Het FC Groningen Nieuwstopic

noordooster

Well-known member
Hennie Spijkerman stopt aan het eind van het seizoen bij Fc Groningen.
Hij wil het op 68-jarige leeftijd nog eens in het buitenland proberen.
Spijkerman kwam op voorspraak van Ron Jans bij de Fc, wellicht speelt het vertrek van Jans ook mee.
Ik heb ook niet het idee, dat de aanstelling van Spijkerman een geweldig succes is.
Destijds gingen er veel stemmen op om Joop Gall als rechterhand van Buijs aan te stellen en Buijs zelf leek daar ook wel oren naar te hebben.
Nu Jopie het niet geworden is bij de Treffers, staat lijkt het me een goede zet om hem aan te stellen.
 

ALenstra

Well-known member
Er waren toch al geluiden dat Danny Buijs totaal geen klik heeft met Hennie Spijkerman? Al werd dat ontkent door Ron Jans en Hans Nijland. Danny Buijs wilde inderdaad liever Joop Gall maar dat wilde Ron Jans niet.
 

Abubakari

Well-known member
Joop Gall... Dat is toch ook drie keer niks? Werd adviseur bij Pelikaan S (een tweede klasser met een geldschieter en dus een selectie vol topamateurs en oud profs), die waren zo goed als kampioen maar verprutsten het vervolgens nog toen Gall zich er mee ging bemoeien. En toen was er nog de nacompetitie, maar ook daarin ging het mis. Zal niet alleen de schuld van Gall zijn, maar ik vind het een beetje een opgeblazen praatjesmaker met een iets te hoge dunk van zichzelf.
 

noordooster

Well-known member
Om Joop Gall nou alleen maar af te rekenen op zijn kortstondige adviseurschap in Oostwold is wat kort door de bocht.
Bij Veendam en Emmen heeft hij het niet onaardig gedaan.
Ik vind overigens ook wel, dat hij wat een praatjesmaker is.
Buijs wil(de) hem graag en ik denk dat hij bij de supporters ook wel goed ligt.
Overigens vind ik de vorig jaar ontslagen assistent trainer Marcel Groninger ook ( vooral tactisch ) een prima trainer.
 

erka

Well-known member
Huppakee, zoutzak Spijkerman ook weg! De opruiming gaat prima zo, maar we zijn er nog niet.

Gall ben ik trouwens wel met Abu eens, alsjeblieft niet zeg.

Marcel Groninger, de man die stond te lachen en meedeed toen Tibbling werd gepest door aantal andere spelers vanwege zijn lichte autisme.
 

Batigoal

Well-known member
Huppakee, zoutzak Spijkerman ook weg! De opruiming gaat prima zo, maar we zijn er nog niet.

Gall ben ik trouwens wel met Abu eens, alsjeblieft niet zeg.

Marcel Groninger, de man die stond te lachen en meedeed toen Tibbling werd gepest door aantal andere spelers vanwege zijn lichte autisme.

Is dit echt gebeurd? Wat een slappe zak dan zeg.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat triest zeg. Die hoeven ze dus ook nooit meer terug in dienst te nemen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Marcel Groninger, de man die stond te lachen en meedeed toen Tibbling werd gepest door aantal andere spelers vanwege zijn lichte autisme.

Allemachtig zeg, dan ben je als teamgenoot ook wel supertriest.
 

gevegt

Well-known member
Er is maar ??n type autisme. Er wordt onderscheid gemaakt in lichtere en zwaardere varianten.

Ok?, waar het mij eigenlijk om gaat dat erka het over pesten heeft. Ik zou daar graag een bewijs van hebben. Het zou ook zomaar kunnen dat er niet zo veel meer aan de hand was dan een paar grapjes.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ok?, waar het mij eigenlijk om gaat dat erka het over pesten heeft. Ik zou daar graag een bewijs van hebben. Het zou ook zomaar kunnen dat er niet zo veel meer aan de hand was dan een paar grapjes.

Dat weet ik ook niet. Maar Erka lijkt me niet een type die een paar grapjes uitlegt als pesten.
 

Pascallovic

Well-known member
Ok?, waar het mij eigenlijk om gaat dat erka het over pesten heeft. Ik zou daar graag een bewijs van hebben. Het zou ook zomaar kunnen dat er niet zo veel meer aan de hand was dan een paar grapjes.

Wat voor bewijs wil je hebben, foto's, video's, getuigenverklaringen? Hoe ga jij beoordelen wanneer grapjes overgaan in pesten?
 

gevegt

Well-known member
Wat voor bewijs wil je hebben, foto's, video's, getuigenverklaringen? Hoe ga jij beoordelen wanneer grapjes overgaan in pesten?

Ik ben niet de boodschapper. Ik kan me alleen niet voorstellen dat als er door een hele groep gepest wordt, de leiding er niets aan doet.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik ben niet de boodschapper. Ik kan me alleen niet voorstellen dat als er door een hele groep gepest wordt, de leiding er niets aan doet.
Jij vraagt om bewijs. Er zullen vast wel verhalen rond zwerven op het internet, maar dat is geen bewijs.

Ik kan mij voorstellen dat de leiding ook niet altijd de grens tussen grapjes en pesten zien.
 

gevegt

Well-known member
Jij vraagt om bewijs. Er zullen vast wel verhalen rond zwerven op het internet, maar dat is geen bewijs.

Ik kan mij voorstellen dat de leiding ook niet altijd de grens tussen grapjes en pesten zien.

Als iedereen weet dat hij licht autistisch is en grappen over gaan tot pesten, kan ik mij niet voorstellen dat de leiding niet ingrijpt. Al was het maar om het belang van de club te beschermen. Verder durf ik te stellen dat als Jans dit zou geweten hebben, hij op zeker had ingegrepen.
 

erka

Well-known member
Als iedereen weet dat hij licht autistisch is en grappen over gaan tot pesten, kan ik mij niet voorstellen dat de leiding niet ingrijpt. Al was het maar om het belang van de club te beschermen. Verder durf ik te stellen dat als Jans dit zou geweten hebben, hij op zeker had ingegrepen.

Toen het gebeurde was Jans er nog niet. Jans heeft later wel gezorgd dat Tibbling weg ging.
Ik was er uiteraard niet bij, maar het is een publiek geheim.

De opmerkingen over autisme laat ik verder maar even zitten. Ik heb me daar een paar jaar geleden een keer enorm over opgewonden op dit forum en dat doe ik niet meer :)
 
Bovenaan