 2-3 voorsprong kwam. Zo te lezen geen kaarten of iets anders geks, dus gewoon een opvallend ruime nederlaag. Ze staan nog wel vierde, dat dan wel.
 

de waan

Well-known member
8-3, dat is wel heel apart.

IK heb trouwens niet het idee dat ze in Groesbeek vinden dat het daar Berg en Dal is. :)
 

Unregistere

Well-known member
8-3, dat is wel heel apart.

IK heb trouwens niet het idee dat ze in Groesbeek vinden dat het daar Berg en Dal is. :)

Nee, was een kopietje van een ander forum waar het een soort 'running gag' was jegens een Groesbeker om daar over Berg en Dal te spreken. Vergeten aan te passen voor dit forum. ;)
 

de waan

Well-known member
Geeft niet. Ik vind het wel grappig. En naar de letter ook juist, het is immers gemeente Berg en Bal.
 

Unregistere

Well-known member
Silvolde profiteert ook maar half om half dus, SJC nog altijd vier punten los. Maar een opvallende uitslag in elk geval!

Iemand van onze technische commissie was naar Leonidas - DHC als het goed is, ben benieuwd naar zijn bevindingen als ik hem later deze week wellicht spreek. Op basis van het scoreverloop een aardig potje.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Prima voetbalmiddag in Bussum (SDO - MSC), droog en een zonnetje tijdens de wedstrijd. Kon dus nog prima in korte mouwen. SDO liet de kansen inderdaad liggen op de openingstreffer, waarna MSC meteen liet zien hoe het wel moest. Waren daarna ook gevaarlijker tijdens counters.

Volgende week langs de lijn bij Silvolde - De Bataven.
 

Unregistere

Well-known member
Volgende week langs de lijn bij Silvolde - De Bataven.

Helaas afgelast. Kreeg je nog een vervangend potje of doen ze daar niet aan en ben je in zo'n geval dus gewoon vrij?

Koploper SJC lijkt het wat kwijt. Vandaag 0-0 bij Purmersteijn. Achilles 1894 won de pot tegen Leonidas met 1-0 en heeft nu nog maar twee punten achterstand op SJC. Silvolde kan, als het de inhaalwedstrijd wint, op drie punten komen.

Onderin pakt RKHVV belangrijke punten door een 1-0 zege op SWZ Sneek. Jong Achilles '29 verloor van DHC (0-2), dat dus ook goede zaken deed in de degradatiestrijd.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Helaas afgelast. Kreeg je nog een vervangend potje of doen ze daar niet aan en ben je in zo'n geval dus gewoon vrij?
Ja, dan heb ik gewoon pech en ben ik vrij. Erg teleurstellend deze afgelasting, was de enige in beide hoofdklasses. Nu mee geweest met collega scheidsrechter naar derde klasser.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, dan heb ik gewoon pech en ben ik vrij. Erg teleurstellend deze afgelasting, was de enige in beide hoofdklasses. Nu mee geweest met collega scheidsrechter naar derde klasser.

Okee. Op zich ook wel logisch omdat de aanstellingen vooraf worden gedaan. Wel jammer, al was het best koud, dus misschien heb je weinig gemist. ;)
 

SC Heerenveen

Well-known member
Okee. Op zich ook wel logisch omdat de aanstellingen vooraf worden gedaan. Wel jammer, al was het best koud, dus misschien heb je weinig gemist. ;)
Klopt. Maar ik heb zaterdag wel gefloten in Sneek, en toen was het een stuk kouder dan gisteren. En ook in korte mouwen, haha.
 

Unregistere

Well-known member
Morgen naar Purmersteijn - De Bataven.

Weinig goals gezien. Was het wel een aardige pot?

Koploper SJC is het aardig kwijt in deze afdeling. Vandaag 2-2 bij RKHVV, al had het weinig gevolgen omdat Silvolde - Achilles 1894 ook in 2-2 eindigde.

Leonidas nam een laat punt mee uit Leidschendam, waar op bezoek bij RKAVV een 1-1 gelijkspel werd behaald. Ze staan nu vijfde. Hollandia, de nummer drie, won wel (1-2 bij Heerenveen).

Stand bovenaan is nu:

SJC 14-29
Achilles 1894 15-28
Hollandia 13-24
Silvolde 13-23
Leonidas 14-22
 

SC Heerenveen

Well-known member
Weinig? Zeg maar gerust geen. Was best een leuke 0-0 met geregeld leuke aanvallen en snelle uitvallen. Purmersteijn mocht iets meer aanspraak op de 3 punten maken, maar het zat er niet in vanmiddag.
En nu maar liefst 4 weekenden winterstop, 21 januari ga ik weer los. :p
 
Bovenaan