Het grote Feyenoord transfertopic

Pascallovic

Well-known member
Ik lees dat Feyenoord wordt overgenomen door Amerikaanse investeerders. Daarom wachten ze nog even met mensen aannemen...

Maar Feyenoord wil wel de meerderheid van de aandelen zelf behouden. Wetende dat de vrienden van Feyenoord jaren geleden 49,9% in handen hadden, waarvan slechts een deel is teruggekocht, valt er bijzonder weinig aan aandelen te verkopen zonder je meerderheidsbelang te verliezen. Laat staan dat je er veel voor kan vangen.

Miramar

Well-known member
Maar Feyenoord wil wel de meerderheid van de aandelen zelf behouden. Wetende dat de vrienden van Feyenoord jaren geleden 49,9% in handen hadden, waarvan slechts een deel is teruggekocht, valt er bijzonder weinig aan aandelen te verkopen zonder je meerderheidsbelang te verliezen. Laat staan dat je er veel voor kan vangen.
Welke constructie er wordt toegepast weet ik niet. Het zal toch niet om 15 miljoen gaan. Ik verwacht meer...

Hankie

Well-known member

Die kunnen teruggekocht worden voor 40 miljoen en ze willen de aandelen verkopen voor 150.

Atreides

Well-known member
Heb je eenmalig dus 110 miljoen. M.i. kun je daar gewoon niet zo heel veel mee als de inkomsten niet structureel stijgen.Wil je daarvoor de ziel aan de duivel verkopen?

Batigoal

Well-known member
Die Amerikanen willen er vast een franchise van maken met een typische MLS/NBA/NHL etc.-clubnaam. Dat wordt dus de Rotterdam Wolves of de Rijnmond Workers ofzo.

Hankie

Well-known member
Heb je eenmalig dus 110 miljoen. M.i. kun je daar gewoon niet zo heel veel mee als de inkomsten niet structureel stijgen.Wil je daarvoor de ziel aan de duivel verkopen?

Wie zegt dat het eenmalig is? Wie weet voor het spreekrecht een x bedrag per jaar. En de 100 miljoen van Pascallovic is ook weer uit de duim gezogen en redelijk neerbuigend.

Bovenaan