Football Manager

Tobcoach

New member

Klopt, maar meestal vergissen dat soort snelle databasemakers zich in de scheiding zaterdag-zondag. In mijn database sloop ik die zaterdag- en zondagscheiding er al bij voorbaat uit om ellende achteraf te voorkomen. Kortom: alleen mijn eigen database is voor mij acceptabel om mee te spelen. En omdat ik voor het maken hiervan voorlopig geen tijd heb, laat ik ook FM16 maar in de winkelschappen liggen.

Joost

Well-known member
Klopt, maar meestal vergissen dat soort snelle databasemakers zich in de scheiding zaterdag-zondag. In mijn database sloop ik die zaterdag- en zondagscheiding er al bij voorbaat uit om ellende achteraf te voorkomen. Kortom: alleen mijn eigen database is voor mij acceptabel om mee te spelen. En omdat ik voor het maken hiervan voorlopig geen tijd heb, laat ik ook FM16 maar in de winkelschappen liggen.

Ik ben eerlijk gezegd ook teleurgesteld in de manier waarop ze de competitiehervorming in FM hebben verwerkt.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ach, voor die 11 Nederlanders die het boeit hoeven ze toch geen urenlange ellende op hun werkvloer te hebben? Wees eerder teleurgesteld in de KNVB, dat die niet gewoon alles even recht trekken

Joost

Well-known member
Ach, voor die 11 Nederlanders die het boeit hoeven ze toch geen urenlange ellende op hun werkvloer te hebben? Wees eerder teleurgesteld in de KNVB, dat die niet gewoon alles even recht trekken

Als je er prat op gaat de meest realistische voetbalsimulatie te maken dan is het toch niet zo heel moeilijk om dit er goed in te zetten?
En urenlange ellende? Je kunt heel eenvoudige die 11 teams na het eerste seizoen verdelen over de 3 klassen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als dat zo eenvoudig is, dan heeft Unregistere er vast wel even de tijd voor. Het probleem ligt op de lange termijn, als ik hem mag geloven.

Methone

New member

Je zou kunnen proberen om jou eigen database uit voorgaande FM versie's te laden in de FM2016 database editor, vaak lukt dat wel als het niet heel oud is, zou je dan een hoop werk kunnen schelen. Daarom had die jongen van sortitoutsi.net na 1 dag al z'n Nederlandse database klaar. :)
Als je m nog hebt, dan probeer ik t wel ff.

Lennard95

New member
Hoe stel je in dat alle Sports interactive bestanden in een bepaalde schijf worden geplaatst ?

Bij mij staat nu alles in schijf D: maar als ik fm opstart maakt ie een map aan in C: en die heb ik niet nodig.

Methone

New member
Als je er prat op gaat de meest realistische voetbalsimulatie te maken dan is het toch niet zo heel moeilijk om dit er goed in te zetten?
En urenlange ellende? Je kunt heel eenvoudige die 11 teams na het eerste seizoen verdelen over de 3 klassen.

Op zoveel fora is er ontzettend veel kritiek op de Nederlandse FM-Database, waarschijnlijk interesseerd het SI niet zo, wellicht weinig NLse klanten? Ze richten zich eigenlijk alleen op de Eredivisie, die klopt over het algemeen wel aardig. Als je nou ziet dat die NLse FM community's eigen updates uitbrengen met wel 5000 veranderingen, dan blijkt wel dat er niet heel veel aandacht aan besteed wordt door SI. Ik heb ook wel een paar keer gemaild naar die hoofd researcher van Nederland, met ideeen en suggesties, helaas nooit antwoord gehad.

Fregge

Well-known member
Hoe stel je in dat alle Sports interactive bestanden in een bepaalde schijf worden geplaatst ?

Bij mij staat nu alles in schijf D: maar als ik fm opstart maakt ie een map aan in C: en die heb ik niet nodig.

Dit is geloof ik een Windows-dingetje (er van uitgaande dat je een Windows Machine hebt).

Batigoal

Well-known member
Op zoveel fora is er ontzettend veel kritiek op de Nederlandse FM-Database, waarschijnlijk interesseerd het SI niet zo, wellicht weinig NLse klanten? Ze richten zich eigenlijk alleen op de Eredivisie, die klopt over het algemeen wel aardig. Als je nou ziet dat die NLse FM community's eigen updates uitbrengen met wel 5000 veranderingen, dan blijkt wel dat er niet heel veel aandacht aan besteed wordt door SI. Ik heb ook wel een paar keer gemaild naar die hoofd researcher van Nederland, met ideeen en suggesties, helaas nooit antwoord gehad.

