Het FC Groningen Nieuwstopic

Unregistere

Well-known member
Ik vind die Alfons Arts altijd maar een beetje een chagrijnige vent eigenlijk. Die wordt in elk geval niet voor de gezelligheid aan de staf toegevoegd.
 

Unregistere

Well-known member
De twintigjarige Zweed Gabriel Gudmundsson komt naar FC Groningen. De flankspeler is afkomstig van Halmstads BK, waar hij al een kleine honderd wedstrijden speelde. Ook is hij jeugdinternational.
 

Batigoal

Well-known member
Die naam heb ik al eens voorbij zien komen. Volgens mij waren daar wel grotere buitenlandse clubs in ge?nteresseerd. In dat geval een mooie coup voor FC Groningen.
 

Batigoal

Well-known member
Het wordt interessant om te zien hoe FC Groningen er komend seizoen uitziet. Het verliest net als wel meer clubs veel kwaliteit. Onder meer Reis, Mahi, Chabot, Bruns en waarschijnlijk Doan gaan weg. Terug komt met name veel talent; na Matusiwa, El Hankouri, Lundqvist en Gudmundsson is nu Sam Schreck aangetrokken, een aanvallende middenvelder van Leverkusen.
 

Hankie

Well-known member
Schijnt ook dat ze volgend seizoen in pakken van Oger lopen.

shrek-gifs-bOPtJU.gif
 

Atreides

Well-known member
De zunnige knieperd uithangen ?n dik doun.

Je ziet het niet vaak maar Fc Groningen presteert het:

Komen FC Groningen en FC Emmen er samen uit in de transfersoap rondom Glenn Bijl?

3 uur geleden 3 uur geleden William Pomp Sport

Glenn Bijl tijdens de eerste training van FC Emmen.

Direct dit artikel delen:

FC Emmen, FC Groningen en het management van Glenn Bijl krijgen nog ??n kans om onderling een eventuele transfer van de voetballer tot stand te brengen. Zo niet, dan neemt de arbitragecommissie voor vrijdag een beslissing.

In de Zeister bossen diende gisteravond de arbitragezaak, waarmee FC Emmen-speler Glenn Bijl alsnog een transfer naar FC Groningen hoopt te forceren. De uitkomst was dat de partijen tot woensdagmiddag 12.00 uur de tijd krijgen om er alsnog uit te komen. Lukt dat niet, dan beslist de arbitragecommissie van de KNVB waar de toekomst ligt van de verdediger annex middenvelder.
Gelimiteerde transfersom

FC Groningen zou Bijl voor het naderende eredivisieseizoen graag inlijven en ook Bijl zelf wil graag terug naar zijn oude club. De 23-jarige speler uit Stadskanaal genoot zijn jeugdopleiding in Groningen, maar brak daar niet door en vertrok in 2017 naar Drenthe. Daar ontwikkelde hij zich sterk onder trainer Dick Lukkien.

September vorig jaar verlengde Bijl zijn contract bij FC Emmen tot 30 juni 2021, maar wel onder een voorwaarde. Hij wilde tussentijds tegen een gelimiteerde transfersom kunnen vertrekken als zich een mooie kans voor zou doen. Zodoende staat er in punt 1.1 van zijn arbeidsovereenkomst dat hij voor 335.000 euro kan verkassen, maar wel met een aantekening.
Conflict

Binnen Nederland geldt de clausule alleen voor clubs met een begroting van maximaal 20 miljoen euro. Die toevoeging wilde FC Emmen erin hebben om te voorkomen dat de financieel grootste clubs van de eredivisie hem voor een schijntje op zouden kunnen halen.

Over de clausule hebben FC Emmen, FC Groningen en het management van Bijl een conflict. In het kort komt het erop neer dat het kamp Bijl zich op het standpunt stelt dat FC Groningen een begroting heeft die de 20 miljoen euro niet overstijgt. FC Emmen betwist dat en stelt tevens dat het niet gedwongen hoeft mee te werken aan een transfer.
Wassen neus

,,Daarvoor is punt 1.4 in het contract van Bijl opgenomen’’, betoogt arbeidsrechtadvocaat Chris Zeevenhooven. In de bepaling staat dat een transfer pas tot stand komt als FC Emmen uitdrukkelijk schriftelijk toestemming verleent. Ook is de club volgens het contract niet ‘verplicht’ mee te werken, maar hoeft het slechts ‘bereidheid’ te tonen. ,,Dat is iets anders’’, aldus Zeevenhoven.

