Het FC Groningen Nieuwstopic

erka

Well-known member
Sja mooi. Aan de andere kant haalt Groningen nog wel ff in de coronacrisis voor een half miljoen Diemers op en ontslaat een paar weken later 11 man.

Dat laatste is overigens (afgezien van persoonlijk drama) voor de club wel goed want er zit me toch een hoop overhead daar op kantoor in Grunn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sja mooi. Aan de andere kant haalt Groningen nog wel ff in de coronacrisis voor een half miljoen Diemers op en ontslaat een paar weken later 11 man.

Dat laatste is overigens (afgezien van persoonlijk drama) voor de club wel goed want er zit me toch een hoop overhead daar op kantoor in Grunn.

Geeft inderdaad wel een dubbel gevoel dan. Op z'n zachtst gezegd nogal een onhandige timing om Diemers te halen voor zo'n bedrag. Wacht daar dan even een maand of twee mee. Er wordt voorlopig toch niet gevoetbald.
 

Atreides

Well-known member
Geeft inderdaad wel een dubbel gevoel dan. Op z'n zachtst gezegd nogal een onhandige timing om Diemers te halen voor zo'n bedrag. Wacht daar dan even een maand of twee mee. Er wordt voorlopig toch niet gevoetbald.

Zo'n gast gaat echt niet maanden wachten.

En juist met lelijke tyfus systeem van Buijs kan Diemers qua amusementswaarde en qua klassering een verschil maken.

Dat het allemaal pijnlijk blijft deel ik wel met jullie.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zeefuik zo goed als zeker naar Hertha. Dat is een mooie transfer voor hem.

Ik lees net dat Ajax 50% van de transfersom krijgt, mits die boven de 300.000 ligt. Mwah, dat gaat wel lukken. Hertha zou dan 4,5 miljoen betalen en dan gaat er dus 2,2 miljoen naar Ajax. Heeft Groningen niet best onderhandeld, lijkt mij. Percentage, oke, maar 50%?
 

Maasveld

Well-known member

Maasveld

Well-known member
Ja, dus? Het ging om de doorverkoop, niet om de terugkoop.
In de oude situatie zouden ze niets voor Sierhuis krijgen en het risico lopen slechts 8 ton voor Zeefuik te krijgen. Nu hebben ze 2 miljoen voor Sierhuis en krijgen ze een stuk meer dan 8 ton voor Zeefuik.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
In de oude situatie zouden ze niets voor Sierhuis krijgen en het risico lopen slechts 8 ton voor Zeefuik te krijgen. Nu hebben ze 2 miljoen voor Sierhuis en krijgen ze een stuk meer dan 8 ton voor Zeefuik.
Huh? De clausule van 800.000 was voor Ajax. Hertha moet gewoon de 4,5 betalen die Groningen wil. Alleen krijgt Ajax daar 50% van. Ook na de transfer van Sierhuis.
 

Maasveld

Well-known member
Hij kondigt zelf aan dat hij er alles aan gaat doen om als speler terug te keren, maar dat dat gezien zijn fysieke gesteldheid nog geen senicure is.
 
Bovenaan