Gras, of toch niet?

Gras, of toch niet?


  • Totaal aantal stemmers
    26

Joost

Well-known member
Tuurlijk niet , buiten die top 3 en Utrecht, Heerenveen, Groningen , Vitesse en Twente zijn alle andere clubs volstrekt inwisselbaar voor andere clubs.

Telstar moet al blij zijn dat er nu 4 andere clubs in de eerste divisie zitten die niet mee delen in het beetje tv geld dat er verdeeld word. Dus die krijgen al een groter deel.

En als je over de jaren 80 kijkt kun je Heerenveen en Vitesse wegstrepen voor Sparta en Roda. Maar is dat het punt? Ik betoog enkel dat de Eredivisie vermarkt wordt als competitie met 18 clubs, dan moet je ook de TV gelden verdelen over 18 clubs. Als er 11 Ajaxcieden op het veld staan en geen tegenstander is er toch ook geen bal aan? Ajax is juist populair omdat er een tegenstander is waarvan ze kunnen winnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En als je over de jaren 80 kijkt kun je Heerenveen en Vitesse wegstrepen voor Sparta en Roda. Maar is dat het punt? Ik betoog enkel dat de Eredivisie vermarkt wordt als competitie met 18 clubs, dan moet je ook de TV gelden verdelen over 18 clubs. Als er 11 Ajaxcieden op het veld staan en geen tegenstander is er toch ook geen bal aan? Ajax is juist populair omdat er een tegenstander is waarvan ze kunnen winnen.

Dus je bent het eens dat Telstar geen aanspraak maakt op de eredivisie gelden?
 

Joost

Well-known member
Dus je bent het eens dat Telstar geen aanspraak maakt op de eredivisie gelden?

Ja natuurlijk, er mag best een zakje geld van de Eredivisie naar de JL om het verschil niet al te groot te laten worden maar we moeten niet de TV gelden van de Eredivisie over 34 clubs gaan verdelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat wil die gek dus wel. Met dat soort dwazen kun je dus niet gaan communiceren.
 

Forza AZ

Well-known member
Als je de Jong ploegen niet meetelt, dan blijven er zestien ploegen over. Als die de poet eerlijk verdelen, dan moet de eerste divisie bij elkaar ruim 4,4 miljoen euro ophalen om Telstar hetzelfde bedrag te laten toekomen. Gezien de eerste divisie tegenwoordig om drie uur 's nachts wordt uitgezonden, lijkt mij de marktwaarde lager liggen.
Zaterdag 18.00u bedoel je.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat wil die gek dus wel. Met dat soort dwazen kun je dus niet gaan communiceren.
Volgens mij moet je dat stuk niet helemaal letterlijk nemen, maar bedoelt die De Waard er meer mee dat ze ook wel echt gras willen, maar dat dat met het huidige budget gewoon niet te doen is.
En als de grote clubs willen dat iedereen op echt gras gaat spelen, dat ze dan ook moeten zorgen dat de kleine clubs iets meer mediagelden krijgen, zodat ze daarmee een goed echt grasveld kunnen neerleggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij moet je dat stuk niet helemaal letterlijk nemen, maar bedoelt die De Waard er meer mee dat ze ook wel echt gras willen, maar dat dat met het huidige budget gewoon niet te doen is.

En als de grote clubs willen dat iedereen op echt gras gaat spelen, dat ze dan ook moeten zorgen dat de kleine clubs iets meer mediagelden krijgen, zodat ze daarmee een goed echt grasveld kunnen neerleggen.

Als hij ook maar een beetje serieus genomen wil worden, moet hij dat soort idiote opmerkingen achterwege laten. De eerste divisie mag sowieso al blij zijn dat er kennelijk een forse solidairiteitsbijdrage hun kant op gaat.

Verder voel ik er weinig voor om clubs maar extra TV gelden te geven en het vervolgens te laten regelen. Dan investeren ze een deel van dat extra geld gewoon in spelers.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je de televisiegelden over 18 clubs gaat verdelen, dan gaat de kwaliteit bij ploegen als AZ, Vitesse en FC Utrecht toch gewoon achteruit, omdat ook zij serieus moeten inleveren aan televisiegelden? Een Ajax, PSV of Feyenoord kunnen het verlies van een paar miljoen nog wel opvangen juist bij die andere clubs daar hakt zo'n aanpassing er in.
 

zwammy

Well-known member
Vitesse speelde tot een paar jaar geleden ook gewoon toch wat jaren in de middenmoot. Zullen niet door de tv gelden subtopper geworden zijn
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt. AZ en FC Utrecht zitten ook rond de zes miljoen. Ajax zit rond de 9,5 miljoen, Feyenoord en PSV tussen de 8,5 en 9 miljoen. Sparta die vangt 1,6 miljoen. Die zou in de door Telstar voorgestelde verdeling er bijna een miljoen op vooruit gaan. Roda JC een half miljoen. Daar zal de competitie een stuk sterker van worden. Kan Roda JC mooi een niet-EU-er transfervrij vastleggen.
 

Abubakari

Well-known member
Het vorige veld was ook vrij weinig mis mee. Ze moeten gewoon eens flinke de bezem erdoorheen halen.

Of het stadion gewoon een andere naam geven.

DId0KOCUMAIRPNl.jpg:large
 

Bonehead

Well-known member
Ik was altijd anti kunstgras maar sinds een paar weken ben ik helemaal om: Ik ben pro!

We moeten toch een kutexcuus hebben om het falen recht te lullen. De tegenstanders beroepen zich op sentimenten. Als het blessurepleidooi wordt ontkracht wordt er weer overheen geschreeuwd. Het is allemaal dolkomisch. En dan van die figuren die het alleen uit het betaalde voetbal willen hebben. Als het zo slecht is voor de ontwikkeling van het voetbal zou je het helemaal moeten verbieden en dan zeker bij de jeugd bij amateurclubs waar de doorsnee kunstgrasveld er ietsjepietsje slechter bij ligt dan in Venlo. Maar de heren weten natuurlijk ook dat het dan helemaal een kansloze missie wordt.

Ik denk niet dat er ook maar ??n club is die zo graag het kunstgras uitgebannen ziet worden dat ze daar financieel aan bij willen dragen.

Mijn hart zegt optiefen met dat kunstgras, maar dan ga ik die hilarische "discussies" daarover missen en dat wil natuurlijk helemaal niet. Hup kunstgras!
 

Unregistere

Well-known member
272db4550969437e97aa1c604f022e98.jpg


Scheveningen koos afgelopen zomer voor kurk als infill op het nieuwe kunstgrasveld. In augustus opgeleverd.

Zouden ze al spijt hebben na deze regenachtige week?
 
Bovenaan