Het FC Groningen Nieuwstopic

erka

Well-known member
Bud Brocken kwam in het Nederlands elftal als speler van Groningen. Hij viel trouwens na rust in, in de beroemde wedstrijd tegen Ierland in 1983 (2-0 achter bij rust).

Stukje feelgood youtube. Deze wedstrijd mogen ze ook nog wel een keer helemaal uitzenden op een zondagmiddag. Die Gullit man, wat goed. En Van Basten trouwens ook.

Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Hij was destijds wel een de betere spelers destijds. Joop Gall was volgens mij reservespeler.

Atreides

Well-known member
Niet als je 11 op een rijtje zet. Ik denk wel als je specifiek een echte rechtsbuiten zoekt.

Dank.

Andere vraag;
Waarom kies jij in je beste elf voor Nevland en niet voor Peter Houtman of René Eikelkamp die meer goals hebben gemaakt voor fc Groningen? En bovendien beiden ook een meer imposante carrière hebben gehad?

erka

Well-known member
Dank.

Andere vraag;
Waarom kies jij in je beste elf voor Nevland en niet voor Peter Houtman of René Eikelkamp die meer goals hebben gemaakt voor fc Groningen? En bovendien beiden ook een meer imposante carrière hebben gehad?

Omdat het Nevland is :)

Houtman was ook goede optie geweest anders. Eijkelkamp ook, maar als ik tussen die twee zou kiezen zou het Houtman worden.

Batigoal

Well-known member
Bij Groningen kan dat er maar eentje zijn.

Foto-Archief-JK-Beeld.jpg

Jamel

Administrator
Forumleiding
Virgil van Dijk. Vond hem bij Groningen al een geweldenaar en ik was maar wat blij dat Ajax destijds voor Van der Hoorn ging in plaats van hem. Maar toen had ik uiteraard ook niet kunnen voorzien dat hij zou uitgroeien tot de beste verdediger van de wereld en het absolute boegbeeld van het Nederlandse voetbal.

erka

Well-known member
Sja mooi. Aan de andere kant haalt Groningen nog wel ff in de coronacrisis voor een half miljoen Diemers op en ontslaat een paar weken later 11 man.

Dat laatste is overigens (afgezien van persoonlijk drama) voor de club wel goed want er zit me toch een hoop overhead daar op kantoor in Grunn.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sja mooi. Aan de andere kant haalt Groningen nog wel ff in de coronacrisis voor een half miljoen Diemers op en ontslaat een paar weken later 11 man.

Dat laatste is overigens (afgezien van persoonlijk drama) voor de club wel goed want er zit me toch een hoop overhead daar op kantoor in Grunn.

Geeft inderdaad wel een dubbel gevoel dan. Op z'n zachtst gezegd nogal een onhandige timing om Diemers te halen voor zo'n bedrag. Wacht daar dan even een maand of twee mee. Er wordt voorlopig toch niet gevoetbald.

Atreides

Well-known member
Geeft inderdaad wel een dubbel gevoel dan. Op z'n zachtst gezegd nogal een onhandige timing om Diemers te halen voor zo'n bedrag. Wacht daar dan even een maand of twee mee. Er wordt voorlopig toch niet gevoetbald.

Zo'n gast gaat echt niet maanden wachten.

En juist met lelijke tyfus systeem van Buijs kan Diemers qua amusementswaarde en qua klassering een verschil maken.

Dat het allemaal pijnlijk blijft deel ik wel met jullie.

Bovenaan