Het FC Groningen Nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Ik zag hem in januari nog bij Jong Groningen tegen DVS'33. Best een redelijke voetballer, goeie balafpakker, maar de voortzetting laat nog te wensen over. Wel bijzonder dat Barcelona hem haalt.
 

Unregistere

Well-known member
Begin september 2017 speelde hij ook mee met Jong FC Groningen op bezoek bij ASWH. Toen viel de even jonge middenvelder Hampus Finndell veel meer op. Kan gek lopen dus, want kort daarna debuteerde Reis in het eerste en nu maakt hij zo'n transfer. Finndell keerde met heimwee terug naar Zweden...

Maar van de derde divisie zaterdag naar Barcelona B, mooi hoor. En noord-ooster maar roepen dat die jeugdspelers er niets aan hebben om met de beloften in de piramide te spelen... :p
 

Abubakari

Well-known member
Jeff Chabot (21) verruilt op korte termijn FC Groningen voor Sampdoria. De Italiaanse club zou een transfersom tussen de 3,5 en 4 miljoen euro voor de centrale verdediger willen betalen. Dat meldt het Dagblad van het Noorden.
Chabot in de Serie A. Sampdoria wil ongeveer 4 miljoen voor Chabot betalen.

Helemaal van het padje, die spaghettivreters.
 

Unregistere

Well-known member
4 miljoen?

Bart-Chabot-foto-Jos-van-Zetten-Wikipedia.jpg
 

Atreides

Well-known member
Chabot in de Serie A. Sampdoria wil ongeveer 4 miljoen voor Chabot betalen.

Helemaal van het padje, die spaghettivreters.

Volgens transfermarkt 2 miljoen waard. Dat lijkt me dan een prima deal als Groningen het dubbele krijgt? Sowieso al het viervoudige wat ze zelf hebben betaald.
 

erka

Well-known member
Volgens transfermarkt 2 miljoen waard. Dat lijkt me dan een prima deal als Groningen het dubbele krijgt? Sowieso al het viervoudige wat ze zelf hebben betaald.

Inderdaad prima deal. Kan weer mooi in de tekorten gestoken worden, samen met de 8 voor Reis en het geld voor Doan.
 

Deathprod

Active member
Reis voor 7 miljoen naar Barca B en Chabot voor 3,5 miljoen naar Sampdoria. Dat zijn toch wel flinke bedragen.
 

Abubakari

Well-known member
Ja handig, al je geld uitgeven aan iemand die 30 wedstrijden per seizoen geblesseerd is.

Nee, gewoon naar Ajax gaan en vragen of je nog eens voor 10 miljoen Ajacieden mag.
 

Atreides

Well-known member

Schijnt uiteindelijk 'slechts' 3,25 miljoen te zijn. Maar nog steeds geen slechte deal voor iemand die niet eens een onbetwiste basisspeler was tot en met de winterstop.

Mooie reclame voor de opleiding van Fc Groningen en die dik 7 miljoen kan goed gebruikt worden (en dat voor defensieve krachten bij een ploeg die niet eens echt uitblonk).
 

Atreides

Well-known member
FC Groningen stelt voormalig Excelsior-trainer Poldervaart aan als assistent

Adrie Poldervaart heeft een nieuwe baan. De ex-trainer van Excelsior gaat aan de slag als assistent-trainer van FC Groningen. De noorderlingen hebben ook Alfons Arts aangesteld als nieuwe rechterhand van Danny Buijs.
Sportredactie 24-05-19, 10:04 Laatste update: 10:10

Poldervaart begon het huidige seizoen als hoofdtrainer van Excelsior, de club waar hij ook jarenlang werkzaam was als fysiotherapeut. Vanwege tegenvallende resultaten stapte hij echter op, waarna de Kralingers onder interim-trainer Ricardo Moniz alsnog degradeerden. Bij FC Groningen wordt Poldervaart (die de vertrekkende Hennie Spijkerman vervangt) de rechterhand van hoofdtrainer Buijs. De twee kennen elkaar nog van de tijd dat Buijs als speler actief was voor Excelsior.
Lees ook

Adrie Poldervaart: RKC duwt ons naar de eerste divisie, het is echt erg
PREMIUM
Adrie Poldervaart: RKC duwt ons naar de eerste divisie, het is echt erg
Lees meer

,,Wij zochten een assistent-trainer, die complementair is aan de technische staf waarmee wij komend seizoen willen gaan werken", aldus technisch directeur Mark-Jan Fledderus. ,,Voor de profielschets die wij hiervoor hebben opgesteld, hebben wij onder meer een beroep gedaan op externe expertise en kennis uit het werkveld. Daarna zijn we gaan kijken wie het beste in dit plaatje zou passen. Al snel kwam hierbij de naam van Adrie Poldervaart bovendrijven. Met collega-directeur Wouter Gudde hebben we bovendien iemand in ons midden, die Adrie goed kent en uit ervaring weet waar zijn kwaliteiten liggen.”

Poldervaart zelf is verheugd met zijn aanstelling. ,,Ik ben er supertrots op dat een grote club als FC Groningen bij mij aanklopt. Toen de profielschets voor de functie bekend was, heeft Danny Buijs tegen Wouter Gudde gezegd: ‘Volgens mij denken wij op basis hiervan aan dezelfde naam.’ Dat klopte en vond ik mooi om te horen. Voor elke trainer in het betaalde voetbal is het een enorme uitdaging om bij een club als FC Groningen te werken. Ik snap de reactie van mensen die de stap van hoofdtrainer bij Excelsior naar assistent bij FC Groningen opmerkelijk vinden, maar ik heb nooit aan carri?replanning gedaan. Ik wil werken met mensen die iets willen leren en er vol voor gaan. De naamgeving van de functie is voor mij totaal irrelevant.”

Ook Alfons Arts wordt toegevoegd aan de technische staf van FC Groningen, terwijl ook assistent Peter Hoekstra gaat vertrekken.
bron: ad.nl

Toch wel een opmerkelijk maar ook interessante aanwinst voor Groningen. @Erka, waarom moet Hoekstra vertrekken?
 
Bovenaan