Het grote Feyenoord transfertopic

Bernardo

Well-known member
Valt toch tegen 'maar' 30 miljoen voor de beste speler van de Eredivisie dit seizoen met Simons. En dan ook nog naar zo'n kut competitie.
 

Abubakari

Well-known member
Ja maar 120 miljoen.

Als Ajax 100 miljoen voor Antony krijgt en Alvarez straks voor meer verkoopt dan wat Feyenoord voor Kökcü vangt dan begrijp ik nu wel waarom die doorverkoop prijs hier zo nadrukkelijk genoemd wordt. 30 miljoen is gewoon echt slecht uit onderhandelt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja maar 120 miljoen.

Als Ajax 100 miljoen voor Antony krijgt en Alvarez straks voor meer verkoopt dan wat Feyenoord voor Kökcü vangt dan begrijp ik nu wel waarom die doorverkoop prijs hier zo nadrukkelijk genoemd wordt. 30 miljoen is gewoon echt slecht uit onderhandelt.
We moeten nog steeds afwachten wat het precies gaat worden, maar mijn definitieve eindoordeel hangt wel af van een aantal factoren. Als het 30 miljoen voor 75% van de transferrechten als basisbedrag is en er komen nog een aantal bonussen bovenop, klinkt het alweer heel anders.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee, we hebben nog steeds wel een chronisch probleem qua transfersommen die we ontvangen. Tuurlijk is een doorverkoop percentage lekker, maar voor hetzelfde geld sluit Benfica een mooie ruildeal en blijkt dat doorverkoop percentage toch minder waard. Dit had toch wel minimaal 35-40 miljoen vast moeten zijn plus doorverkoop percentage. Maar goed, ik vermoed dat Kökcü wel het een en ander is beloofd.

Met deze deal zijn vooral de voordelen dat je vroeg de transfermarkt zelf op kan en dat je jezelf aantrekkelijk maakt als springplank.
 

De Wolf

Well-known member
Misschien dat hij over een jaar of 12 weer terugkomt om af te sluiten. Vraag mij af of ons ander jeugdproduct dat ook wil nu AS Roma hem niet wil.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien dat hij over een jaar of 12 weer terugkomt om af te sluiten. Vraag mij af of ons ander jeugdproduct dat ook wil nu AS Roma hem niet wil.

Ik zie hem eerder naar PSV gaan.

Zou overigens alleen voor het fysieke wel interessant zijn of de Feyenoord performance afdeling Wijnaldum weer aan de praat zou krijgen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik zie hem niet terugkeren naar PSG en de zandbak lijkt mij uitgesloten omdat hij nog in oranje speelt. Zal mij niet verbazen dat hij bij Feyenoord wordt aangeboden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Schijnbaar 25 vast, 5 bonus en de afkoopsom is 150 waarvan het percentage van Feyenoord schijnbaar ook weer afhankelijk is van de daadwerkelijke doorverkoopsom. Is het dus vooralsnog geen transferrecord, maar een vergelijkbare som als voor Sinisterra. Alles leuk en aardig, maar dit is best pijnlijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Benfica is beursgenoteerd en moet er dus over communiceren.

Slechte deal, erg teleurgesteld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Benfica is beursgenoteerd en moet er dus over communiceren.

Slechte deal, erg teleurgesteld.

Wat ik al eerder aangaf, Benfica is niet een club die echt wil lappen. Teleurstellend dat Feyenoord erin meegaat. Anderzijds kan ik mij voorstellen dat er afspraken met Kökçü zijn gemaakt en die heb je wel na te komen.
 

JFK

Well-known member
Kökcü had nog maar een contract voor slechts 2 jaar.
Ik denk dat dit het maximale was wat je eruit kon slepen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Stel, Benfica verkoopt 'm straks voor 30 plus 80 miljoen aan bonussen, kan Feyenoord dan fluiten naar die 25%?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Stel, Benfica verkoopt 'm straks voor 30 plus 80 miljoen aan bonussen, kan Feyenoord dan fluiten naar die 25%?

Nee, dat lijkt mij niet. Alleen blijkt uit dat statement van Benfica niet direct die 25% en lijkt er te staan dat de hoogte van het percentage afhankelijk was van de verkoopprijs.
 

Miramar

Well-known member
25 miljoen valt nu toch tegen. Volgens mij was het een moetje omdat Kokcü al in het vliegtuig zat....
 

Abubakari

Well-known member
Benfica is beursgenoteerd en moet er dus over communiceren.

Slechte deal, erg teleurgesteld.
6484c159bbd63-E8BF6F8C-259C-4922-9DA4-B30484D8F451.jpeg


En ja, ik had hem voor 23 miljoen gewoon laten gaan. 😀
 

Abubakari

Well-known member
Wie was de vrouwenmeppende clown nou alweer?

Pittig forum met al die Feyenoorders die zo perfect op de hoogte zijn van alles in en rondom Ajax.
 
Bovenaan