Gras, of toch niet?

Gras, of toch niet?

• Totaal aantal stemmers
    26

Max

Administrator
Forumleiding
Aan de kosten voor een normale grasmat valt toch wel wat te doen? Feyenoord kan toch gewoon Sparta en Excelsior bijstaan en AZ Telstar en FC Volendam, PSV VVV en Roda Jc etc. etc. Probleem is dat voetbal van het eerste bij de kunstgrasclubs een beetje bijzaak is geworden. De businessclub moet er een paar keer per maand opspelen en verder ook de jeugd etc.

Satyr

Administrator
Forumleiding
In hoeverre heeft de KNVB hier het gewicht om te zeggen: Vanaf 2018/19 op natuurgras in de Eredivisie.

Dat gepolder, ook al met die Belofteteams, is ook niks.

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij beslissen clubs dit met elkaar met een twee derde meerderheid. Nu meer dan een derde kunstgras heeft, is de timing van dit offensief een jaar te laat.

Joost

Well-known member
Mag de KNVB eigenlijk wel beslissen hierover? Kunstgras is inmiddels goedgekeurd door de Fifa dus de ondergrond is niet tegen de regels.

ALenstra

Well-known member
Het beste is dat supporters zelf kunstgras gaan boycotten. Geen wedstrijden op kunstgras bezoeken.

Max

Administrator
Forumleiding
Gras, of toch niet?

Lijkt mij dat de KNVB wel eisen kan stellen ja. De verwarming onder gras zal bijvoorbeeld ook niet overal een eis zijn, maar wel voor de eredivisie. Verder ben ik geen voorstander van stappen nemen waarvan de juridische consequenties niet helder zijn, maar in dit geval zou ik het prima vinden om de gok te wagen. Laten de kunstgrasclubs maar lekker gezamenlijk procederen.

Pascallovic

Well-known member
Aan de kosten voor een normale grasmat valt toch wel wat te doen? Feyenoord kan toch gewoon Sparta en Excelsior bijstaan en AZ Telstar en FC Volendam, PSV VVV en Roda Jc etc. etc. Probleem is dat voetbal van het eerste bij de kunstgrasclubs een beetje bijzaak is geworden. De businessclub moet er een paar keer per maand opspelen en verder ook de jeugd etc.
De clubs zijn ook niet bereid om gezamenlijk 2,5 miljoen neer te tellen voor de video arbitrage of om voor iedereen doellijntechnologie te verzorgen. Waarom zouden ze dan wel helpen met de kosten van de grasmat van andere clubs.

erka

Well-known member
Lijkt mij dat de KNVB wel eisen kan stellen ja. De verwarming onder gras zal bijvoorbeeld ook niet overal een eis zijn, maar wel voor de eredivisie. Verder ben ik geen voorstander van stappen nemen waarvan de juridische consequenties niet helder zijn, maar in dit geval zou ik het prima vinden om de gok te wagen. Laten de kunstgrasclubs maar lekker gezamenlijk procederen.

Natuurlijk kan de KNVB eigen eisen stellen. Dat doen ze naast veldverwarming bv. ook bij staanplaatsen, bij verlichting en bij allerlei mediavoorwaarden rond wedstrijden. Ik zou niet weten waarom dat niet mag met kunstgras/echt gras. Dat de FIFA het toestaat wil nog niet zeggen dat je landelijk geen strengere eisen mag stellen. Dus gewoon doordrukken die hap.

Max

Administrator
Forumleiding
De clubs zijn ook niet bereid om gezamenlijk 2,5 miljoen neer te tellen voor de video arbitrage of om voor iedereen doellijntechnologie te verzorgen. Waarom zouden ze dan wel helpen met de kosten van de grasmat van andere clubs.

Het gebrek aan visie is inderdaad niet alleen de schuld van de KNVB. Nu met name Ajax en Feyenoord vrij consequent zeiken over kunstgras, moet men ook bereid zijn om er wat aan te gaan doen ook als het geld kost. Met Feyenoord gaat het financieel een stuk beter en over de financi?n van Ajax hoeven we het niet te hebben. Er is financieel overigens gewoont ruimte om dit soort zaken aan te pakken. De TV gelden schijnen jaarlijks te stijgen. Als je die stijging inzet voor dit soort projecten, dan ben je er al. Heb je ook meteen een eerlijke verdeling van de kosten.

erka

Well-known member
Gisteren was in Studio Voetbal de opmerking dat met een paar miljoen van de bankrekening van Ajax dit probleem in heel Nederland is opgelost :eek:mg:

Pascallovic

Well-known member
Gisteren was in Studio Voetbal de opmerking dat met een paar miljoen van de bankrekening van Ajax dit probleem in heel Nederland is opgelost :eek:mg:
Om vervolgens als er een beslissing van de video ref in het voordeel van Ajax valt, te verwijzen naar het feit dat ze door Ajax betaald worden.:eek:mg:

Max

Administrator
Forumleiding
Om vervolgens als er een beslissing van de video ref in het voordeel van Ajax valt, te verwijzen naar het feit dat ze door Ajax betaald worden.:eek:mg:

In dat geval voegt de videoref natuurlijk weinig toe ten opzichte van de huidige situatie ;).

erka

Well-known member
Ajax betaalt toch al jaren het Nederlandse voetbal met hoge transfers naar het buitenland en vervolgens dito in Nederland?

Max

Administrator
Forumleiding
Gras, of toch niet?

Ajax betaalt toch al jaren het Nederlandse voetbal met hoge transfers naar het buitenland en vervolgens dito in Nederland?

Zijn ze inmiddels van afgestapt. Alleen jeugdspelers van andere clubs zijn nog goed genoeg.

Bovenaan