Het weer

erka

Well-known member
En treinen gaan er ook uit.

Windkracht 11 nu in IJmuiden. In juli. Kan ik me niet herinneren dat dat ooit eerder is gebeurd. Zoeken we op :)
 

Eef de Kip

Well-known member
Stond op punt weg te gaan uit Haarlem toen het behoorlijk los ging vanochtend, fietsen naar het station is maar 5 mn maar dat was al voldoende om zeiknat te worden dus dan maar besloten om de auto te pakken, ik wilde starten toen het ineens kurkdroog werd.
Dan maar weer de fiets pakken, keurig droog aangekomen.
Gaat nu in Utrecht wel redelijk los, hopelijk dat de treinen einde middag weer een beetje normaal rijden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Blij dat ik de stoeltjes en tafel in de tuin binnen heb gezet. De buren hadden van alles buiten in de tuin staan. Nu er nog nergens schuttingen staan heeft de wind sowieso vrijspel, maar nu kun je helemaal je lol op.
 

Mario

Well-known member
Was een aardige woei al thuis. Maar goed, ik ging vroeg richting station, dus gewoon maar op het fietsje. Daarna vanaf station tot kantoor lichte regen. Begint nu wel los te gaan. Hopelijk dat de mensen waarvoor ik naar kantoor kom straks wel op kantoor zijn.
Gelukkig is woensdag mijn vaste thuiswerkdag. Dat is toch wel het grootste positieve punt wat we aan de Corona periode hebben overgehouden.

Maar als je idd klanten heb waarvoor je naar kantoor moet komen, is vandaag niet zo'n goede dag.
 

JMD

Well-known member
Maar als je idd klanten heb waarvoor je naar kantoor moet komen, is vandaag niet zo'n goede dag.
Nou ja, denk dat veel klanten ook niet naar kantoor komen en als je zegt dat je niet naar kantoor kan komen zal men het ook wel snappen.
 

JMD

Well-known member
Windkracht 11 nu in IJmuiden. In juli. Kan ik me niet herinneren dat dat ooit eerder is gebeurd. Zoeken we op :)
Er staat me nog een julistorm bij uit 2015, was toen volgens mij eind juli. Ik zat toen in Italië bij 30+ graden, luisterde naar Radio Tour de France en hoorde de meest onheilspellende berichten uit NL komen, idiote ervaring was dat...
Is toen windkracht 11 gehaald?
 

erka

Well-known member
Inderdaad de zwaarste zomerstorm ooit gemeten op een station in Nederland. Nou is IJmuiden niet helemaal representatief natuurlijk (ligt zo ongeveer in zee), maar goed. Flinke woei.
 

Bernardo

Well-known member
Benieuwd hoe lang wij blijven rijden met de bussen, denk dat ik me dienst vandaag niet hoef af te maken.
 

JMD

Well-known member
Het ergste lijkt hier wel voorbij. Het regent nog wel flink en het waait ook nog wel hard. Maar de echte vlagen zijn voorbij.
 

JMD

Well-known member
Haarlem heeft echt de grootste klap gehad lijkt wel, Westergracht ligt bezaaid met bomen, in 1 straat zijn gewoon 4 bomen op rij op huizen gevallen...
 

Eef de Kip

Well-known member
Kleverlaan ook, zie net filmpjes met een aantal omgevallen bomen.
Krijg ook wat beelden door van strandhuisjes op Zandvoort, liggen er al 3 om. Dak van de reddingsbrigade weggewaaid.
Verzekeringsmaatschappijen zullen weer drukke dagen krijgen.
 

Jef400

Well-known member
Purmerend zit nu op het randje. Hier liggen ook bomen om en hebben in de regio ook sportvoorzieningen schade. Denk dan bijvoorbeeld aan de dug-outs in het stadion van de FC Volendam
 
Bovenaan