Groundhopping; Tips en adviezen

Marinos

Well-known member
Hoe was het tripje Marinos?
Ja was geslaagd!

Ik was vrijdag naar m'n maat toe gegaan in Amsterdam, bleef daar slapen om vervolgens zaterdag richting Duitsland te gaan.

Toen ik bij hem binnen kwam kwam ik er achter dat ik de, hard copy, kaarten vergeten was. Snel dus even een mailtje naar Schalke gestuurd of ze opnieuw uitgeprint konden worden. De volgende ochtend reactie (5 min voor dat we weg zouden gaan) dat dat ging lukken en dat ze klaar lagen bij 't stadion.

Wij met de auto richting Bochum waar het hotel was op een steenworp afstand van de Bermuda 3eck. Vanaf daar maar liefst 50 min met de tram naar de Veltsin Arena. Daar kaartjes opgepikt, braadworst en een biertje gehaald en toen het stadion in. Er liepen flink wat uit fans tussen die van Schalke, de meeste in carnavals outfit. Bij Schalke trouwens niet ??n.

Uiteindelijk bleken we een stoel of 10 naast het uitvak te zitten. Op rij 2, lange zijde ter hoogte van de achterlijn.mooie plekken dus.

Ik had vanuit Nederland een NL vlag mee genomen waar ik Bruma op gekalkt had en deze meteen even over de betonnen rand gehangen om Jeffrey een hart onder de riem te steken. Daar was de beveiliging dan weer niet van gediend dus de vlag was na 5 min al verwijderd door iemand die heel kwaad keek en in het Duits in zijn oortje aan het schreeuwen was. Heb ik maar laten gaan dus.

Schalke was echt extreem slecht de eerste helft, niet een kans gehad. D?sseldorf was niet veel beter maar wist wel via een penalty (VAR, hands) op 0-1 te komen.

Tweede helft begon Schalke meer te pressen maar cre?erde nog steeds niks, wel gaven ze veel ruimte weg waardoor D?sseldorf nog 3 keer het netje wist te vinden pal voor onze neus. Groot feest in het uitvak dus en ook om ons heen zaten flink wat Dusseldorfers. Sfeertje was prima dus aan die kant. Schalke fans vonden het minder en waren na de 3-0 massaal richting uitgang.

Na de pot weer terug naar Bochum, daar in een sportbar Bayern en Barca gekeken. Nachtleven nog even in en afgesloten in de Golden Girls, je bent toch in de buurt he.

Al met al een mooi tripje!
 

Maasveld

Well-known member
Mensen met ervaring in Itali? en in het bijzonder Atalanta?

Ik heb de volgende trip in mijn hoofd:

25-5 richting Bergamo.
26-5 naar Atalanta-Sassuolo.
27-5 Bergamo verkennen.
28-5 op de Mortirolo de Giro kijken.
29-5 weer terug.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja daar ben ik geweest!

Bergamo is een geweldige stad met een prachtig historisch stadcentrum op de heuvels. Stadion is prima bereikbaar en de fans enorm fanatiek. Mocht je nog tips willen, dan pb je maar.
 

Joost

Well-known member
Ik heb recent berichten gelezen dat Atalanta toeristen echt uitknipt en dat tickets niet te betalen zijn. 250+ euro.

Zorg dus dat je van te voren tickets hebt, dan schijnt het wel te betalen te zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je kunt ook prima naar Milaan vliegen en met de trein ben je dan in 45 minuten in Bergamo. En ik ben gewoon naar de fanshop gegaan daar en hoefde helemaal niet fors te betalen. En een andere keer kon ik als toerist zo naar binnen en bij het veld komen en even binnen kijken. Heel gastvrij. Gewoon een paar keer Di Rono roepen en er gaan deuren open.;)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gisteren bij een wedstrijd in de "juniors" bij mij in de buurt geweest. Coupar Angus - Luncarty, nummer laatst thuis tegen de koploper. Uitslag: 0-14. :p
 

Maasveld

Well-known member
Mensen met ervaring in Itali? en in het bijzonder Atalanta?

Ik heb de volgende trip in mijn hoofd:

25-5 richting Bergamo.
26-5 naar Atalanta-Sassuolo.
27-5 Bergamo verkennen.
28-5 op de Mortirolo de Giro kijken.
29-5 weer terug.

Vliegticket is geboekt, van het weekend eens de accommodatie boeken. 1 grote tegenvaller: Atalanta speelt de laatste twee thuiswedstrijden vanwege de verbouwing van hun stadion in Reggio Emilia, uitgerekend in het stadion van Sassuolo. Dat is zo'n 200 kilometer verderop. Ik ga nu de zondag dan een dagje naar Milaan met Inter-Empoli denk ik.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Linkje naar de competitie?

