Heracles Almelo

Bonehead

Well-known member
Ook Peterson vertrekt bij Heracles. Hoe gaat het team eruit zien komend seizoen, Bonehead?

Door mijn vakantie heb ik de totale voorbereiding gemist dit seizoen. Dus een beetje natte vinger werk. Peterson lijkt dus ook te vertrekken. Dan wordt het toch wel een beetje magertjes voorin. Nou een voorzichtige voorspelling dan maar.

Blaswich
Breukers-Rossmann-Pr?pper-Czyborra
Jakubiak-Osman-Merkel
Van der Water-Dessers-Dos Santos
 

Bonehead

Well-known member
Alleen die Dos Santos viel vorig vreselijk door de mand. De andere twee heb ik wel vertrouwen in. Daarnaast is er nog Konings die op de deur klopt als CS. Mauro eventueel op RB. Heracles heeft altijd een zeer gelukkige hand bij het aantrekken van de spelers. Dus misschien zit daar wel weer een potenti?le miljoenentransfer in. Verrassing: Sz?ke?
 

Batigoal

Well-known member
Dat moet natuurlijk Everton zijn! De Braziliaan met het neusje voor de goal voelde zich thuis in Almelo. Deed het nergens zo goed als bij Heracles. En werd onder meer goed bediend door de hierboven genoemde Overtoom.

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9.jpg - Click image for larger version  Name:	?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9.jpg Views:	0 Size:	94,8 KB ID:	752005

Een ander voorbeeld van de goede scouting van de club was Sota Hirayama. Prima Japanse spits, maar zijn vertrek was dubieus. Scoorde 8 keer in zijn Almelose seizoen, maar vertrok vervolgens met heimwee naar Japan om te stoppen met voetbal en zich op een studie te richten. Een week later echter tekende hij bij FC Tokyo, waar hij nog 10 seizoenen speelde, maar nooit meer tot de 8 goals in 1 seizoen kwam.

909.jpg
 

Bonehead

Well-known member
Als liefhebber van technisch voetbal kies ik voor de meest technisch begaafde voetballer die ik ooit in het prachtige zwart-witte tenue heb gezien. Hij werd in 2008 gehuurd van het SC Heerenveen van trainer Gertjan Verbeek waar hij niet in de plannen van de trainer voor kwam. Heracles had een warme band met de Friezen. Een jaar eerder huurde Heracles al Rob Friend (die later 50 bundesliga wedstrijden zou spelen). Later kwamen nog onder andere Samuel Armenteros (die uitgroeide tot Zweeds international), Mark Uth (later Duits international) en Oussama Tannane.

Gert Heerkes was trainer. Hij was de ontslagen Ruud Brood opgevolgd. Een kinderhand in Almelo is gauw gevuld na het ubernegatieve voetbal onder Brood. Het voetbal onder Heerkes was positiever. Toch ging het niet goed qua resultaat en Heracles stond in de winterstop 15[SUP]de[/SUP]. Er moest dus wat gebeuren om de nacompetitie te ontlopen. Martin Christensen (wie?) werd gehuurd van Charlton Athletic en Robbert Schilder werd gehuurd van Ajax.

De eerste wedstrijd na de winterstop was tegen concurrent Sparta. Hij begon in de basis. Heracles kwam al snel op voorsprong door een doelpunt van held Kwame Quansah. Hij liet al direct zijn fijnbesnaarde techniek zien. Ik zat destijds in Vak K en in de tweede helft stuurde hij op magistrale wijze een verdediger van Sparta het bos in. Functionele techniek.

Zijn tweede wedstrijd was uit bij Vitesse. Een wedstrijd die traditioneel een nederlaag opleverde. Hij kon zijn stempel niet op de wedstrijd drukken. Na ¾ van het duel werd hij gewisseld. De derde wedstrijd was een thuiswedstrijd tegen weer een Rotterdamse concurrent. Ditmaal was het Excelsior en weer kwam Heracles vroeg op voorsprong. Srdjan Lakic (later 107 bundesliga wedstrijden) maakte na 12 minuten de 1-0. Hij komt voor het eerst op papier door een assist te geven op Everton die in de 72[SUP]ste[/SUP] minuut de wedstrijd in het slot gooide. De vierde wedstrijd was weer een uitwedstrijd. Heracles had dat seizoen nog geen uitduel gewonnen en ook toen werd het door de geleerden aangegrepen dat Heracles voordeel had van het kunstgras. Ondergetekende toog naar het zuiden waar het één plaats hogerstaande VVV de gastheer was.

Met hem als dirigent werd het een ware voetbalshow. Heracles liet de thuisclub alle hoeken van het veld zien en wervelden over VVV heen waar Oer Heraclied Peter Reekers een slechte dag beleefde. Mark Looms opende in de 10[SUP]de[/SUP] minuut de score. The maestro himself verdubbelde de stand in de 33[SUP]ste[/SUP] minuut. Sdrjan Lakic gooide de verdubbelaar vlak voor en vlak na rust erin. Igor Gluscevic bepaalde vlak voor tijd de eindstand op 0-5.

Hierna speelde hij nog twaalf wedstrijden voor Heracles. Hierin won Heracles van FC Groningen en FC Utrecht. Er werd vier keer gelijkgespeeld en zes keer verloren. Ruim voor het einde van het seizoen speelde Heracles zich veilig en verzekerde zich van weer een seizoen Eredivisie. Een huzarenstukje gezien de begroting. Hij gaf nog twee assists en scoorde nog twee doelpunten. Vele malen vaker vermaakte hij het publiek door op onnavolgbare wijze een tegenstander te passeren.

