Het weer

zwammy

Well-known member
Meer mensen het idee dat het weer/ klimaat het nieuwe stokpaardje van de media aan het worden is? Hittegolf hier warmste dag ooit, 25% van de Belgen gaan dood als we nu niets veranderen enz enz. Krijg er een beetje een slappe zak van. Ben nu op vakantie net boven Marseille, volgens Nederlandse media gaan we bijna dood van de hitte hier. Mwah, het is niet veel anders als 15 jaar geleden. In de schaduw heel de dag prima, in de zon gewoon niet gaan zitten tussen 1 en 4.
 

JMD

Well-known member
Jep, en ja, het klimaat verandert, zeker, en daar moeten we ook echt aandacht aan besteden. Maar al die doemscenario's die toch nooit uitkomen doen me ergens aan denken...
 

Maasveld

Well-known member
Meer mensen het idee dat het weer/ klimaat het nieuwe stokpaardje van de media aan het worden is? Hittegolf hier warmste dag ooit, 25% van de Belgen gaan dood als we nu niets veranderen enz enz. Krijg er een beetje een slappe zak van. Ben nu op vakantie net boven Marseille, volgens Nederlandse media gaan we bijna dood van de hitte hier. Mwah, het is niet veel anders als 15 jaar geleden. In de schaduw heel de dag prima, in de zon gewoon niet gaan zitten tussen 1 en 4.
Hmm nee, eigenlijk helemaal niets van meegekregen.
 

erka

Well-known member
Fijn in de veronderstelling blijven dat het meevalt. Ondertussen is de temperatuur op aarde harder aan het stijgen dan ooit door modellen werd verwacht. Ik vind het eigenlijk nog tegenvallen hoe weinig aandacht eraan besteed wordt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar als het nu continu warmer dan de laatste 100 jaar is dan is het toch niet zo raar dat daar aandacht aan wordt besteed?
En verder heb je nu met steeds meer (social) media natuurlijk ook veel meer nieuws waar je mee om de oren wordt geslagen.
 

zwammy

Well-known member
Misschien wel, maar ik vind het een beetje overweldigend op dit moment. Maar met social media word idd steeds weer een ander onderwerp enorm gepusht lijkt wel.
 
Bovenaan