Football Manager

Max

Administrator
Forumleiding
Kan het verhaal van geen homo's in de voetballerij ook de prullenbak in.
 
?

?uti

Guest
UPCUatFG.png


Het is wel duidelijk welke competitie de sterkste van Europa is
 
?

?uti

Guest
De top-15 duurste spelers ter wereld.
Een mooi lijstje al zeg ik het zelf.

Gezien de leeftijd van mijn sterspelers moet ik nog een tijdje mee kunnen aan de top.

9ls2ft9L.png
 

T.T.

New member
Ik had gisteravond met 1. FC Magdeburg in een week tijd een 11-0 zege in de Sachsen-Anhalt-Pokal en een 6-2 nederlaag in de 3. Liga. Die nederlaag was wel even een doffe dreun nadat ik mijn eerste vier competitiewedstrijden, na de promotie uit de Regionalliga Nordost, met aardige cijfers had gewonnen en zelfs Hannover 96 na strafschoppen versloeg in de 1e ronde van de DFB Pokal.

Na geregeld laag in Engeland te zijn gestart met games is het nu wel leuk om eens in de Regionalliga in Duitsland gestart te zijn. Ik vind het een absolute aanrader. Als iemand van jullie dat bestandje ook wil hebben kan ik hem wel sturen. Die maakt het mogelijk om te spelen op het 6e niveau van Duitsland, de Verbandsliga. De Landespokal is ook verwerkt.
 
Laatst bewerkt:

T.T.

New member
Alexander Römer_ Transfers Transferlijst.jpg Er is aardig wat interesse voor mijn supertalent van 17 jaar oud. Volgens mij is hij nu al de beste rechtsback van de 3. Liga. Als ik hem laat gaan dan gaat hij voor de hoofdprijs.
 

Batigoal

Well-known member
Nu ik FM15 heb bijgewerkt met de transfers uit de zomerperiode ga ik een game starten met Eupen. Die club is sinds een paar jaar in handen van ASPIRE; het opleidingsinstituut van Qatar. Dat heeft zijn effect op de selectie.

Eupen01.png

Eupen02.png


Je moet wekelijks minstens 6 in Belgi? opgeleide spelers in je wedstrijdselectie opnemen. Dat wordt nog een hele klus. :eek:mg:
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben dus een carri?re met Eupen begonnen. Met de steun van de Qatari moet het niet moeilijk zijn om binnen afzienbare tijd binnen Belgi? een goeie ploeg in Eerste Klasse te zijn.

Zoals verwacht is de huidige selectie al te goed voor de Tweede Klasse. Er zit veel ervaring achterin uit de Eerste Klasse en Spaanse ervaring voorin. Die combinatie zorgt er voor dat ik weinig problemen ken, al wil ik nog weleens punten verspelen omdat ik ook wat Afrikaanse talenten de kans wil gunnen. En mijn Belgische doelman is niet best, dus staat Ali van 18 op goal. Dat is wel een talent, alleen nog iets te jong als 1e doelman, dus onder de lat rouleer ik. Voormalig Standard-talent Arnor Angeli is na een mislukt Italiaans avontuur transfervrij opgepikt om wat meer Belgische spelers in de selectie te hebben. Wat scheelt is dat veel Afrikaanse talenten na de winterstop als zelf opgeleid gelden omdat ze al een paar jaar voor Eupen spelen, dus dan wordt het veel makkelijker om aan de competitieregels te voldoen. Nu is het nog weleens puzzelen hoe mijn bank eruit komt te zien.

Wel grappig trouwens dat ik voormalig Real Madrid-goalie Bodo Illgner heb kunnen aantrekken als technisch directeur.
 

Joost

Well-known member
Vrij onverwacht heb ik met Cosenza de play-offs gewonnen.

In de eerste ronde tegen Varese was 0-0 voldoende. Daarna tegen Chievo, de sterkste van de ploegen in de play-offs thuis met 3-1 gewonnen. Uit lang onder druk maar na de 0-1 was het gespeeld.

In de finale thuis 3-1 gewonnen van Novara. Uit wisten we stand te houden maar Novara kwam vlak na rust op 1-0. Aangezien zij met 2-0 door waren bleef het lang spannend. Erg mooi was dat een ingevallen routinier in de spits uiteindelijk gelijk maakte. De afgelopen twee jaar was hij achter de spits een van de belangrijkste krachten geweest maar dit jaar was hij voorbijgestreefd door een supertalent.

In drie jaar van de Serie C2 naar de Serie A. Dat is eigenlijk te zot voor woorden maar ik had ook niet gedacht dat we zo'n seizoen in Serie B zouden spelen.
Voor komend jaar heb ik de selectie al versterkt met twee spelers uit Serie C die perfekt passen op plekken waar we nog zwak waren.
 

