Hoofdklasse A zondag 2017-2018

bqandy

Well-known member
Reglementaire overwinningen bestaan niet in Nederland in de competitie.

Om even op de ontwikkelingen vooruit te lopen: Drie keer weg blijven is einde verhaal, uit de competitie genomen en alle uitslagen geschrapt?
Het is een halve vraag, want ik weet het niet zeker.
 

de waan

Well-known member
Zover zal het vast niet komen, want Achilles 1 speelde vandaag bij hoge uitzondering op zondag.
 

bqandy

Well-known member
Zover zal het vast niet komen, want Achilles 1 speelde vandaag bij hoge uitzondering op zondag.

Okay, dan wordt het waarschijnlijk puntaftrek en mogelijk een boete.
Ik blijf het raar vinden. Zaterdag had Oranje Nassau Groningen een keepersprobleem. Ergo, die hadden ze niet uit de selectieteams. Maar ze stelden een doelman uit het zesde op ipv af te zeggen. Dat kan bij Achilles dus niet? Maar het zal ze bij Achilles 29 natuurlijk ook worst zijn. Die beloften verdwijnen volgend seizoen sowieso.
 

Unregistere

Well-known member
Puntenaftrek is inderdaad ook mijn inschatting. Ze zullen het wel zien als een onreglementaire afgelasting en daar staat volgens mij -3 voor en een boete.

Althans, RCD kreeg die straf onlangs toen ze in 3D een wedstrijd afkeurden ipv op het kunstgras te spelen. Daar loopt nog een zaak over, omdat ze aangaven niet op de hoogte te zijn geweest van het feit dat uitwijken verplicht was gesteld. Werd ook gezien als onreglementaire afgelasting.

Drie keer niet komen opdagen is volgens mij inderdaad einde verhaal. Dat is in diezelfde afdeling nu gebeurd met BZC / Zuiderpark.
 

Unregistere

Well-known member
Interessant, het is een schikkingsvoorstel en dat is dus standaard lager dan de gebruikelijke straf. Slim om dat te accepteren, -1 is te overzien en sportief gezien hebben ze met de beloften volgens mij toch al geen illusies meer. Erg makkelijk inderdaad.
 

Unregistere

Well-known member
Drie afgelastingen vandaag in A. Koploper SJC speelde wel ?n won (1-3 bij SWZ Sneek). Hollandia verloor van De Bataven met 1-2, dus SJC deed wel goede zaken zo. Zij staan bovenaan met 21-43, daarna volgen Hollandia (20-36), Alphense Boys (22-35), Leonidas (20-34), Silvolde (18-33) en Achilles 1894 (19-33).
 

Unregistere

Well-known member
Na Alphense Boys gisteren wonnen vandaag ook koploper SJC (3-0 tegen RKHVV), nummer twee Hollandia (6-1 tegen Heerenveen) en nummer vier Leonidas (4-1 tegen RKAVV) hun wedstrijden. Achilles 1894 - Silvolde eindigde in een 2-2 gelijkspel.

SDO haalde even lekker uit bij Jong Achilles '29: 1-7.

De stand is nog altijd zo scheef als de toren van Pisa, want er zijn drie teams met 23 gespeelde duels, vier met 22, drie met 21, vier met 20 en zelfs twee met 19.
 

bqandy

Well-known member
Is er eigenlijk bekend of Jong Achilles volgend jaar nog bestaat?

Lijkt me niet. Jong Achilles bestond bij de gratie dat Achilles nog een profstatus had. Die BVO is failliet. Maar ik heb er nog niks officieels over gehoord.
 

de waan

Well-known member
Ja, maar dat zegt me allemaal niet zo veel. We dachten ook allemaal dat het met het eerste team klaar was na het faillissement.

Van mensen die er wat dichter bij zitten hoor ik ook dat er nog niks concreets over gemeld is.
 
Bovenaan