Hoe was het tripje Marinos?
Ja was geslaagd!
Ik was vrijdag naar m'n maat toe gegaan in Amsterdam, bleef daar slapen om vervolgens zaterdag richting Duitsland te gaan.
Toen ik bij hem binnen kwam kwam ik er achter dat ik de, hard copy, kaarten vergeten was. Snel dus even een mailtje naar Schalke gestuurd of ze opnieuw uitgeprint konden worden. De volgende ochtend reactie (5 min voor dat we weg zouden gaan) dat dat ging lukken en dat ze klaar lagen bij 't stadion.
Wij met de auto richting Bochum waar het hotel was op een steenworp afstand van de Bermuda 3eck. Vanaf daar maar liefst 50 min met de tram naar de Veltsin Arena. Daar kaartjes opgepikt, braadworst en een biertje gehaald en toen het stadion in. Er liepen flink wat uit fans tussen die van Schalke, de meeste in carnavals outfit. Bij Schalke trouwens niet ??n.
Uiteindelijk bleken we een stoel of 10 naast het uitvak te zitten. Op rij 2, lange zijde ter hoogte van de achterlijn.mooie plekken dus.
Ik had vanuit Nederland een NL vlag mee genomen waar ik Bruma op gekalkt had en deze meteen even over de betonnen rand gehangen om Jeffrey een hart onder de riem te steken. Daar was de beveiliging dan weer niet van gediend dus de vlag was na 5 min al verwijderd door iemand die heel kwaad keek en in het Duits in zijn oortje aan het schreeuwen was. Heb ik maar laten gaan dus.
Schalke was echt extreem slecht de eerste helft, niet een kans gehad. D?sseldorf was niet veel beter maar wist wel via een penalty (VAR, hands) op 0-1 te komen.
Tweede helft begon Schalke meer te pressen maar cre?erde nog steeds niks, wel gaven ze veel ruimte weg waardoor D?sseldorf nog 3 keer het netje wist te vinden pal voor onze neus. Groot feest in het uitvak dus en ook om ons heen zaten flink wat Dusseldorfers. Sfeertje was prima dus aan die kant. Schalke fans vonden het minder en waren na de 3-0 massaal richting uitgang.
Na de pot weer terug naar Bochum, daar in een sportbar Bayern en Barca gekeken. Nachtleven nog even in en afgesloten in de Golden Girls, je bent toch in de buurt he.
Al met al een mooi tripje!