Hij had indruk gemaakt en het werd al snel duidelijk dat het voor Heracles onmogelijk was om hem langer aan de club te binden. Hij vertrok naar het veel kapitaalkrachtiger FC Groningen. Het eerste jaar maakte hij veel minuten hoewel lang niet altijd een basisplaats had. Legendarisch was zijn wedstrijd in Eindhoven bij PSV. Het tweede seizoen viel hij buiten de boot. Halverwege dat seizoen werd hij verhuurd aan VVV.

Na de weinig succesvolle verhuurperiode keerde hij terug bij FC Groningen. Ook nu speelde hij meer niet dan wel. Halverwege 2011 verloren wij hem uit het oog. Hij ging naar Cyprus om voor AEK Larnaca te spelen. Hierna verhuisde hij naar het Israëlische Maccabi Tel Aviv en daarna weer terug naar Cyprus om voor Anorthosis te gaan voetballen.

Medio 2015 dook hij plots weer op in Almelo als Heracles hem huurt van de Cypriotische club. Hij is dan 32 jaar en het beste is er duidelijk vanaf. Hij speelt een handvol wedstrijden waarvan de meeste als back. Nee zo mooi als in 2008 zou het nooit meer worden. Na het seizoen scheidden de wegen voorgoed. Hij sluit zijn loopbaan af in Spanje bij Compostela waar hij als jeugdspeler ook al had gespeeld. Na het beëindigen van zijn loopbaan wordt hij trainer. Hij start als assistent bij Esbjerg waar John Lammers hoofdtrainer is. Hierna keert hij terug naar Nederland waar hij iedereen die een zwartwit hart heeft pijn doet door naar rood te gaan. Tot veler verrassing debuteerde hij daar dit seizoen als hoofdtrainer waar hij enorm onder vuur ligt omdat de verwachtingen bij de promovendus nu eenmaal onrealistisch hoog liggen.

Zijn naam?

Gonzalo Manuel Garcia Garcia

Garcia.jpg
 

Bonehead

Well-known member
Eerder deze week werd bekend dat de gehuurde Delano Burgzorg een driejarig contract heeft getekend. Dat zou haast niet op basis kunnen zijn wat hij in zijn huurperiode heeft laten zien want dat vond ik bijzonder pover. Dario van den Buijs keert terug naar België. Jammer dat hij het niet gered heeft. Ik had er zo'n goede hoop op. Nu schijnt Heracles in afrondende fase te zijn met Rai Vloet van Excelsior. Ik word er niet onverdeeld gelukkig van. Gezien zijn leeftijd betwijfel ik of er nog rek in zit. Anderzijds is dit voor hem wel de laatste kans om te slagen in de Eredivisie. Hij zou de vervanger moeten worden van Mauro Junior die niet terugkeert na zijn huurperiode.
 

Batigoal

Well-known member
Poeh, dan ga je er wel even op achteruit zeg. Maar goed, dat ga je al gauw na Mauro Junior. Het is te hopen dat Vloet niet nog steeds zo'n irritant mannetje is.
 

Bonehead

Well-known member
Als het kader één ding verdiend dan is het wel het vertrouwen. Zelden worden er spelers aangetrokken die mislukken. Zelfs zo'n Van den Buijs heeft eigenlijk niets gekost ondanks dat hij niet helemaal uit de verf is gekomen. Lucas Schoof heeft verlengd. Voor de jonge Belg wordt het wel een belangrijk seizoen. Ik zet mijn pijlen op Van der Water. Een heerlijke winger. Dat wordt de nieuwe ster van het seizoen.
 

Joost

Well-known member
Eerder deze week werd bekend dat de gehuurde Delano Burgzorg een driejarig contract heeft getekend. Dat zou haast niet op basis kunnen zijn wat hij in zijn huurperiode heeft laten zien want dat vond ik bijzonder pover. Dario van den Buijs keert terug naar België. Jammer dat hij het niet gered heeft. Ik had er zo'n goede hoop op. Nu schijnt Heracles in afrondende fase te zijn met Rai Vloet van Excelsior. Ik word er niet onverdeeld gelukkig van. Gezien zijn leeftijd betwijfel ik of er nog rek in zit. Anderzijds is dit voor hem wel de laatste kans om te slagen in de Eredivisie. Hij zou de vervanger moeten worden van Mauro Junior die niet terugkeert na zijn huurperiode.
Ik ken weinig vervelendere spelers van Rai Vloet, en dat is niet omwille van zijn voetbalkwaliteiten.
 

Bonehead

Well-known member
Dessers nu dus definitief weg; Heracles heeft 4 miljoen om vervanging te regelen. Dat gaat ze wel weer lukken.

Ze schijnen bezig te zijn met een Engelse spits. Zal wel voor nop wezen. Graag eentje zonder voortanden.

Ik ken weinig vervelendere spelers van Rai Vloet, en dat is niet omwille van zijn voetbalkwaliteiten.

Ik ken helemaal geen vervelende spelers. Heracles heeft wel ervaring met lastige jongens. En als het Van Bommel vervelend is vindt iedereen het prima.
 
Heracles neemt Noah Fadiga over van Club Brugge. Deze rechtsback werd vorig seizoen door Club verhuurd aan FC Volendam.

verder schijnt Heracles bezig te zijn met Sinan Bakis. De spits is in dienst bij Admira Wacker.
 

Batigoal

Well-known member
Leuk dat Heracles elders scout. Nog nooit gehoord van Bakis, maar zal ongetwijfeld weer een succesnummer worden.

Fadiga vond ik in de Jupiler League wel een goeie speler. Ben benieuwd of hij de potentie heeft om net zo'n mooie carrière als zijn vader te krijgen.
 
Bovenaan