Gras, of toch niet?

Gras, of toch niet?


  • Totaal aantal stemmers
    26

gevegt

Well-known member
Verbeek legt net uit dat het allemaal niet zo simpel is. Iedereen lult alleen over een veld en nooit over de organisatie die er achter zit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Want het voordeel van dit systeem is dat de grote clubs dan ook daadwerkelijk meer betalen dan de kleinere clubs.

Ja dat snappen we allemaal. Alleen heb die pleuris kunstgrasclubjes en Excelsior meer dan een derde van de stemmen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is dubbelop.

Je bent zelf dubbelop.

Ik begrijp dat alle betaald voetbalclubs mogen meestemmen. Dan maakt de verdeling eredivisie gras/niet-gras minder uit. In de eerste divisie zijn de verhoudingen nog erger toch?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat er met een goede regeling best een aantal clubs zijn die instemmen met afschaffing.

Aan wat voor een regeling denk je dan? Kosten compensatie/pooling lijkt mij re?el, maar mogelijke inkomstenderving doordat de businessclub er niet iedere week op kan spelen lijkt mij lastig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het zou ook deels wel over voetbal mogen gaan. Inkomstenderving compenseren is competitievervalsing compenseren.
 

Maasveld

Well-known member
Aan wat voor een regeling denk je dan? Kosten compensatie/pooling lijkt mij re?el, maar mogelijke inkomstenderving doordat de businessclub er niet iedere week op kan spelen lijkt mij lastig.
Ik dacht inderdaad enkel aan kostencompensatie, zoals het voorstel van SanMark.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zonder Ajax, PSV en Feyenoord hadden ze die 2.5 ton niet eens gekregen.

Als je de Jong ploegen niet meetelt, dan blijven er zestien ploegen over. Als die de poet eerlijk verdelen, dan moet de eerste divisie bij elkaar ruim 4,4 miljoen euro ophalen om Telstar hetzelfde bedrag te laten toekomen. Gezien de eerste divisie tegenwoordig om drie uur 's nachts wordt uitgezonden, lijkt mij de marktwaarde lager liggen.
 

Joost

Well-known member
Zit Joost tegenwoordig bij Telstar ?

Nee, maar ik ben wel fan van Peter de Waard.

Hij heeft natuurlijk ook gelijk. De Eredivisie is niet Ajax, Feyenoord, PSV maar een competitie van 18 clubs. Excelsior, Twente, ADO en Roda zijn daarin net zo belangrijk als PAF. Als je PAF in een competitie met 3 clubs laat spelen dan kijkt er ook niemand meer naar de 17e Klassieker van het seizoen. TV gelden moet je dus eerlijk verdelen over alle 18 verenigingen.

Je kunt daarnaast wel werken met prijzengelden per plaats in de competitie en de rest van het budget moet iedere club zelf verdienen.

Dat heeft als bijkomend voordeel ook nog dat het niveau omhoog gaat. PAF en heel Nederland kan wel zeuren dat het niveau van de Eredivisie achteruit holt maar ze zijn zelf daarvan de grootste oorzaak.
 

SanMark.

Well-known member
.Hij heeft natuurlijk ook gelijk. De Eredivisie is niet Ajax, Feyenoord, PSV maar een competitie van 18 clubs. Excelsior, Twente, ADO en Roda zijn daarin net zo belangrijk als PAF. .


Tuurlijk niet , buiten die top 3 en Utrecht, Heerenveen, Groningen , Vitesse en Twente zijn alle andere clubs volstrekt inwisselbaar voor andere clubs.

Telstar moet al blij zijn dat er nu 4 andere clubs in de eerste divisie zitten die niet mee delen in het beetje tv geld dat er verdeeld word. Dus die krijgen al een groter deel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Telstar slaat helemaal de plank mis gezien ze schijnbaar meedelen met de eredivisiegelden.
 
Bovenaan