Hoofdklasse A zondag 2017-2018

bqandy

Well-known member
Heerenveen - MSC vanavond al: 1-1. MSC kwam in de laatste minuut langszij tegen de degradatiekandidaat.
 

Unregistere

Well-known member
Bijna alle toppers winnen. Koploper SJC met 5-1 van DHC, nummer twee Achilles 1894 met 0-2 bij De Bataven, nummer drie Leonidas met 5-1 van Jong Achilles '29.

Silvolde haakt af door een nederlaag bij Alphense Boys (1-0), ook Hollandia doet slechte zaken met een 0-1 nederlaag tegen SWZ Boso Sneek.

Stand bovenin nu:

1. SJC 26-52
2. Achilles 1894 25-47
3. Leonidas 26-45
4. Alphense Boys 27-43
5. Hollandia 25-42

en Silvolde dan zevende met 24-41.
 

Unregistere

Well-known member
In elk geval een leuke pot voor de neutrale toeschouwer, lijkt me!

Vandaag een verrassend verlies voor Achilles 1894 tegen degradatiekandidaat DHC (1-2) en ook Hollandia en Silvolde spelen in hun onderlinge duel gelijk (1-1). Gunstig voor koploper SJC dus.

Nu vijf punten voor op Achilles, zeven op Leonidas, negen op Hollandia. Silvolde kan ook op zeven punten komen als ze hun laatste inhaalduel winnen.
 

JMD

Well-known member
Paar weken terug was SJC nog in rep en roer omdat het de koppositie weggaf aan Silvolde, inmiddels 5 punten los, Silvolde heeft al weken niks meer gewonnen. Komende week inhalen tegen Jong Achilles '29, dat moet winst opleveren en dan naar Achilles 1894, kan het kampioensduel zijn.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dramatische zondag voor vv Heerenveen op deze manier.
Vanmiddag was ik assistent scheidsrechter bij deze wedstrijd. De nederlaag was onnodig in mijn ogen. In de derde minuut d? kans op 0-1 uit een terechte strafschop, maar die pakt de keeper. Uit spaarzame tegenaanval wordt het 1-0. Heerenveen voetbalde makkelijker, had meer de bal maar deed aanvallend er weinig mee. In de tweede helft ging het wat meer op en neer. De gelijkmaker zat er in, maar hij viel niet. Als scheidsrechters vonden we het dan wel weer grappig dat ze bij De Bataven van een doorgebroken speler spraken en dus rood op hun plaats vonden, toen hun aanvaller net over de middenlijn door een Heerenveen speler ten val werd gebracht.
 
Als scheidsrechters vonden we het dan wel weer grappig dat ze bij De Bataven van een doorgebroken speler spraken en dus rood op hun plaats vonden, toen hun aanvaller net over de middenlijn door een Heerenveen speler ten val werd gebracht.

Blijft lastig. Mijn eerste gedachte was ook "zuiver rood". Alle andere spelers van Heerenveen zeer ver op de Bataven-helft i.v.m. alles of niets aanval Heerenveen. De snelste bataven-speler kon alleen op de keeper afgaan, zou zeker nooit meer worden ingehaald. Voor de Bataven werd er een duidelijke scoringskans ontnomen. De verdediger leek maar 1 doel te hebben (neer die man). Mijn gedachte is nu, ken ik de spelregels eigenlijk wel ?
Overigens een uitstekend arbitraal trio aan het werk gezien. Een scheidsrechter, die niet de belangrijkste man op het veld wilde zijn. Een beheerste uitstraling, altijd op de juiste afstand het spel beoordelend.
En ik ben het met je eens. Heerenveen de makkelijker voetballende ploeg, alles op de aanval. Maar ook te lief. Hadden meer kunnen halen (met het hoofd) uit de vele vrije trappen. In de 2e helft de beste kansen voor De Bataven, en het bleef spannend tot de laatste seconde.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zoals de scheidsrechter het gezien had waren de noppen ook laag over de grond met de tackle, dus een buitensporige overtreding was het al niet. En aan alle criteria voor rood voldeed het ook niet, want de afstand tot het doel was dermate groot (bijna een helft van het veld) dat van een ontnemen scoringskans geen sprake kon zijn. We beoordelen daarbij niet hoe snel een speler is, want als je als arbitrage dat ook nog moet gaan bij houden. ;-) Beide teams waren na afloop ook erg positief over ons. Dank voor de complimenten!
 

JMD

Well-known member
SJC na 40 minuten op 3-0 tegen Jong Achilles. Moeten volgende week naar directe concurrent Achilles 1894 en is bij winst dan kampioen.

Kan een mooi Noordwijks weekend worden, want Noordwijk kan zaterdag ook kampioen worden. Hun opdracht is eenvoudiger, thuis winnen van de nummer 15.
 

Unregistere

Well-known member
Uiteindelijk werd dat 6-0. Ook Silvolde (8-1 tegen Heerenveen), Hollandia (2-0 tegen SDO) en Leonidas (0-1 bij De Bataven). MSC - Purmersteijn werd 4-2.

Leonidas is nu tweede, maar inderdaad op zeven punten van SJC. Alleen Achilles 1894 kan dus nog serieus roet in het eten gooien. Staan acht punten achter, maar wel met een wedstrijd minder gespeeld en ze treffen elkaar dus nog.

Jong Achilles '29 is door de nederlaag van vandaag gedegradeerd. Al weet niemand wat de toekomst brengt voor dit team.
 

Unregistere

Well-known member
De clash der Achillessen dus. Benieuwd wie van de twee zich uiteindelijk ontpopt tot de schildpad. Ik vermoed laatstgenoemde.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Gisteren afgezegd vanwege (alweer) korte blessure bij de kuiten. Komend weekend er weer tegenaan, zondag Silvolde tegen RKAVV.
 
Bovenaan