Het weer

Eef de Kip

Well-known member
Nou, dit wordt een uitdaging.
Naar Amsterdam rijdt überhaupt niets en via Den Haag kom ik niet verder dan Leiden.
 

erka

Well-known member
Nou, dit wordt een uitdaging.
Naar Amsterdam rijt überhaupt niets en via Den Haag kom ik niet verder dan Leiden.
Treinen duurt denk ik nog heel lang ivm bovenleidingperikelen en treinen op verkeerde plek.
Kun je niet met een streekbus?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wellicht een bus naar Bijlmer of Zuid en vanaf daar heb je bussen naar Haarlem.

Ik had mazzel dat een collega mij met de auto een lift kon geven. Dus ik ben inmiddels al thuis.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toen ik werd afgezet bij het treinstation stonden er nog een behoorlijk aantal fietsen. Een hoop mensen die nog thuis moeten zien te komen. Opties die werden getoond aan mij waren echt minimaal twee keer overstappen en een paar uur onderweg.

Het is dat je hem weer terug moet brengen, maar ik zou bijna een leenfiets pakken. Scheelt niet heel veel.

Zal misschien toch maar weer die Greenwheels gaan activeren.
 

erka

Well-known member
Warmste nacht ooit gemeten in Afrika, in Adrar in Algerije was er een minimum van 39,6 C.
 

erka

Well-known member
Wat zijn jouw weersvoorspellingen voor morgen @erka? Wordt het net zo heftig als afgelopen week?

Heel andere situatie. Morgen betreft een onweersbuiencomplex met een redelijke kans op een zogenaamde squall line. Dat is een boogstructuur over een wat grotere afstand. Dan kan het goed losgaan. Kunnen ook windhozen bij zitten. Maar is echt een lijn en geen stormdepressie zoals afgelopen week dus je moet voor morgen meer denken aan klassiek onweer met windstoten. Van de week was echt bijzonder, dit van morgen is niet ongebruikelijk voor een Nederlandse zomer.
En zoals vrijwel altijd met dit soort buien is de kans het grootst in het zuiden en oosten, dus het kan best zijn dat mensen in het westen en noorden er amper iets van merken.

edit: wel al code oranje zie ik. Das mooi op tijd deze keer :D
 

Joost

Well-known member
Mogen we al weer roepen dat de code Oranje compleet overbodig was?
Buitje van een half uur, meer was het niet.

Allesbehalve. Hier was het rond vier verwacht dus we wilden om half vier het speeltuinfeest gaan opruimen.

Kwam er om kwart voor twee plots een enorme hoosbui langs met hagel erbij.

Om vijf ging het daarna ook goed los.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik was dit weekend op Bospop. Gelukkig had ik alleen een dagticket voor de zaterdag en een campingticket, dus was sowieso vanochtend al naar huis gereden. Maar dat was wel een rare ochtend in de bloedhitte social media in de gaten houden of het programma van zondag wel kon doorgaan, met een mogelijke storm op komst. Uiteindelijk dus inderdaad afgelast en iedereen rustig naar huis.

Maar ik begrijp nu dat het al met al heel erg mee is gevallen qua storm? Ze hadden het over kans op hagelstenen zo groot als golfballen, windstoten tot 100km per uur en zware onweersbuien. Met die vooruitzichten is afgelasten logisch, maar als het achteraf erg meeviel, is het natuurlijk wel heel zuur voor de organisatie en de bezoekers.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nou, we hebben toch echt wel dikke hagel gehad hier in Heerlen, icm zwaar onweer en heel veel regen
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou, we hebben toch echt wel dikke hagel gehad hier in Heerlen, icm zwaar onweer en heel veel regen
Ah oké. Alles heel gebleven daar?

Maar dan was het heel plaatselijk, dus. Zoals het bij jullie losging, zou je dat reden vinden om een festival af te lasten?
 

erka

Well-known member
Ah oké. Alles heel gebleven daar?

Maar dan was het heel plaatselijk, dus. Zoals het bij jullie losging, zou je dat reden vinden om een festival af te lasten?

Dat probeerde ik ook uit te leggen, dat dit plaatselijk kan uitpakken in tegenstelling tot dat van woensdag dat een samenhangend weersysteem was. Daarom kun je het ook niet vergelijken, op de ene plek niks en paar km verderop zware windstoten en hagel. Dus gewoon terecht dat festivals worden afgelast want het zal maar net op het festival losgaan.

Hier kwam net een tweede buienlijn over, met opnieuw een beetje regen, amper windstoten maar wel een fantastische shelfcloud.

Deze foto is uit Winsum (niet van mij overigens)

64aaebb4c2dd0_thumb_medium.jpg
 
Bovenaan