Batigoal

Well-known member
194.png


14-15Statistieken.png


Het kampioenschap in de Tweede Klasse met Eupen behaalde ik zoals verwacht al een paar weken van te voren. Zoals te zien aan het aantal gespeelde wedstrijden was de ervaren as belangrijk voor het team. De goals van Taulemesse en de aanwezigheid van sterspeler Jeffren waren doorslaggevend, hoewel de selectie breed genoeg was om eventuele uitval op te vangen. Vleugelspelers Akram Afif (18) en Anthony Bassey (19) en ook rechtsback Prisse Kenne (19) kwamen ondanks hun jonge leeftijd nog geregeld aan speelminuten toe. Er is buiten dit screenshot ook een contingent Afrikaanse talenten dat de stap naar een zinvolle toevoeging in Tweede Klasse niet kon maken, laat staan straks op het hoogste niveau. Ik verwacht dat er een hoop op huurbasis vertrekken.

In mijn selectie hoeft niet veel te veranderen, hooguit een extra centrale middenvelder en vervangers voor de bejaarde backup-spits V?ctor Curto en de gehuurde Diagn?. Gelukkig zijn mijn Qatarese eigenaren hyperambitieus en wordt er fors ge?nvesteerd in stadion en faciliteiten. Interessant om te zien of deze selectie in staat is zich eenvoudig te handhaven, want dan kan ik daarna gauw stappen maken richting de top.
 

Batigoal

Well-known member
Eupen-FCKbenhavn_VeldVolledig.png


Mijn stadion wordt verbouwd, maar ik heb niet de indruk dat de aannemer weet waar hij mee bezig is.
 

Batigoal

Well-known member
In mijn selectie hoeft niet veel te veranderen, hooguit een extra centrale middenvelder en vervangers voor de bejaarde backup-spits V?ctor Curto en de gehuurde Diagn?. Gelukkig zijn mijn Qatarese eigenaren hyperambitieus en wordt er fors ge?nvesteerd in stadion en faciliteiten. Interessant om te zien of deze selectie in staat is zich eenvoudig te handhaven, want dan kan ik daarna gauw stappen maken richting de top.

15-16Transfers.png


Ik heb iets meer wijzigingen doorgevoerd dan verwacht, mede ook omdat ik meer transfergeld kreeg dan gedacht. Veel jonge (Afrikaanse) spelers werden verhuurd. De meesten hebben wel wat potentie, maar hun ontwikkeling gaat te traag en aangezien ik als club snel hoop te groeien geloof ik niet dat er nog eentje bij de selectie gaat komen in de toekomst. Hoewel de vorig jaar verhuurde Sarpong er nu wel bij zit. De 34-jarige Curto zocht het Midden-Oosten op.

Zelf haalde ik wat nieuwe Afrikaanse talenten, keeper Baffoe is een regen uit Ghana die nu al international is. Met Kenny Steppe heb ik nu eindelijk een betrouwbare doelman, Jorge D?az is een belachelijk goede buitenspeler. Verder heb ik met Joseph Akpala een tweede topspits voor Eerste Klasse-begrippen, Perozo is een international van Venezuela die het slot op de deur gaat vormen achterin. Tenslotte Enes Saglik gehaald vanwege wat zware blessures voorin. Saglik is ooit opgeleid door Eupen en kan op alle posities op het middenveld en voorin, dus een erg nuttige kracht om erbij te hebben.
Al met al een selectie die geen moeite mag hebben om zich te handhaven op het hoogste niveau.
 

Batigoal

Well-known member
15-16Tussenstand.png


Eupen houdt zich zonder enige moeite staande in Eerste Klasse. De Playoffs I liggen voor het grijpen en dat is een prima prestatie. Ik denk dat een groep met alle topploegen wel erg moeilijk wordt, aangezien ik merk dat ik tegen de topclubs veel tekort kom. Maar voor een promovendus is dit natuurlijk een uitstekend eerste seizoen.

De ambities om een opleidingsinstituut voor Qatar te worden komen nog niet erg uit de verf. De ASPIRE Academy produceert voor het 2e jaar op rij geen nieuwe spelers en ik denk dat het bestuur het samenwerkingsverband daarom zal opheffen. Verder scout ik intensief in de Qatarese onder-19-competitie en daar zit best wat talent, maar niemand wil naar Belgi? komen... Ik vrees dus dat het blijft bij de 3 Qatarezen die vanaf het begin in mijn selectie zitten en inmiddels alledrie international zijn. Dan maar met een hoop goedkope latino's een grote ploeg worden waarmee de reputatie groeit, dan komen die Qatarezen vanzelf.
 

Batigoal

Well-known member
15-16Playoffs.png


In het slot van de reguliere competitie kreeg de selectie te maken met veel blessures en spelmaker Lu?s Garc?a is het restant van de competitie met heimwee naar Spanje vertrokken. Toch ben ik 3e geworden en over 10 wedstrijden Playoffs I moet ik in ieder geval boven Oostende en Zulte Waregem kunnen blijven.
 

Makanaky

Well-known member
Sodeju, die FM16 speelt me daar toch een partijtje lekker. Heerlijke interface scheelt oeverloos geklik en het speelt gestroomlijnder/sneller. Eerste indrukken lijken zeer goed.
 

Makanaky

Well-known member
Team, player en set piece instructions gaan allemaal veel soepeler. En wanneer je spelers wisselt, lichten de mogelijke wisselopties groen op, ook erg handig, met name bij onbekende teams.
 
Bovenaan