Benfica is een prachtige club en bijna een garantie op prijzen, maar het is toch zonde dat de beste speler van de Eredivisie naar een competitie gaat met deze gebrekkige belangstelling? De 6e club in Portugal trekt minder mensen dan Emmen en Go Ahead en alles daaronder is Excelsior of minder.
Deze statistiek toont de toeschouwersaantallen van de Liga Portugal uit het seizoen 22/23. De clubs zijn er per totaal aantal in een neerdalende volgorde gesorteerd.
www.transfermarkt.nl
Nou een ‘bijna-garantie’ ? Ze zijn nu landskampioen onder Schmidt maar voor de laatste prijs moet je alweer vier jaar terug gaan ! Ook met de league-cup meegerekend,.. nada dus. En toch meer dan 200 miljoen geïnvesteerd over dit tijdperk, dus om op spuit elf van even hiervoor te reageren : dan zie je maar zo kút is die competitie ook weer niet.
Miaar eerlijkheidshalve ; we leveren die gehuchten daar vanuit Lissabon en Porto een veel groter plezier dan andersom met onze bezoeken. Als het kon zou ik graag de drie behaalde punten vooraf ter kennisgeving willen aannemen dan weer negentig minuten lang naar dat kat en muisspel te kijken. En voor de rest boeren onderling kan me sowieso niet boeien. Maar dat het niet allemaal voor de kat z’n kut is wordt wel onderstreept door het feit dat het 20 jaar lang bij de top 6 competities in Europa zat.
Schmidt is duidelijk fan van Kokcu en gaat hem belangrijk maken, had een PL club hem ook als prioriteit gehad dan waren ze al met heel veel pounds naar voren gestapt, hebben ze dus niet gedaan. Spelmaker worden bij een ploeg die toe-to-toe heeft gespeeld met de huidige CL finalist lijkt me geen straf, spelen in da Luz lijkt me überhaupt geen straf. 25 % transferrechten is zeker ook niet slecht, op Palhinha na ( die was al 29 ) vertrekt er bijna niemand meer bij de grote drie onder de clausules, ik zal het ff moeten opzoeken maar ik geloof het niet. 120 is wel exceptioneel, maar Benfica heeft al twee keer bewezen die afkoopclausule te kunnen afdingen. Veel gaat afhangen van uiteraard persoonlijke-en teamprestaties, hype (!)en wanhopige kopers. We zien het wel.