Zeefuik zo goed als zeker naar Hertha. Dat is een mooie transfer voor hem.
Ik lees net dat Ajax 50% van de transfersom krijgt, mits die boven de 300.000 ligt. Mwah, dat gaat wel lukken. Hertha zou dan 4,5 miljoen betalen en dan gaat er dus 2,2 miljoen naar Ajax. Heeft Groningen niet best onderhandeld, lijkt mij. Percentage, oke, maar 50%?
Ja, dus? Het ging om de doorverkoop, niet om de terugkoop.![]()
'Transfersom Sierhuis gedeeld; terugkoopclausule Zeefuik geschrapt'
FC Groningen houdt zo'n twee miljoen euro over aan de transfwww.ajaxshowtime.com
In de oude situatie zouden ze niets voor Sierhuis krijgen en het risico lopen slechts 8 ton voor Zeefuik te krijgen. Nu hebben ze 2 miljoen voor Sierhuis en krijgen ze een stuk meer dan 8 ton voor Zeefuik.Ja, dus? Het ging om de doorverkoop, niet om de terugkoop.
Huh? De clausule van 800.000 was voor Ajax. Hertha moet gewoon de 4,5 betalen die Groningen wil. Alleen krijgt Ajax daar 50% van. Ook na de transfer van Sierhuis.In de oude situatie zouden ze niets voor Sierhuis krijgen en het risico lopen slechts 8 ton voor Zeefuik te krijgen. Nu hebben ze 2 miljoen voor Sierhuis en krijgen ze een stuk meer dan 8 ton voor Zeefuik.
Dat zeg ik, het risico om slechts 8 ton te krijgen.Huh? De clausule van 800.000 was voor Ajax. Hertha moet gewoon de 4,5 betalen die Groningen wil. Alleen krijgt Ajax daar 50% van. Ook na de transfer van Sierhuis.