Het FC Groningen Nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Lijkt me niet verkeerd. Hopelijk doorbreekt hij de inteelt-cultuur van de laatste jaren.

Van 2006-2017 is Groningen altijd bij de eerste 8 ge?indigd, ze hebben de beker gewonnen, kortom, met afstand de beste periode uit de geschiedenis van de club.
Maar jaag jij de verantwoordelijken maar met pek en veren de stad uit omdat het nu een paar jaar wat minder gaat. Dat wil zeggen vorig seizoen voor het eerst sinds 2005 niet bij de eerste 8 ge?indigd. Als het een beetje mee zit eindigen ze ook nu weer gewoon bij de eerste 8. Ze zijn in elk geval bezig aan een prima serie, dus waarom niet.
 

Abubakari

Well-known member
Alleen de top 5 heeft minder tegengoals dan Groningen, ze krabbelen nadrukkelijk op, staan n nog 5 punten achter op plek 8, oh oh, wat gaat het slecht.

Dat ongenuanceerde gezeur hier in stad waarbij alles wat Nijland voor de club heeft gedaan vergeten is en waar niks meer deugt... Volgens mij heeft de man iets unieks gepresteerd.
En dat er wel eens een periode tussen zit waarin het minder gaat, dat hebben ze allemaal. Van Utrecht tot Heerenveen, van Twente tot Vitesse. Maar de periode dat het bij Groningen slecht gaat duurt volgens mij nooit echt lang. Het gaat in het voetbal vooral om prestaties. Het publiek wat vaker op de banken krijgen is doelstelling nummer 2. Aan die eerste doelstelling wordt al 12 jaar voldaan, op 1 uitzondering na. De tweede doelstelling, kan beter. Maar ook minder. Vergelijken met de beginjaren euroborg moet je niet doen. Maar zelfs toen zaten er dramatische wedstrijden tussen.
 

erka

Well-known member
Alleen de top 5 heeft minder tegengoals dan Groningen, ze krabbelen nadrukkelijk op, staan n nog 5 punten achter op plek 8, oh oh, wat gaat het slecht.

Dat ongenuanceerde gezeur hier in stad waarbij alles wat Nijland voor de club heeft gedaan vergeten is en waar niks meer deugt... Volgens mij heeft de man iets unieks gepresteerd.
En dat er wel eens een periode tussen zit waarin het minder gaat, dat hebben ze allemaal. Van Utrecht tot Heerenveen, van Twente tot Vitesse. Maar de periode dat het bij Groningen slecht gaat duurt volgens mij nooit echt lang. Het gaat in het voetbal vooral om prestaties. Het publiek wat vaker op de banken krijgen is doelstelling nummer 2. Aan die eerste doelstelling wordt al 12 jaar voldaan, op 1 uitzondering na. De tweede doelstelling, kan beter. Maar ook minder. Vergelijken met de beginjaren euroborg moet je niet doen. Maar zelfs toen zaten er dramatische wedstrijden tussen.

o.k.
 

ALenstra

Well-known member
Ja joh, geen enkele noodzaak iets te veranderen bij FC Groningen. Het gaat toch goed. :rumcolaa:
 

erka

Well-known member
Joh, kan jou het schelen. Jij hebt je immers toch van de club afgekeerd nu het zo slecht gaat?

Ach ja, meer dan 20 jaar een SC gehad en vrijwel elke thuiswedstrijd gezien. Nog even en de FC is failliet. Maar denk jij maar dat het om de resultaten gaat. Ging het daar maar om.
 

Abubakari

Well-known member
Ach ja, meer dan 20 jaar een SC gehad en vrijwel elke thuiswedstrijd gezien. Nog even en de FC is failliet. Maar denk jij maar dat het om de resultaten gaat.

Ja hoor, dramaqueen. De club gaat failliet.

Het gaat ook niet alleen om de prestaties, maar ik vind dat Nijland wel wat meer verdiend dan de stront die hij nu als afscheid krijgt.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
En vlak voor het einde van de deadline verkopen ze Mahi voor een paar ton..Echt, wat een kutbeleid. Dit is nu precies wat me zo tegenstaat.
Heb je eindelijk wat concurrentie voorin :devil:
 

erka

Well-known member
Mooi, Mahi blijft toch, gaat in de zomer pas. Handelshuis Nijland en Co teruggefloten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat het al zo goed als zeker is dat de achtste plaats ook recht geeft op Europese playoffs. Nog twee punten is het gat met VVV. Net iets kleiner dan de drie punten met FC Emmen voor de degradatie playoffs.
 

Joost

Well-known member
Ik begrijp dat het al zo goed als zeker is dat de achtste plaats ook recht geeft op Europese playoffs. Nog twee punten is het gat met VVV. Net iets kleiner dan de drie punten met FC Emmen voor de degradatie playoffs.

Dat is toch alleen zo als Willem II niet de finale van de beker haalt (en wint)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is toch alleen zo als Willem II niet de finale van de beker haalt (en wint)

Ja en die kans is vrij groot. Volgende week Willem II tegen AZ in vorm en dan nog een finale tegen of het grote Ajax winnen of tegen een thuisspelend Feyenoord. Die kans acht ik vrij klein.
 
Bovenaan