FC Groningen stelt voormalig Excelsior-trainer Poldervaart aan als assistent
Adrie Poldervaart heeft een nieuwe baan. De ex-trainer van Excelsior gaat aan de slag als assistent-trainer van FC Groningen. De noorderlingen hebben ook Alfons Arts aangesteld als nieuwe rechterhand van Danny Buijs.
Sportredactie 24-05-19, 10:04 Laatste update: 10:10
Poldervaart begon het huidige seizoen als hoofdtrainer van Excelsior, de club waar hij ook jarenlang werkzaam was als fysiotherapeut. Vanwege tegenvallende resultaten stapte hij echter op, waarna de Kralingers onder interim-trainer Ricardo Moniz alsnog degradeerden. Bij FC Groningen wordt Poldervaart (die de vertrekkende Hennie Spijkerman vervangt) de rechterhand van hoofdtrainer Buijs. De twee kennen elkaar nog van de tijd dat Buijs als speler actief was voor Excelsior.
Lees ook
Adrie Poldervaart: RKC duwt ons naar de eerste divisie, het is echt erg
PREMIUM
Adrie Poldervaart: RKC duwt ons naar de eerste divisie, het is echt erg
Lees meer
,,Wij zochten een assistent-trainer, die complementair is aan de technische staf waarmee wij komend seizoen willen gaan werken", aldus technisch directeur Mark-Jan Fledderus. ,,Voor de profielschets die wij hiervoor hebben opgesteld, hebben wij onder meer een beroep gedaan op externe expertise en kennis uit het werkveld. Daarna zijn we gaan kijken wie het beste in dit plaatje zou passen. Al snel kwam hierbij de naam van Adrie Poldervaart bovendrijven. Met collega-directeur Wouter Gudde hebben we bovendien iemand in ons midden, die Adrie goed kent en uit ervaring weet waar zijn kwaliteiten liggen.”
Poldervaart zelf is verheugd met zijn aanstelling. ,,Ik ben er supertrots op dat een grote club als FC Groningen bij mij aanklopt. Toen de profielschets voor de functie bekend was, heeft Danny Buijs tegen Wouter Gudde gezegd: ‘Volgens mij denken wij op basis hiervan aan dezelfde naam.’ Dat klopte en vond ik mooi om te horen. Voor elke trainer in het betaalde voetbal is het een enorme uitdaging om bij een club als FC Groningen te werken. Ik snap de reactie van mensen die de stap van hoofdtrainer bij Excelsior naar assistent bij FC Groningen opmerkelijk vinden, maar ik heb nooit aan carri?replanning gedaan. Ik wil werken met mensen die iets willen leren en er vol voor gaan. De naamgeving van de functie is voor mij totaal irrelevant.”
Ook Alfons Arts wordt toegevoegd aan de technische staf van FC Groningen, terwijl ook assistent Peter Hoekstra gaat vertrekken.
bron: ad.nl