Het grote Feyenoord transfertopic

U.G.

Well-known member
Nee, ik bedoel het ook niet denigrerend (sorry @U.G. ) maar je verwacht niet zo snel een overstap naar Portugal als aanvoerder van de Nederlandse kampioen. Bied die competitie een grotere uitdaging als de Eredivisie, behalve financieel dan?

Het ligt dan ook vast niet in de bedoeling om daar lang te blijven. Hij wordt daar binnengehaald als de nieuwe Enzo, net als die krijgt hij een afkoopclausule van 120 miljoen. Enzo kwam en binnen zes maanden hadden ze het bedrag neergeteld !

Ik had het als zaakwaarnemer of speler ook wel geweten. Hij gaat daar drie keer meer verdienen en Benfica was CL-kwartfinalist. Het is daar gewoon de beste trampoline naar de PL top of Real.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het ligt dan ook vast niet in de bedoeling om daar lang te blijven. Hij wordt daar binnengehaald als de nieuwe Enzo, net als die krijgt hij een afkoopclausule van 120 miljoen. Enzo kwam en binnen zes maanden hadden ze het bedrag neergeteld !

Ik had het als zaakwaarnemer of speler ook wel geweten. Hij gaat daar drie keer meer verdienen en Benfica was CL-kwartfinalist. Het is daar gewoon de beste trampoline naar de PL top of Real.
Precies. Kokcu is pas 22 en krijgt nu de kans om zich als de duurste aankoop ooit te bewijzen bij een uitstekend gerunde club op Champions League niveau, met een trainer die hem goed kent en waar de laatste jaren regelmatig spelers door de absolute top worden weggekocht. Dit is investeren in je carrière. Alleen maar respect voor Kokcu dat hij niet voor een club kiest waar ze ren-je-rot voetbal spelen of een club waar hij speler nummer 28 in de selectie is.
 

Abubakari

Well-known member
Een Ajaxfan zou op dvk eens moeten beweren dat er een Ajacied voor 120 miljoen (door)verkocht wordt, dan wordt je dat nog maanden (als het niet jaren zijn) nagedragen, met name door figuren als de Wolf 2.0.
Kökcü gaat schijnbaar al zonder enige twijfel voor minimaal 120 miljoen doorverkocht worden. Elke kanttekening of twijfel wordt door die immer nuchtere Feyenoorders als de Wolf 2.0 van tafel geveegd. Want Fernandez, dus Kökcü.
Zo simpel is het.

Of niet natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ach ja, je hoor zoals gebruikelijk weer allerlei verschillende berichten over die transfersom. Ik neem dat altijd maar voor lief, zolang de clubs daar niet tot in detail over communiceren.

Ik vind het wel positief dat hij nu al gaat, in plaats van dat het de hele zomer een soap wordt. Nu kunnen we gelijk doorschakelen naar een vervanger en beginnen we hopelijk voor het eerst sinds jaren met een behoorlijk complete selectie aan de voorbereiding.
 

U.G.

Well-known member
Ik zie Turkije nog niet zo heel snel wereldkampioen worden.

Joao Felix was ook geen wereldkampioen, wat zeg ik, die was nauwelijks international toen die voor 127 miljoen vertrok. Het is maar hoe wanhopig de gek is. Ruben Dias, een verdediger voor 80 miljoen was ook een leuk kunstje. Ik weet niet hoe abi daar gaat presteren, en wat mij betreft compleet bagger, maar als hij daar daadwerkelijk doet waar die voor gehaald is en een behoorlijke sleutelspeler wordt bij een Benfica van dit niveau, die gasten hebben z’n clausule op 120 miljoen gezet, dan is het echt niet zo’n rare gedachte in de tijd waarin we leven dat er een PL club koekoek genoeg is om de clausule af te kopen. Althans, ik kijk er niet meer van op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja niet precies wat men voor ogen had, maar ik neem aan dat er ook wel afspraken waren gemaakt met Kökçü vorige zomer. Voordeel is dat het iig snel rond is en je vroegtijdig een vervanger kan halen. Daarnaast maakt dat het wellicht ook wel makkelijker om met andere spelers tot afspraken te komen.

Nu hopelijk weer net als vorige zomer slim het geld herinvesteren.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Benfica is een prachtige club en bijna een garantie op prijzen, maar het is toch zonde dat de beste speler van de Eredivisie naar een competitie gaat met deze gebrekkige belangstelling? De 6e club in Portugal trekt minder mensen dan Emmen en Go Ahead en alles daaronder is Excelsior of minder.

 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Benfica is een prachtige club en bijna een garantie op prijzen, maar het is toch zonde dat de beste speler van de Eredivisie naar een competitie gaat met deze gebrekkige belangstelling? De 6e club in Portugal trekt minder mensen dan Emmen en Go Ahead en alles daaronder is Excelsior of minder.

Had op twitter al gereageerd, maar nog even als aanvulling daarop: alles aan deze transfer ruikt naar een tussenstap. Een ideale club om jezelf te testen in een andere omgeving, bij een goed team, met een goede coach en een systeem wat bij je past. Garanties heb je nooit, maar ik heb echt het gevoel dat deze stap op de lange termijn beter gaat zijn voor zijn carrière, dan wanneer hij als speler nummer 28 bij de top-6 van de Premier League, of ren-je-rot-voetbal bij de middenmoot in de Premier League was gaan spelen. Zeker omdat hij pas 22 jaar is.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Had op twitter al gereageerd, maar nog even als aanvulling daarop: alles aan deze transfer ruikt naar een tussenstap. Een ideale club om jezelf te testen in een andere omgeving, bij een goed team, met een goede coach en een systeem wat bij je past. Garanties heb je nooit, maar ik heb echt het gevoel dat deze stap op de lange termijn beter gaat zijn voor zijn carrière, dan wanneer hij als speler nummer 28 bij de top-6 van de Premier League, of ren-je-rot-voetbal bij de middenmoot in de Premier League was gaan spelen. Zeker omdat hij pas 22 jaar is.
Het is voor Feyenoord een prima zet en Kökcü zal het echt als tussenstap zien, maar zo vroeg al in de transferperiode, is het niet ondenkbaar dat clubs als Arsenal, Atletico Madrid of Dortmund nog toe zouden slaan. Ik had hem als liefhebber graag daar op het middenveld zien strijden.
 

De Wolf

Well-known member
Liverpool heeft interesse. Ik denk dat hij daar wel meekomt. Benfica heeft wel als voordeel dat ze structureel Championsleague spelen.
 
Bovenaan