Het FC Groningen Nieuwstopic

Pascallovic

Well-known member
In Bruns zie ik het wel zitten. Dat is een speler die goed past bij de FC en eigenlijk al eerder gehaald kon worden toen hij nog bij Heracles zat. Bovendien heeft hij wel ervaring en pakt hij als middenvelder zijn goals wel mee af en toe. Middenveld gaat er wel op vooruit. Maar de rest........manman. Totale paniek.
Bruns is inderdaad een prima kracht. Die zal vast nuttig zijn. Was ie bij Heracles ook, dus daar heb ik ook wel vertrouwen in. Echter is het ook niet de speler die plotseling de lijnen gaat uitzetten en het elftal gaat dragen. Verwacht niet veel verandering met hem of zonder hem.
 

erka

Well-known member
Let op, ik bescheur me nu echt. Bevestigd door Jans:

1. Ze hebben die Ko Itakura nooit zien spelen.
2. Gladon is via Facebook gekomen.

NAC Groningen is geboren!
 

noordooster

Well-known member
Fc Groningen heeft intussen zes nieuwe spelers aangetrokken.
Het geeft aan, dat Jans en Nijland de capaciteiten van de selectie aan het begin van het seizoen totaal verkeerd inschatten.
Ze wilden inzetten op de spelers vanuit de beloften.
Ondanks dat deze jongens de "hardheid en druk" van de piramide meemaakten en ondanks dat Groningen door sommigen als voorbeeld werd gezien van een club waar beloften vanwege de opgedane "hardheid en druk" konden doorschuiven naar het eerste, bleek het bij Groningen 1 slecht te werken.
Die verjonging werd ook doorgevoerd omdat er " geen geld was" voor versterkingen.
Intussen blijkt het geld er wel te zijn gekomen, ondanks flink lagere toeschouwersaantallen.
Of is Nijland vlak voor zijn vertrek aan het potverteren ?

Met al die nieuwelingen in de selectie lijkt jong Groningen flink te kunnen profiteren.
 

Pascallovic

Well-known member
Fc Groningen heeft intussen zes nieuwe spelers aangetrokken.
Het geeft aan, dat Jans en Nijland de capaciteiten van de selectie aan het begin van het seizoen totaal verkeerd inschatten.
Ze wilden inzetten op de spelers vanuit de beloften.
Ondanks dat deze jongens de "hardheid en druk" van de piramide meemaakten en ondanks dat Groningen door sommigen als voorbeeld werd gezien van een club waar beloften vanwege de opgedane "hardheid en druk" konden doorschuiven naar het eerste, bleek het bij Groningen 1 slecht te werken.
Die verjonging werd ook doorgevoerd omdat er " geen geld was" voor versterkingen.
Intussen blijkt het geld er wel te zijn gekomen, ondanks flink lagere toeschouwersaantallen.
Of is Nijland vlak voor zijn vertrek aan het potverteren ?

Met al die nieuwelingen in de selectie lijkt jong Groningen flink te kunnen profiteren.
Het is nog maar afwachten of die 6 nieuwelingen iets toevoegen en in hoeverre ze echt sterker zijn geworden. Ik denk dat ze totaal de verkeerde spelers gehaald hebben.

- Kaj Sierhuis is geen zekerheid. Kan zeker wat worden, maar is heel afhankelijk van de aanvoer. Laat die bij FC Groningen juist erg zwak zijn. Geen ervaring met Eredivisievoetbal, laat staan degradatievoetbal. = twijfelgeval
- El Hankouri heeft 0x gescoord bij Willem II. Ik heb er nog geen Eredivisiemateriaal in gezien. Hoe die omgaat met degradatievoetbal is afwachten. = twijfelgeval
- Bel Hassani heeft in het laatste anderhalf jaar 70 minuten in de Eredivisie gespeeld. Hoe lang heeft die nodig om op niveau te komen en is dat op tijd? = twijfelgeval
- Paul Gladon is een beperkte spits die weinig scoort. Geen garantie dat die het aanmerkelijk beter gaat doen dan bijvoorbeeld de al aanwezige Pohl. = twijfelgeval
- Bruns heeft veel ervaring in de Eredivisie en heeft bewezen een meerwaarde te kunnen zijn = versterking
- Itakura, een onbekende Japanner afkomstig van een middenmotor uit Japan en waarvan Ron Jans toegeeft dat niemand van de club hem ooit heeft zien spelen. = twijfelgeval

Heb je dus 5 twijfelgevallen. Ik ben niet onder de indruk.
 

Batigoal

Well-known member
In ieder geval is Groningen hartstikke interessant om te volgen de komende tijd. Als het niet snel gaat lopen (wat niet gek zou zijn ondanks deze groep nieuwelingen) dan zie ik ze Buijs ook nog wel ontslaan. En dan kan het helemaal misgaan.
 

Atreides

Well-known member
Op papier 3 aanvallers die bij elkaar nog geen 7 doelpunten gaan maken en een middenvelder die al bijna een jaar niet in beeld is bij zijn club. Helemaal geen interessante spelers. Dramatisch spelersbeleid. Sparta dacht het vorig seizoen ook op te lossen met aanvallers als Friday, Ahannach, Kramer en Garcia die er bij elkaar na de winter nog geen 10 wisten te maken.

Sierhuis heeft m.i. duidelijk potentie, Bruns is een prima speler voor Groningen en die Bel Hassani ook. Japanner is op papier ook interessant. Is al moeilijk om zoveel spelers in te passen in een goed draaiend team....

Verder wat je zelf ook al aangeeft. Waarbij ik iets minder negatief ben. Interessant = heeft potentie om echt nuttig te zijn, niet meer, niet minder.
 

Atreides

Well-known member
Let op, ik bescheur me nu echt. Bevestigd door Jans:

1. Ze hebben die Ko Itakura nooit zien spelen.
2. Gladon is via Facebook gekomen.

NAC Groningen is geboren!

:eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg::eek:mg:
 

Batigoal

Well-known member
Sierhuis heeft m.i. duidelijk potentie, Bruns is een prima speler voor Groningen en die Bel Hassani ook. Japanner is op papier ook interessant. Is al moeilijk om zoveel spelers in te passen in een goed draaiend team....

Verder wat je zelf ook al aangeeft. Waarbij ik iets minder negatief ben. Interessant = heeft potentie om echt nuttig te zijn, niet meer, niet minder.

Bruns, Bel Hassani, El Hankouri en Gladon hebben weinig of helemaal geen wedstrijdritme, dus dat gaat nog een beste klus worden om ze op tijd fit te krijgen dat ze iets toevoegen. Je zag vorig seizoen met Sparta dat dat een grote rol speelt.
 

Makanaky

Well-known member
Het zou heel mooi zijn als Emmen ze achter zich weten te houden; Groningen 2 beter dan 1. Als ik moet kiezen tussen Sierhuis en De Leeuw dan wist ik 't wel. 14e en 15e zou mooi zijn.
 

Atreides

Well-known member
Het zou heel mooi zijn als Emmen ze achter zich weten te houden; Groningen 2 beter dan 1. Als ik moet kiezen tussen Sierhuis en De Leeuw dan wist ik 't wel. 14e en 15e zou mooi zijn.

Als Lukkien ook nog per ongeluk met Robben heeft gewerkt weet je al gewoon zeker dat Robben niet voor Groningen gaat kiezen voor het seizoen 2019/2020.
 

erka

Well-known member
Ko Itakura krijgt een jaarsalaris van 500.000 euro. Verreweg het hoogste van alle spelers bij FC Groningen.

Gelukkig betaalt Manchester City 100%
 
Bovenaan