Heracles Almelo

Methone

New member
De vergroting van het stadion. Hoe staat het ervoor?

DSC09060.jpg


DSC09050.jpg


http://www.hafc.nl/2015/05/23/de-vergroting-van-het-stadion-hoe-staat-het-ervoor/


Nieuw clublogo voor Heracles Almelo

ALMELO - Heracles Almelo lanceert volgende week vrijdag (29 mei) een nieuw clublogo. De komende dagen wordt bijna dagelijks een element uit het embleem bekendgemaakt via social media.
Het nieuwe logo moet een brug slaan tussen het verleden, het heden en de toekomst van Heracles.

Logo
Vrijdag 29 mei zal om exact 19.03 uur, een knipoog naar het oprichtingsjaar van de Almelose vereniging, het nieuwe logo bekend zijn.
 

Methone

New member
Griekse god in nieuw logo Heracles

ALMELO -
Heracles Almelo heeft vrijdagavond zijn nieuwe logo gepresenteerd. Om klokslag 19.03 uur - het tijdstip dat symbool staat voor het oprichtingsjaar - lanceerde de club het nieuwe beeldmerk middels een filmpje via het eigen Facebook-account.

n de opmaat naar het geheel vernieuwde stadion, dat in augustus wordt opgeleverd en plaats biedt aan 12.000 toeschouwers, vond de club het tijd om het logo te vernieuwen. Hiermee koppelde de club het verleden, het heden en de toekomst. In het beeldmerk, gecre?erd door Morskieft Ontwerpers in samenwerking met diverse boegbeelden, een afvaardiging van de supportersverenigingen, hoofdsponsor Ten Cate, medewerkers en het clubbestuur, heeft de Griekse god ‘Heracles’ een centrale plek gekregen. Onderaan zijn de blauwe 'wybertjes', die het logo vormen van de gemeente Almelo, opgenomen.

Opvallend is het feit dat de stadsnaam niet meer in het nieuwe logo is geplaatst. Op 1 juli 1998 werd 'Almelo' achter de clubnaam geplaatst op verzoek van de gemeente. Daarvoor, sinds de afsplitsing met de amateurtak in 1974, luidde de naam 'SC Heracles '74'. Bij de oprichting in 1903 droeg de club in eerste instantie 'SC Heracles' als naam.

Via het websiteadres Heracles.nl/1903 en het Facebook-account werd afgelopen week bijna dagelijks een nieuw element gepresenteerd.


heracles-logo.png
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Mooi embleem.

Overigens kwam de SC ook pas in 1974 voor de naam. Daarvoor was het gewoon Heracles.
 

Joost

Well-known member
Spuuglelijk.

Waarom moet een hoofdsponsor eigenlijk hierover meebeslissen?

Overigens was het in de begintijd zelfs Herakles.
 

ALenstra

Well-known member
Ik vind het eigenlijk maar niks dat logo's veranderen. Maar het zal commercieel wel verantwoord zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het vorige logo was toch een groter commercieel gedrocht dan dit logo?
 

zwammy

Well-known member
Waarom breiden ze het stadion uit? Er is toch geen wachtlijst en uitverkocht is het ook nooit.
 
G

Gast

Guest
Dat blauwe is het logo van de stad Almelo.
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, in principe blijf je van clublogo's af.

Dat stadion word trouwens wel erg mooi....jaloersz.
 

Friesland

Well-known member
Waarom breiden ze het stadion uit? Er is toch geen wachtlijst en uitverkocht is het ook nooit.

Of er een wachtlijst is weet ik niet, maar de thuiswedstrijden van Heracles zijn altijd uitverkocht (uitvak niet meegerekend). Heracles verkoopt van alle Eredivisieclub percentueel de meeste kaarten, als ik mij niet vergis.
 

Joost

Well-known member
Of er een wachtlijst is weet ik niet, maar de thuiswedstrijden van Heracles zijn altijd uitverkocht (uitvak niet meegerekend). Heracles verkoopt van alle Eredivisieclub percentueel de meeste kaarten, als ik mij niet vergis.

Als je bij Studio Sport de samenvattingen zag afgelopen seizoen dan viel dat toch wel reuze mee...

Wat ik wel gek vind; in de VI drie weken terug was er een heel positief stuk over Heracles. Selectie compleet, stadion geeft ruimte om niemand te hoeven verkopen etc. Nu is Linssen verkocht en blijkt dat het geld absoluut nodig is voor de club.
 
Bovenaan