Het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo1949

Well-known member
Vandaag op de langste dag 14 graden hier en zwaar bewolkt na regen geen slecht weer voor november. :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan overweeg je ook nog eens te verhuizen naar een land waar het nog vaker regent.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij valt dat wel mee. Ik ben er ooit eens in oktober geweest en ik had prachtig weer.

Ik ben twee keer in Ierland geweest en beide keren prima weer gehad. Ik sprak laatst op een feestje echter iemand die nu een paar jaar in Dublin woont, maar dat het qua weer ondanks de lage verwachtingen toch tegenviel.
 

Mr. Wrong

New member
We hebben zojuist 1 van de droogste periodes ooit afgesloten en eindelijk regent het, gaan men al weer zeuren.
 

erka

Well-known member
In Nederland regent het helemaal niet zo veel hoor. De meeste gebieden in Europa krijgen meer regen. Alleen waar het echte landklimaat begint (zeg maar ten oosten van Berlijn), en uiteraard in de binnenlanden van Spanje wordt het droger. En rond Londen regent het ook minder! In bijna heel Frankrijk/ Itali? / Balkan / Alpen regent het meer mm per jaar. Waarvan een deel natuurlijk als sneeuw valt. Dit wil natuurlijk niets zeggen over de frequentie. Bij ons is het vaak onvoorspelbaar.

Als je echt naar een gebied met veel regen wil dan is Ierland niet eens het allerberoerdst. De westkust van Noorwegen is dramatisch en dan vooral plaatsen als Stavanger en met name Bergen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toevallig zat een vriendin van me afgelopen vier dagen in en rond Bergen. Ik begreep dat ze een paar van de vijftien droge dagen heeft getroffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan