Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

  • CDA

    Stemmen: 1 4,3%
  • VVD

    Stemmen: 1 4,3%
  • D66

    Stemmen: 0 0,0%
  • PvdA

    Stemmen: 1 4,3%
  • SP

    Stemmen: 2 8,7%
  • GL

    Stemmen: 1 4,3%
  • CU en/of SGP

    Stemmen: 3 13,0%
  • PVV

    Stemmen: 0 0,0%
  • DENK

    Stemmen: 2 8,7%
  • Andere landelijke partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lokale partij

    Stemmen: 7 30,4%
  • Geen verkiezingen / blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%
  • Wiv: VOOR

    Stemmen: 1 4,3%
  • Wiv: TEGEN

    Stemmen: 8 34,8%
  • Wiv: blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%

  • Totaal aantal stemmers
    23
  • Opiniepeiling gesloten .

SanMark.

Well-known member
Sommige uitslagen Limburg zijn toch echt beschamend.

* Verspil je een half miljoen, verspreid je leugens en plan je in om alle financiele reserves te verbrassen dan krijg je de absolute meerderheid in Landgraaf

* Heb je een serieus integriteits en belangenverstrengeling probleem dan win je een extra zetel in Brunssum

* Ben je twee keer veroordeeld voor mishandeling dan wordt je met voorkeursstemmen in de raad in Echt-Susteren gekozen

* Maak je een gigantische bende van de overheidsfinanci?n en stapt zelfs de gemeentelijke rekenkamer op omdat de raad ze compleet negeert; dan verlies je als coalitie geen enkele zetel in de raad

Volgens vakkie is dat de charme van het zuiden.

Maar we weten natuurlijk al dat vakkie het ook niet zo nauw neemt met de normen en waarden.
 

Maasveld

Well-known member
PVV is in Venlo kleiner dan de PvdA.
Dat is me ook eens stelletje idioten bij elkaar. Eentje beweerde dat er in een wijk in Venlo wekelijks een schietpartij is, maar dat de media daar niet over berichten.

Verder winnen de Lokalen nipt van CDA, beide 7 zetels. De Lokalen is een samenvoeging van 2 partijen die samen 10 zetels hadden. CDA blijft op 7. VVD van 8 naar 6, PVDA van 6 naar 4, PVV nieuw binnen met 4, SP blijft op 4, 50Plus nieuw binnen met 3, GL van 2 naar 3, D66 van 2 naar 1.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Dit is ook Limburg...:eek:mg:

Gerommel binnen PvdA Weert

De lokale PvdA verloor twee zetels in Weert en heeft er nog maar een over. En volgens L1 is er onenigheid over wie die zetel krijgt. De nummer drie op de lijst, Fanida Kadra, kreeg voldoende voorkeurstemmen om in de raad te komen, 35 meer dan lijsttrekker Ad van Mierlo. Kadra zegt dat ze zetel gaat opeisen. "De kiezer heeft gesproken en ook volgens de kieswet heb ik recht op deze zetel."

Lijsttrekker Van Mierlo weigert dat te accepteren. "Het is tot nu toe bij ons wel zo dat degene met de meeste stemmen erin komt", zegt hij tegen L1. "Maar als dat nu ook zo is, dan trek ik mijn consequenties. Dan stop ik als actief lid binnen de PvdA."


Als lijsttrekker verliezen van iemand lager op te lijst die op basis van voorkeursstemmen recht heeft op de zetel en dan gaan zeuren.:D
 

Max

Administrator
Forumleiding
Pijnlijk voor Wilders dat hij zijn eigen achterland niet kan overtuigen. Verder altijd leuk die ruzies met voorkeurstemmen.

Ik las gisteren dat er zelfs 14-jarigen op de lijst stonden bij partijen. Die mogen gewoon bijna de volledige termijn geen zitting nemen. Wat een flauwekul dat die ?berhaupt worden opgenomen op een verkiezingslijst.
 

zwammy

Well-known member
Als het 0 stemmen zijn is ze wel 4 jaar van dr televisie, dat is dan wel weer mooi meegenomen.
 
Bovenaan