Fijn in de veronderstelling blijven dat het meevalt. Ondertussen is de temperatuur op aarde harder aan het stijgen dan ooit door modellen werd verwacht.
Jep. Eens. Alleen is het dan vreemd dat er gezegd wordt dat er recordtemperaturen worden gemeten ergens ver weg, en dat dat dan gewoon niet blijkt te kloppen. Verder is het klimaatverandering, daar moet alle aandacht naar uit, eens, maar het komt een beetje vreemd over dat als er in de winter 2 dagen flinke kou is er gezegd wordt 'dit is weer geen klimaat' (Klopt) en als het dan 2 dagen warm is dat het dan wel klimaat is... Beetje dubbel.
Besteed aandacht aan de gemiddeld stijgende temperaturen, gemiddeld warmer wordend zeewater en je hebt een goed verhaal. Maar elke dag net die ene plek op aarde uitzoeken waar het warmer is dan gemiddeld (en die zal je altijd vinden) komt een beetje goedkoop over.
Verder, als je continu aandacht besteedt aan iets en je doet dat op een dusdanige toon kan er ook fatalisme ontstaan, dat mensen denken dat we er toch niks meer aan kunnen doen, dus gewoon verder leven. Liever een x aantal keer per jaar goed dan elke dag een beetje, want dan gaan mensen dat negeren.
EN verder vwb zwammy zegt, idioten heb je aan beide kanten:
Zo zag ik net iemand reageren op een tweet van Maarten Keulemans (klimaatjournalist VK), die aangaf dat nergens de verwachte recordtemperaturen gehaald werden (ruim niet). DIe man reageerde met: 'ik ben nu in Italië en in mijn auto is het 48 graden, dus is het wel zo warm"... Tsja, vol in de zon haal je overal in de zomer gemakkelijk diep in de 40 graden, zeker in steden. Vroeger zette men bij de F1 nog wel eens de baantemperatuur neer, als ze hoog zomer in DUitsland of HOngarije reden en de zon scheen liep die zo op naar 60 graden...