Gras, of toch niet?

Gras, of toch niet?


  • Totaal aantal stemmers
    26

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet wie VI heeft gezien, maar als je dan hoort dat Bram van Polen na een zware wedstrijd op kunstgras zijn hele gewrichten compleet naar de tyfus zijn, dan zet dat je toch wel aan het denken. Dit kan allemaal gewoon niet meer. Het is echter al een verloren zaak. Meer dan een derde in de eredivisie speelt op kunstgras.
 

zwammy

Well-known member
Vreemd dat Gravel dan wel kan om te voetballen maar kunstgras een gruwelijk drama voor gewrichten blijkt te zijn.
 

erka

Well-known member
Net als met de competitiehervorming vraagt dit om een dictatoriale oplossing van de KNVB. In overleg kom je hier niet uit.

Gewoon eenzijdig zeggen: natuurgras hoort bij de licentievoorwaarden. Dan haal je maar een 3e rangshuurling minder. Al dat gejank van de clubs. Ik zie het al weer voor me. Dan komt er straks weer een onduidelijke afspraak met een regeling en een overgangstermijn waarbij aan van alles niet gedacht is.
 

JFK

Well-known member
Ik moest wel lachen om dat pamflet in het AD. Allemaal grote ex-spelers en trainers, plus spelers van topclubs in Nederland. Zie je daar opeens Lars Veldwijk en Gregor Breinburg tussen staan. :D

En Van Bommel.
 

Batigoal

Well-known member
Net als met de competitiehervorming vraagt dit om een dictatoriale oplossing van de KNVB. In overleg kom je hier niet uit.

Gewoon eenzijdig zeggen: natuurgras hoort bij de licentievoorwaarden. Dan haal je maar een 3e rangshuurling minder. Al dat gejank van de clubs. Ik zie het al weer voor me. Dan komt er straks weer een onduidelijke afspraak met een regeling en een overgangstermijn waarbij aan van alles niet gedacht is.

+1

Echter je weet al dat dit een ellenlange besluitvorming gaat zijn.
 

Joost

Well-known member
Net als met de competitiehervorming vraagt dit om een dictatoriale oplossing van de KNVB. In overleg kom je hier niet uit.

Gewoon eenzijdig zeggen: natuurgras hoort bij de licentievoorwaarden. Dan haal je maar een 3e rangshuurling minder. Al dat gejank van de clubs. Ik zie het al weer voor me. Dan komt er straks weer een onduidelijke afspraak met een regeling en een overgangstermijn waarbij aan van alles niet gedacht is.

Gaan we dan ook overal met het dak open, met dezelfde bal spelen? En vooruit, verdelen we de TV gelden dan ook eerlijk?
 
G

Gast

Guest
Speel zelf ook voetbal op bierbuikniveau maar wat is dat verschrikkelijk zeg dat kunstgras. Veel clubs leggen ooit een mat erin en denken dan voor de volgende 20 jaar klaar te zijn. Van dat platgetrapte kunstgras... Het is net een tennisbaan. De bal rolt niet maar schiet over de baan heen en je gewrichten krijgen elke sprint een klap. De bal stuitert 5x zo hoog op als normaal. Je houdt je in met slidings en tackles omdat je niet naar de huisarts wilt na de wedstrijd. Hoe kan dit in vredesnaam gebruikt worden op professioneel niveau? Dat een amateurclub niet de moeite kan en wilt doen om een knappe grasmat neer te leggen is nog uit te leggen maar hoe een profclub niet in staat is om een normale grasmat neer te leggen is niet uit te leggen, dat is gewoon onderdeel van het zijn van een bvo.
 

Pascallovic

Well-known member
Gaan we dan ook overal met het dak open, met dezelfde bal spelen? En vooruit, verdelen we de TV gelden dan ook eerlijk?
Er komen inderdaad heel veel klachten over het dak dat soms dicht is in de Arena en het Gelredome. Over de bal horen we ook iedere week klachten natuurlijk.
 

Fabian

Active member
Gaan we dan ook overal met het dak open, met dezelfde bal spelen? En vooruit, verdelen we de TV gelden dan ook eerlijk?

Degradeer gewoon lekker. Dan beland je in een competitie die bij de huidige statuur en grasmat van je club past.
 

Abubakari

Well-known member

de waan

Well-known member
Ik heb een vrij genuanceerd standpunt over kunstgras (eigenlijk interesseert het me geen reet), maar zo'n veld als dat van VVV heb ik echt nog nooit gezien. Hoe is dat in hemelsnaam door de keuring gekomen?
 
Bovenaan