Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

  • CDA

    Stemmen: 1 4,3%
  • VVD

    Stemmen: 1 4,3%
  • D66

    Stemmen: 0 0,0%
  • PvdA

    Stemmen: 1 4,3%
  • SP

    Stemmen: 2 8,7%
  • GL

    Stemmen: 1 4,3%
  • CU en/of SGP

    Stemmen: 3 13,0%
  • PVV

    Stemmen: 0 0,0%
  • DENK

    Stemmen: 2 8,7%
  • Andere landelijke partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lokale partij

    Stemmen: 7 30,4%
  • Geen verkiezingen / blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%
  • Wiv: VOOR

    Stemmen: 1 4,3%
  • Wiv: TEGEN

    Stemmen: 8 34,8%
  • Wiv: blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%

  • Totaal aantal stemmers
    23
  • Opiniepeiling gesloten .

Maasveld

Well-known member
Waarnemers. Maar politie kan ook.... buiten het stemlokaal op de openbare weg. En, zoals nu gebeurde gelukkig, ook burgers zelf. Gewoon direct melden.
Lijkt mij dat alleen de politie dat soort mensen kan wegsturen. En om nu bij elk stemlokaal de hele dag 2 agenten te hebben staan lijkt me een tikkeltje overdreven.
 

JMD

Well-known member
Bij de Tweede Kamerverkiezingen stonden er 24 partijen op het Amsterdamse stembiljet, nu 28...

Oke. Maar volgens mij waren de stembiljetten toen groter. Gaat er natuurlijk ook om hoeveel mensen er op 1 lijst staan. De grote partijen hadden toen iets van 70 kandidaten
 

JMD

Well-known member
Een rij voor een kiesbureau strekt zich meestal niet over de hele straat uit. Maar doet ie dat wel, dan dienst ze daar idd van weg te blijven. Gewoon geen politiek in de directe nabijheid van stemmers. Zo moeilijk kan het niet zijn.

Maar waar houdt 'de directe omgeving' dan op? Ga je dat defini?ren in een straal van zoveel meter??
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Waar ik gisteren al over twijfelde. Je mag wel in de stemlokalen bij het tellen aanwezig zijn, maar uiteindelijk niet in de Stopera aldus de Kiesraad.

Bij1 lijkt met CU te strijden om een restzetel en ligt 266 stemmen achter in de definitieve prognose.

EDIT: Fuck toch Bij1 erin. CU ook een restzetel.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Waar ik gisteren al over twijfelde. Je mag wel in de stemlokalen bij het tellen aanwezig zijn, maar uiteindelijk niet in de Stopera aldus de Kiesraad.

Bij1 lijkt met CU te strijden om een restzetel en ligt 266 stemmen achter in de definitieve prognose.

Dit is de zetelverdeling:

GroenLinks 10
D66 8
VVD 6
PvdA 5
SP 3
PvdD 3
Denk 3
Forum voor Democratie 3
CDA 1
Partij van de Ouderen 1
ChristenUnie 1
Bij1 1

Kiesdeler was 7714 voor een zetel. CU had 6837 stemmen en BIJ1 6571. Die komen goed weg zullen we maar zeggen.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Gaat Sylvana zelf plaats nemen op die zetel, of hebben ze nog ergens een zwerver vandaan gehaald?
 

JMD

Well-known member
Waar ik gisteren al over twijfelde. Je mag wel in de stemlokalen bij het tellen aanwezig zijn, maar uiteindelijk niet in de Stopera aldus de Kiesraad.

Bij1 lijkt met CU te strijden om een restzetel en ligt 266 stemmen achter in de definitieve prognose.

EDIT: Fuck toch Bij1 erin. CU ook een restzetel.

Ten koste van wie gaat die zetel dan?

Dat eerste had ik je overigens al kunnen vertellen. Je mag wel bij het tellen zijn, je mag de uitslag van dat bureau horen, maar op het moment dat de uitslagen van alle bureaus bij elkaar opgeteld worden dan mag je er niet bij zijn. Terwijl dat juist net het belangrijkste moment is, want daar worden ook zaken als restzetels bepaald...
 

JMD

Well-known member
Dat wordt nog een leuke formatie zo, want D66 zal wel met GL willen, maar niet bv met PvdD of DENK ofzo...
GL wil niet de VVD...
GL/D66/PvdA zou kunnen, maar heeft een heel kleine meerderheid.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Dat wordt nog een leuke formatie zo, want D66 zal wel met GL willen, maar niet bv met PvdD of DENK ofzo...
GL wil niet de VVD...
GL/D66/PvdA zou kunnen, maar heeft een heel kleine meerderheid.

GL is de enige die DENK heeft uitgesloten geloof ik.

D66 zal neem ik aan niet zonder de VVD willen net zoals GL vier jaar geleden niet met D66 en VVD in zee wilde.

Verder afwachten of een verder aangeslagen PvdA ?berhaupt wat wil.

Op basis van de verkiezingsuitslag zou ik voor PvdD, GL, D66 en VVD gaan. Dan is rechts en links even groot en zo rechts is de VVD de afgelopen vier jaar niet gebleken.

GL zal echter eerst alles eraan doen om de VVD buiten te houden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan moet je niet meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam. Daar kan namelijk alleen een overwegend linkse coalitie uitkomen.

D66 en VVD zijn vrij links in Amsterdam. Dus veel rechts is er niet. Maar D66 kan nu GL terugpakken.
 

JMD

Well-known member
Door de restzetels komt in Rotterdam +1 aan DENK en -1 aan PVV...
Pijnlijk voor de PVV.
 

erka

Well-known member
Dit is de zetelverdeling:

GroenLinks 10
D66 8
VVD 6
PvdA 5
SP 3
PvdD 3
Denk 3
Forum voor Democratie 3
CDA 1
Partij van de Ouderen 1
ChristenUnie 1
Bij1 1

Kiesdeler was 7714 voor een zetel. CU had 6837 stemmen en BIJ1 6571. Die komen goed weg zullen we maar zeggen.

GL, D66 en VVD dus. Makkelijke formatie. GL wil niet met VVD maar D66 niet zonder, dus dat zal er wel doorkomen.
 
Bovenaan