Het FC Groningen Nieuwstopic

erka

Well-known member
Nee hoor bedoelde Virgil. Dit elftal was vooral met de namen die later groot zijn geworden. Overigens was alleen zijn eerste seizoen zoals Abu m omschrijft, tweede seizoen was hij wel erg sterk.

Als ik had gekeken naar staat van dienst voor FC Groningen dan had hij daar niet gespeeld inderdaad. Zo'n elftal kan ik ook wel eens maken, met clubiconen enzo. Moment mal.
 

erka

Well-known member
Het clubiconen elftal aller tijden, ff snel hoor.

Van Leeuwen
Elshot-Granqvist-Boekweg-Van Tiggelen
Roossien-J.Van Dijk-E.Koeman
Nevland-Huizingh-Robben

Lastiger. Van Leeuwen toch boven Lodewijks en Padt. Boekweg voor V.van Dijk, Harris Huizingh voor Suarez. Elshot voor Hateboer. Jan van Dijk voor Ronald Koeman. En Jos Roossien er ook in natuurlijk. Om Robben kan ik echt niet heen, ondanks dat hij ook maar kort in het 1e gespeeld heeft.
Je kan er helaas maar elf opstellen: Djurovski, Meijer, Eijkelkamp, Waalderbos, De Wolf, Hugo, Stenman, Houtman, Olde Riekerink, Lindgren, Tadic, Lovre, Berg en uiteraard Martin Drent.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Dan heb ik niks gezegd. Dan zal het Virgil zijn.


Is niet jou schuld. erka is de laatste tijd een beetje uit zijn hum en daarom schept hij ietwat verwarring.

Het mooiste duo vond ik trouwens Meijer - Eijkelkamp.
Het lijkt me overbodig te zeggen wie van de twee mijn voorkeur heeft.
 

Atreides

Well-known member
Mijn aller tijden elftal, ik zou zeggen niet onaardig op zich,.

Van Leeuwen
Hateboer-Granqvist-Van Dijk-Van Tiggelen
E.Koeman-R.Koeman-Tadic
Nevland-Suarez-Robben

De poll in het dagblad van het Noorden sluit vooralsnog redelijk aan bij bovenstaande. Al was ik wel wat verrast door de inbreng van Joop Gall en de onvolprezen Bud Brocken als rechtsbuiten.

Jan van Dijk i.p.v. Tadic kan ik overigens wel goed begrijpen.
 

erka

Well-known member
De poll in het dagblad van het Noorden sluit vooralsnog redelijk aan bij bovenstaande. Al was ik wel wat verrast door de inbreng van Joop Gall en de onvolprezen Bud Brocken als rechtsbuiten.

Jan van Dijk i.p.v. Tadic kan ik overigens wel goed begrijpen.

Ja Gall snap ik ook niet. Bud Brocken is een held.
 

erka

Well-known member
Bud Brocken kwam in het Nederlands elftal als speler van Groningen. Hij viel trouwens na rust in, in de beroemde wedstrijd tegen Ierland in 1983 (2-0 achter bij rust).

Stukje feelgood youtube. Deze wedstrijd mogen ze ook nog wel een keer helemaal uitzenden op een zondagmiddag. Die Gullit man, wat goed. En Van Basten trouwens ook.

 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Hij was destijds wel een de betere spelers destijds. Joop Gall was volgens mij reservespeler.
 

Atreides

Well-known member
Niet als je 11 op een rijtje zet. Ik denk wel als je specifiek een echte rechtsbuiten zoekt.

Dank.

Andere vraag;
Waarom kies jij in je beste elf voor Nevland en niet voor Peter Houtman of René Eikelkamp die meer goals hebben gemaakt voor fc Groningen? En bovendien beiden ook een meer imposante carrière hebben gehad?
 

erka

Well-known member
Dank.

Andere vraag;
Waarom kies jij in je beste elf voor Nevland en niet voor Peter Houtman of René Eikelkamp die meer goals hebben gemaakt voor fc Groningen? En bovendien beiden ook een meer imposante carrière hebben gehad?

Omdat het Nevland is :)

Houtman was ook goede optie geweest anders. Eijkelkamp ook, maar als ik tussen die twee zou kiezen zou het Houtman worden.
 

Batigoal

Well-known member
Bij Groningen kan dat er maar eentje zijn.

Foto-Archief-JK-Beeld.jpg
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Virgil van Dijk. Vond hem bij Groningen al een geweldenaar en ik was maar wat blij dat Ajax destijds voor Van der Hoorn ging in plaats van hem. Maar toen had ik uiteraard ook niet kunnen voorzien dat hij zou uitgroeien tot de beste verdediger van de wereld en het absolute boegbeeld van het Nederlandse voetbal.
 
Bovenaan