Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

  • CDA

    Stemmen: 1 4,3%
  • VVD

    Stemmen: 1 4,3%
  • D66

    Stemmen: 0 0,0%
  • PvdA

    Stemmen: 1 4,3%
  • SP

    Stemmen: 2 8,7%
  • GL

    Stemmen: 1 4,3%
  • CU en/of SGP

    Stemmen: 3 13,0%
  • PVV

    Stemmen: 0 0,0%
  • DENK

    Stemmen: 2 8,7%
  • Andere landelijke partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lokale partij

    Stemmen: 7 30,4%
  • Geen verkiezingen / blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%
  • Wiv: VOOR

    Stemmen: 1 4,3%
  • Wiv: TEGEN

    Stemmen: 8 34,8%
  • Wiv: blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%

  • Totaal aantal stemmers
    23
  • Opiniepeiling gesloten .

Joost

Well-known member
Mag toch aannemen dat dat laatste er niet doorheen gaat komen. Je geeft niet het burgemeesterschap van Amsterdam aan iemand zonder relevante ervaring.

Emile Roemer is even aan het oefenen in Heerlen. Kan hij daarna richting Amsterdam.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Emile Roemer is even aan het oefenen in Heerlen. Kan hij daarna richting Amsterdam.

Politieke kleur maakt op zich niet zo gek veel uit, maar een echte Brabander als Roemer past natuurlijk niet echt in Amsterdam.
 

SanMark.

Well-known member
Sommige mensen zijn zowel slechte verliezers als slechte winnaars.

Ik snap vakkie wel die ouwe geilneef. Die wil met zijn drone graag overal filmpjes en fotos maken. En is bang dat het ook allemaal aan banden komt te liggen. Vieze voyeur.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap vakkie wel die ouwe geilneef. Die wil met zijn drone graag overal filmpjes en fotos maken. En is bang dat het ook allemaal aan banden komt te liggen. Vieze voyeur.

Ik vind het hypocriet dat hij voor ons anoniem wil blijven en wel zijn identiteit en doen en laten graag met allerlei bedrijven deelt en met allerlei overheden wil gaan delen.
 

Pascallovic

Well-known member
Overigens even terzijde, de blanco stemmen bij het referendum staan in de uitslag, waardoor "voor" en "tegen" samen slechts 96% is. Is het niet zo dat normaal blanco stemmen als ongeldig gezien worden en niet in de uiteindelijke uitslag meegenomen worden? Is dat anders bij een referendum of zijn die regels veranderd?
Bij een referendum is dit inderdaad anders dan bij kamerverkiezingen. Bij een referendum krijg je een keuze zwart/wit, maar daarbij moet het ook mogelijk zijn om bewust geen keuze te willen maken uit protest. Wat dat betreft is die 4% wel een groot signaal. Voor kamerverkiezingen tellen ze blanco niet mee. Toch valt er wel wat voor te zeggen dat als ongeveer 65.000 mensen blanco stemmen, je een kamerzetel leeg laat. Dat is namelijk dan ook een bewuste keuze van het volk die de kiesdrempel gehaald heeft.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Bij een referendum is dit inderdaad anders dan bij kamerverkiezingen. Bij een referendum krijg je een keuze zwart/wit, maar daarbij moet het ook mogelijk zijn om bewust geen keuze te willen maken uit protest. Wat dat betreft is die 4% wel een groot signaal. Voor kamerverkiezingen tellen ze blanco niet mee. Toch valt er wel wat voor te zeggen dat als ongeveer 65.000 mensen blanco stemmen, je een kamerzetel leeg laat. Dat is namelijk dan ook een bewuste keuze van het volk die de kiesdrempel gehaald heeft.

Ok, duidelijk, dank je. Er zou bij gewone verkiezingen m.i. ook iets voor te zeggen zijn als je blanco in de uitslag vermeldt, i.p.v. ze op 1 hoop te gooien met ongeldige stemmen. Een groot aantal blanco stemmen is toch een signaal van onvrede wat best je best mag vermelden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inmiddels maakt Amsterdam bekend dat er niet voor vrijdag een uitslag komt en verder ook geen tussenstanden meer.
 

JMD

Well-known member
Inmiddels maakt Amsterdam bekend dat er niet voor vrijdag een uitslag komt en verder ook geen tussenstanden meer.

ik dacht dat die al een uitslag hadden? Hoorde vanochtend dat het FVD toch 3 zetels had ipv 2?? En zag volgens mij al een uitslag op de NOS-site staan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
ik dacht dat die al een uitslag hadden? Hoorde vanochtend dat het FVD toch 3 zetels had ipv 2?? En zag volgens mij al een uitslag op de NOS-site staan.

Dat is de laatste tussenstand. Ik hoop net als Jamel dat Bij1 toch op nul zetels uitkomt.
 

Joost

Well-known member
Sommige uitslagen Limburg zijn toch echt beschamend.

* Verspil je een half miljoen, verspreid je leugens en plan je in om alle financiele reserves te verbrassen dan krijg je de absolute meerderheid in Landgraaf

* Heb je een serieus integriteits en belangenverstrengeling probleem dan win je een extra zetel in Brunssum

* Ben je twee keer veroordeeld voor mishandeling dan wordt je met voorkeursstemmen in de raad in Echt-Susteren gekozen

* Maak je een gigantische bende van de overheidsfinanci?n en stapt zelfs de gemeentelijke rekenkamer op omdat de raad ze compleet negeert; dan verlies je als coalitie geen enkele zetel in de raad
 

Joost

Well-known member
Maar dit is in Limburg toch geen verrassing?

Toch is daar Heerlen, de positieve uitzondering waar de ontzettend negatieve lokale partij HartLeers geen extra zeteltje krijgt terwijl dat wel verwacht was. Realistisch en goed beleid van de zittende coaltie is wederom gewaardeerd.
 
Bovenaan