De bovenste (overigens zie ik dat Luncarty 2e staat nu, niet lang geleden stonden ze nog bovenaan dus ik dacht even dat dat nog steeds zo was): http://www.scottishjuniorfa.com/sjfa/competition_leaguetables.cfm?page=4129

Uitslagen van Coupar Angus dit seizoen: http://www.scottishjuniorfa.com/sjfa/competition_clubs.cfm?page=4124

Het is de enige club in het Schotse voetbal (SPFL, senior non-league & juniors) die dit seizoen iedere offici?le wedstrijd, inclusief bekerwedstrijden, heeft verloren.
 

Joost

Well-known member
Vliegticket is geboekt, van het weekend eens de accommodatie boeken. 1 grote tegenvaller: Atalanta speelt de laatste twee thuiswedstrijden vanwege de verbouwing van hun stadion in Reggio Emilia, uitgerekend in het stadion van Sassuolo. Dat is zo'n 200 kilometer verderop. Ik ga nu de zondag dan een dagje naar Milaan met Inter-Empoli denk ik.

Wellicht speelt die dag ook Hellas Verona een play-off voor promotie. Dat kan leuker zijn dan Inter v Empoli dat waarschijnlijk geen sportieve waarde meer heeft. Verona is ook een leukere stad dan Milaan vond ik.
 

erka

Well-known member
Eens, paar jaar geleden in zowel Milaan als Verona (en Padua) geweest. Verona is inderdaad mooier en leuker dan Milaan. Milaan heeft de dom en een groot stadion en voor de rest alleen maar smerige lucht.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De stad Bergamo alleen al is de moeite waard.

Overigens zijn de treinverbindingen in Noord-Itali? prima. Je kunt dus inderdaad best Verona meepakken of Brescia. Ook een leuke stad.

Turijn behoort ook tot de mogelijkheden vanaf Bergamo.
 

Maasveld

Well-known member
Wellicht speelt die dag ook Hellas Verona een play-off voor promotie. Dat kan leuker zijn dan Inter v Empoli dat waarschijnlijk geen sportieve waarde meer heeft. Verona is ook een leukere stad dan Milaan vond ik.

Eens, paar jaar geleden in zowel Milaan als Verona (en Padua) geweest. Verona is inderdaad mooier en leuker dan Milaan. Milaan heeft de dom en een groot stadion en voor de rest alleen maar smerige lucht.

De stad Bergamo alleen al is de moeite waard.

Overigens zijn de treinverbindingen in Noord-Itali? prima. Je kunt dus inderdaad best Verona meepakken of Brescia. Ook een leuke stad.

Turijn behoort ook tot de mogelijkheden vanaf Bergamo.

Bedankt voor de tips. Verona gaat 'm helaas niet worden, die spelen uit in Pescara.

Ik was er al helemaal vanuit gegaan dat het Inter-Empoli zou gaan worden, maar nu zie ik dat Torino-Lazio om 15.00 uur is (Inter-Empoli om 21.00 uur). Nu twijfel ik tussen:

1. Inter-Empoli + sightseeing
2. Torino-Lazio + sightseeing
3. Beide alleen de wedstrijd

Milaan ben ik al eens geweest toen ik een jaar of 14 was, vond het inderdaad niet zo heel fantastisch. Er staat bij Inter-Empoli echter wel nog iets op het spel, in tegenstelling tot Torino-Lazio.
 

erka

Well-known member
Tja...lastig. Voetbal laat ik aan jou over maar in beide steden geweest dus. Ze behoren allebei niet tot de mooiste steden van Itali?. Hangt er ook vanaf wat je wil doen. Milaan is groter, heeft de dom, de galeria, mode, Alfa Romeo en een hoop drukte. Turijn is iets kleiner, heeft ook een dom (met de beroemde lijkwade van JC), grote musea (oa heel beroemd Egyptisch museum), FIAT en ook een hoop drukte. Dus net even anders. Het is maar net waar je van houdt. Milaan iets meer cosmopolitisch en Turijn iets meer cultuur.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar de afstanden zijn klein en verbindingen goed, zoals PES5 ook al zei. Je kunt bv. overdag makkelijk een dagtrip naar Verona oid doen en dan 's avonds in Milaan de wedstrijd bekijken.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind Turijn absoluut mooier dan Milaan. Bergamo is sowieso een must see.

Ik zou lekker naar Grande Torino gaan voor het voetbal en Turijn gaan bekijken en Bergamo gaan bezichtigen. Vooral de oude stad is grandioos.
 

Maasveld

Well-known member
Ik heb ook besloten om er een dagje Turijn van te maken. Ik hoop dat het weer een beetje mee gaat vallen, de voorspellingen zijn erbarmelijk.
 
Bovenaan