Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

Gemeenteraadsverkiezingen + 1e referendum 2018

  • CDA

    Stemmen: 1 4,3%
  • VVD

    Stemmen: 1 4,3%
  • D66

    Stemmen: 0 0,0%
  • PvdA

    Stemmen: 1 4,3%
  • SP

    Stemmen: 2 8,7%
  • GL

    Stemmen: 1 4,3%
  • CU en/of SGP

    Stemmen: 3 13,0%
  • PVV

    Stemmen: 0 0,0%
  • DENK

    Stemmen: 2 8,7%
  • Andere landelijke partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lokale partij

    Stemmen: 7 30,4%
  • Geen verkiezingen / blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%
  • Wiv: VOOR

    Stemmen: 1 4,3%
  • Wiv: TEGEN

    Stemmen: 8 34,8%
  • Wiv: blanco / niet gestemd / mag niet stemmen

    Stemmen: 3 13,0%

  • Totaal aantal stemmers
    23
  • Opiniepeiling gesloten .

erka

Well-known member
De communistische partij in Oost-Groningen houdt in de gemeente Oldambt nog 3 zetels op 25 over van de absolute meerderheid die ze ooit in een aantal voormalige gemeenten hadden daar.
 

erka

Well-known member
Op Ameland pakt een nieuwe lokale partij bijna de absolute meerderheid: 5 op 11.
 

Mommiej

Well-known member
Voorlopige einduitslag Zwolle (vrijdagochtend pas definitief):
ChristenUnie van 8 naar 7 (nu in coalitie)
PvdA van 6 naar 4 (nu in coalitie)
D66 van 6 naar 4 (nu in coalitie)
VVD van 5 naar 5 (nu in coalitie)
SP van 5 naar 2
CDA van 3 naar 4
GroenLinks van 3naar 7
Swollwacht van 3 naar 6
 

gevegt

Well-known member
Voorlopige einduitslag Zwolle (vrijdagochtend pas definitief):
ChristenUnie van 8 naar 7 (nu in coalitie)
PvdA van 6 naar 4 (nu in coalitie)
D66 van 6 naar 4 (nu in coalitie)
VVD van 5 naar 5 (nu in coalitie)
SP van 5 naar 2
CDA van 3 naar 4
GroenLinks van 3naar 7
Swollwacht van 3 naar 6

Geen enkel probleem dus.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In de gemeente Westland gaat de LPF van 6 naar 7. Is dat de enige gemeente waar de LPF nog meedoet?
 

erka

Well-known member
Alle noordelijke gemeenten die geteld zijn, zijn massaal tegen de sleepwet. Echt massaal (70-80%). Dat is cultureel wel te verklaren. Blief van mien laand af.
 

gevegt

Well-known member
Alle noordelijke gemeenten die geteld zijn, zijn massaal tegen de sleepwet. Echt massaal (70-80%). Dat is cultureel wel te verklaren. Blief van mien laand af.
Even een Maxje: terwijl ze daar nog met de trommel communiceren.
 

Mommiej

Well-known member
Geen enkel probleem dus.

Dat weet ik zo net nog niet. ChristenUnie blijft grootste, maar is samen met SP enige partij tegen zondagsopenstelling winkels. De 2e en 3e partij GroenLinks en Swollwacht staan weer lijnrecht tegenover elkaar als het om kwestie windmolens in Zwolle gaat.

Voor een goed werkende coalitie zullen dus partijen op hun belangrijkste punt(en) water bij de wijn moeten doen.
 

gevegt

Well-known member
Dat weet ik zo net nog niet. ChristenUnie blijft grootste, maar is samen met SP enige partij tegen zondagsopenstelling winkels. De 2e en 3e partij GroenLinks en Swollwacht staan weer lijnrecht tegenover elkaar als het om kwestie windmolens in Zwolle gaat.

Voor een goed werkende coalitie zullen dus partijen op hun belangrijkste punt(en) water bij de wijn moeten doen.

Dat gaan ze ook wel doen. De windmolenkwestie op het Scania terrein heeft Swollwacht al en dat vergeet niemand.
 

Wigboldus

Well-known member
Die koopzondag komt er wel. Ik denk niet dat CU dat nog kan tegenhouden als een grote meerderheid van de bevolking voor de zondagopenstelling is. Ik zie CU en GL ook nog wel met elkaar samenwerken. Ik weet niet of Swollwacht daarbij past.
 

de waan

Well-known member
Alle noordelijke gemeenten die geteld zijn, zijn massaal tegen de sleepwet. Echt massaal (70-80%). Dat is cultureel wel te verklaren. Blief van mien laand af.

Bijna allemaal gemeenten waar geen gemeenteraadsverkiezingen waren en dus (vermoed ik) vooral tegenstanders zijn gaan stemmen voor het referendum.
 

de waan

Well-known member
Die koopzondag komt er wel. Ik denk niet dat CU dat nog kan tegenhouden als een grote meerderheid van de bevolking voor de zondagopenstelling is. Ik zie CU en GL ook nog wel met elkaar samenwerken. Ik weet niet of Swollwacht daarbij past.

Is er serieus nog steeds geen koopzondag in Zwolle?
 

Joost

Well-known member
Hoe weet jij dat? Heb je elke kiezer gevraagd of ze wisten waar het over ging? Blij dan dat je niet in mijn stembureau zat.

Sowieso kwamen er veel ouderen in ons stembureau. Er waren veel blanco stemmen (5 keer zoveel als bij de raadsverkiezingen).
Er waren tientallen mensen die zich afvroegen waarvoor die tweede stempas was, er waren ook tientallen mensen die dachten dat het stemformulier voor het referendum slechts een omslag was voor het biljet voor de raadsverkiezingen.
 

Pascallovic

Well-known member
Alle noordelijke gemeenten die geteld zijn, zijn massaal tegen de sleepwet. Echt massaal (70-80%). Dat is cultureel wel te verklaren. Blief van mien laand af.
Heeft Vakx nog trots verkondigd dat ie nu in het loserskamp van het referendum zit, bij de exitpoll was ie zo trots om in het voor kamp te zitten als winnaar.
 
Bovenaan