Het kamp Bijl stelt er bij monde van advocaat Christian van der Mark tegenover dat zo bezien de hele clausule een wassen neus is. Ook over de hoogte van de begroting van FC Groningen worden partijen het niet eens. Volgens FC Emmen moet er worden uitgegaan van de begroting van het moederbedrijf FC Groningen Beheer, die de 20 miljoen ver overstijgt. De vertegenwoordigers van Bijl stellen dat de begroting van FC Groningen BV (alleen de club) leidend is. Die zou volgens Van der Mark 19 miljoen beslaan, Zeevenhooven spreekt van 21 miljoen euro.
Koopie

Tot ergernis van de arbitragecommissie was FC Groningen, evenals Bijl zelf, niet aanwezig om helderheid te verschaffen. ,,Waarom niet?’’, vroeg voorzitter Van Dijk zich af. ,,FC Groningen wil die man graag hebben, voor een koopie, maar kennelijk ook weer niet zo graag dat ze de moeite nemen hier naartoe te komen. Ik dacht dat jullie het in het Noorden wel goed met elkaar konden vinden, maar dat is blijkbaar niet zo.’’

FC Emmen heeft FC Groningen intussen een voorstel gedaan om Bijl voor een transfersom van naar verluidt 400.000 euro alsnog te verkopen. De verhuur van Tom van de Looi zou onderdeel zijn van die deal. De clubs hebben nog een paar uur om er zelf uit te komen.

arbitrage commissie gaat Groningen vast wel gelijk geven. :eek:mg:

Gelukkig hebben ze zelf voor > 8 miljoen verpatst dus die Bijl kunnen ze natuurlijk nooit betalen. :eek:mg:

Andere bronnen vermelden ook nog eens dat Fc Groningen het standpunt inzake haar begroting niet onderbouwt (en daarmee erkent dat ze een hogere begroting hebben).
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Heerlijke kop:

FC Groningen legt De Koe twee jaar vast.

:heinz:

Ook de jongste Van Kaam heeft voor twee jaar getekend.
 

Unregistere

Well-known member
Goed verhaal met hooligan Koen (66) in DHVN:

Koen Siemers (66) kon zich zaterdagavond bij FC Groningen - FC Twente niet meer beheersen.

Na de tweede rode kaart sprong hij over het hek het veld in. De hooligan tegen wil en dank wil graag zijn zegje doen.

Zo, dat was niet zo’n goeie beurt.
,,Ja, wat dom h?. Het is geen slimme zet geweest om over het hek te springen. Maar het is niet anders. Het is gebeurd.''

Waarom deed u het dan?
,,Het begon er al mee dat de Fanatics niet in het stadion mochten. Dan heerst er toch een andere sfeer in het stadion. Dus ik kwam al een beetje opgefokt het stadion in. En dan heb je ook nog de scheidsrechter tegen. Maar het was niet zo dat ik hem wat wilde aandoen. Het waren de emoties die opspeelden.''

U vond Christiaan Bax partijdig?
,,Iedereen weet dat hij fan is van FC Twente. Het waren hooguit twee gele kaarten, maar beslist geen rode. Als Kuipers of Wiedemeijer had gefloten, was het niet gebeurd. Die scheidsrechter Bax was echt belachelijk.''

Hij baseerde zich wel op de VAR.
,,Dat klopt, maar ik ben ook tegen de VAR. Soms ligt het spel minutenlang stil. Na afloop krijg je er dan zomaar 7 minuten bij. Dat is niks.''

Maar toen was u niet meer in het stadion?
,,Nee, ik heb de rust niet eens meegemaakt. Ik ben meteen door stewards en de politie de Euroborg uitgezet.''

Hoe verliep dat?
,,Heel goed hoor. Ik wil ze graag een compliment geven. Ze bleven heel rustig.''

Hoe nu verder?
,,Tja, ik denk dat ik wel een stadionverbod krijg. Van 60 maanden, schat ik. Ik heb er wel spijt van. Nu moet ik mijn FC heel lang missen. Dat doet wel pijn. Maar elk nadeel heeft z’n voordeel. Mijn vrouw vindt het fijn dat ik voortaan elke zondag thuis ben. Mag ik op deze plaats de Z-side en de Fanatics nog even het beste wensen?'
 

Abubakari

Well-known member
Valt me trouwens tegen dat transfergeruchtenunregistere de transfer van Strunck niet eens meldt. Lijkt me een gouden duo, Strunck & Schreck.
 
Bovenaan