Groundhopping; Tips en adviezen

Maasveld

Well-known member
Net als 2 seizoenen geleden toen ik er was, is de harde kern van Dortmund nog altijd niet welkom. Ik vond het toen toch ietwat tammetjes.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Op de zwarte markt werden ze 3 jaar terug, toen ik in Bochum was, aangeboden voor 200 euro, maar dat heb ik er niet voor over.
 

ALenstra

Well-known member
Leuk artikel in de VI over twee groundhoppers uit Friesland die in 1966 naar het WK in Engeland gingen.
 

Fregge

Well-known member
Afgelopen zondag was die man die alle amateurverenigingen in Nederland wil bezoeken bij ons op de club. Zijn statusupdate was: 1535 van de huidige 2313 amateurclubs met een standaardteam.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zaterdag ga ik naar Queen of the South v Ross County, veel over dat stadion gehoord, schijnt een heerlijke ground te zijn. Daarmee kom ik op 38 van "the 42" in Schotland. De week erna ga ik naar Partick Thistle en ik sluit de 42 af met 3 grounds in 4 dagen: Hamilton Academicals op woensdag 23/1, Ayr United op vrijdag 25/1 en Greenock Morton op zaterdag 26/1. Dan heb ik in minder dan anderhalf jaar alle 42 in Schotland bezocht. :)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Je hebt wel 3 pareltjes voor bij de laatste 4 bewaard.

Wat daarna? De juniors?

Yep, ik heb bewust wat mooie grounds voor het einde bewaard.

Daarna ga ik verder in non-league, juniors maar ook seniors (Highland League, Lowland League, East of Scotland etc). Ik zal dit seizoen nog wel de East Juniors Superleague volmaken, daar heb ik er nog slechts 4 voor nodig. Lowland League ben ik ook al een eind mee (7 van de 15) maar een paar mooie in de Highland League en West Juniors staan ook hoog op mijn lijstje.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoe ver ben jij in Engeland dan? Of is dat nog niet zo simpel vanuit Schotland?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoe ver ben jij in Engeland dan? Of is dat nog niet zo simpel vanuit Schotland?

In Engeland sta ik slechts op 31, ik heb hoger gestaan maar ik ben ook in een aantal grounds geweest waar nu geen Football League meer gespeeld wordt (club gedegradeerd of naar een nieuw stadion verhuisd). Noord-Engeland is uiteraard het makkelijkst vanuit Schotland, maar de afstanden zijn groot. Zelfs Newcastle is al zo'n 300 km, London zo'n 750 km en Plymouth (de club die het verst voor mij is) 900 km. Laatstgenoemde is dan wel de enige ground in de Engelse Football League die ik dit seizoen tot nu toe bezocht heb. Een thuiswedstrijd van AFC Wimbledon is vaak een kortere ?n goedkopere reis vanuit Nederland dan hier vandaan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
QotS ben ik ook geweest, toen waaide er nog een reclamebord van de muur tijdens de rondleiding :duim:

Volgens mij hebben we geen wedstrijd gezien, maar zijn we naar Livingston geweest voor ??n of andere finale
 

Joost

Well-known member
Hoe ver ben jij in Engeland dan? Of is dat nog niet zo simpel vanuit Schotland?

De afstand tussen de standenband van Liverpool, Manchester, Bradford, Leeds, Hull wordt vanuit Londen altijd Noord Engeland genoemd maar is feitelijk maar iets boven het midden.

De afstand met de trein van Manchester naar Edinburgh is ruim 3u30. Met de auto is vanuit Manchester Londen en Edinburgh ongeveer evenveel.
 

Joost

Well-known member
QotS ben ik ook geweest, toen waaide er nog een reclamebord van de muur tijdens de rondleiding :duim:

Volgens mij hebben we geen wedstrijd gezien, maar zijn we naar Livingston geweest voor ??n of andere finale


Was dat die trip toen jij met de supportersbussen van East Stirlingshire bent meegegaan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Was dat die trip toen jij met de supportersbussen van East Stirlingshire bent meegegaan.

Geen idee. Dat was wel gaaf, 's ochtends om 9 uur vertrekken uit Falkirk naar Forfar, de pullen bier gingen al als zoete broodjes naar binnen en uiteindelijk werd er met 1-0 verloren in de slechtste wedstrijd die ik ooit heb gezien. De moeder van Derek Ure had me nog een shirt beloofd, maar dat is er nooit van gekomen. Het was trouwens ??n bus, die niet vol zat.

Ik heb nog steeds een Forfar Athletic koelkastmagneet in gebruik :duim:
 

Joost

Well-known member
Derek Ure, die is nu trainer bij East Stirlingshire!

Echt een leuk stadion daar in Forfar. Station Park terwijl er het station al decennia gesloten is.
 

erka

Well-known member
Vergeet ook niet dat Schotland op dezelfde breedtegraad ligt als het noorden van Denemarken en het zuiden van Noorwegen....
 

Batigoal

Well-known member
In Engeland sta ik slechts op 31, ik heb hoger gestaan maar ik ben ook in een aantal grounds geweest waar nu geen Football League meer gespeeld wordt (club gedegradeerd of naar een nieuw stadion verhuisd). Noord-Engeland is uiteraard het makkelijkst vanuit Schotland, maar de afstanden zijn groot. Zelfs Newcastle is al zo'n 300 km, London zo'n 750 km en Plymouth (de club die het verst voor mij is) 900 km. Laatstgenoemde is dan wel de enige ground in de Engelse Football League die ik dit seizoen tot nu toe bezocht heb. Een thuiswedstrijd van AFC Wimbledon is vaak een kortere ?n goedkopere reis vanuit Nederland dan hier vandaan.

Tof Kralinger! Dat heb je rap gedaan. Behoudens de kennelijk mooie locaties die je nog gaat bezoeken; welke grounds zijn je het meest bijgebleven?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Tof Kralinger! Dat heb je rap gedaan. Behoudens de kennelijk mooie locaties die je nog gaat bezoeken; welke grounds zijn je het meest bijgebleven?

Albion Rovers (Cliftonhill) heb ik een leuke tijd gehad. De plaats zelf (Coatbridge) staat een beetje bekend als een van de grootste achtstandsbuurten van Schotland, maar de mensen die ik daar tegen kwam, zowel in de pub voor de wedstrijd als bij de ground zelf, waren enorm vriendelijk en gastvrij. Het stadion is een oude vervallen meuk die zelfs in Belgi? al gesloten zou worden omdat het te gevaarlijk is om daar nog te voetballen, maar zoiets vind ik juist leuk.

Anderen die mij bijgebleven zijn, zijn Brechin City (leuk stadion & stadje en weer erg vriendelijke mensen), Berwick Rangers (leuk stadje & vriendelijke mensen, overigens ligt Berwick net in Engeland) en Elgin City.
 

Joost

Well-known member
Geen amateurs dus ik ga maar naar Belgi?.
Eerst RFC Sint Joost v Renaissance Club Forestoise en als we er toch zijn pik ik ook Anderlecht v Eupen maar mee.
 

Marinos

Well-known member
Heren, ik ben opzoek naar een leuk weekend met vrienden. Het wordt het eerste weekend van maart 2019 en ik zie dat dan zowel Schalke als Gladbach thuis spelen dat weekend. Welke raden jullie aan? Ook qua stad zelf om een weekend door te brengen?

Eventuele andere wedstrijden niet te ver over de grens dat weekend?

Is het goed te doen om aan kaarten te komen voor deze wedstrijden?
Het wordt Schalke en we overnachten in Bochum. Moeten we onze verkleedkleren mee?
 
Bovenaan