Sowieso kun je jaarlijks dezelfde fouten verwachten qua jeugdspelers die bij een verkeerde club zitten terwijl ze al een tijd bij de amateurs voetballen (kan me een Pereira bij Roda herinneren tot zijn 25e terwijl hij in het echt al op zijn 20e ofzo was vertrokken), (tweede) nationaliteiten die niet kloppen (Hadouir is geloof ik zijn hele carri?re een Turk geweest) e.d.
De database van Afrika is overigens helemaal schrijnend. Daar loopt bijna alles 5 jaar achter op FM.

Ze lijken zelden weer een opfrisbeurt te geven aan de database.

Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
qFFBSyP.png

Leuk, zo'n reservelinksback

Overigens ben ik 2053 gekomen door op vakantie te gaan zonder solliciteren en daarna vergeten dat het spel op de achtergrond nog liep. De pc had een update toen ik wilde afsluiten, dus die heeft de hele nacht aangestaan. Werd ik die nacht om 5 uur wakker en dacht: Ohja, FM.... ben toch even wezen kijken en ik zat in 2050/51, hahaha.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nog drie duels te gaan, het kan nog alle kanten op. Top-3 is de doelstelling

mjCceTl.png

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jazeker, al zijn er een aantal Belgische clubs die hem willen hebben. Gratis... Nee, hij blijft nog maar even hier, hij is ook al 34 trouwens.

Satyr

Administrator
Forumleiding
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, m'n keeper deed die gozer van Den Bosch na. Kost me de titel... Hij laat gewoon een makkelijke voorzet los.

CuNk9yf.jpg

Batigoal

Well-known member
Zoals iedere FM-diehard kent gaat motivatie met pieken en dalen en de afgelopen maanden heb ik het spel weinig aangeraakt. Mijn Eupen-carri?re is in seizoen 4, maar zolang je team in Playoffs I 10 topwedstrijden in een paar weken tijd 3 seizoenen op rij een blessuregolf en dus kansloze reeks bezigt, dan heb ik er al gauw geen zin meer in en wil ik andere competities zien. Misschien dat ik die carri?re later weer eens op pak.

7fc7dd019d43188024e480c2b638c9be_MLSLogo.gif

Mijn "herstart" van Football Manager kreeg ik n.a.v. een idee die ik al langer in mijn hoofd had om weer eens te doen; een team pakken in de MLS! Ik heb gauw even alle wintertransfers doorgevoerd en daarna grondig de rosters van de MLS aangepakt. En wat me opviel is dat sommige teams er serieus op achteruit zijn gegaan en op papier voor het eerst onderling aanwijsbare verschillen zijn ontstaan in deze normaal zo gebalanceerde competitie. Door slimme trucs richting het salarissysteem zijn clubs als Toronto FC, New York City FC en LA Galaxy veel sterker dan de rest.

Iemand nog ervaring met een MLS-carri?re? Ikzelf heb in het verleden een seizoen of 6, 7 Toronto FC bestierd en toen was het nog vrij eenvoudig om de MLS te domineren (Frings en Mista als DP's met bij elkaar 70+ goals per seizoen :)), maar verder heb ik nooit een carri?re van de grond gekregen daar. Tegenwoordig zijn de regels op FM realistischer en dus moeilijker, wat me meer uitdaging geeft. Ik kies niet voor ??n van de bovengenoemde powerhouses. New England wilde ik eerst kiezen, maar na de winterperiode is dat niet meer zo'n interessante club. Even een andere club zoeken dus.

Overigens nog een aantal tips voor wie in de MLS aan de slag wil gaan:
- Flink investeren op de trainingsfaciliteiten en staf; aangezien de competitie gebalanceerd is ga je het puur op kwaliteit van je selectie niet gauw winnen, dus moet je er voor zorgen dat je spelers op techniek, tactiek en fysiek een voorsprong hebben.
- Je Designated Players zijn je belangrijkste posities en (als het goed is) je sterspelers. Daar zit tevens het gevaar, want het is vanuit de MLS vanwege het zeer beperkte transferbudget (allocation funds) moeilijk om sterren te vinden. Het beste is je te focussen op transfervrije spelers; kost je geen (of beperkt) allocation funds en met salarissen kun je heel veel bieden omdat ze (grotendeels) niet meetellen met je totaalbudget.
- Gezien het ruime aanbod aan goede keepers voor MLS-begrippen ga je nooit een DP-plek voor een doelman reserveren. Bovendien lopen er in Mexico nog heel wat spelers (en dus ook keepers) met een Amerikaans paspoort rond.
- Bijna alle academies van de MLS-clubs produceren zulke goeie talenten dat je zo min mogelijk geld stopt in de breedte van je selectie. Alles in de MLS draait om met zo min mogelijk geld zo goed mogelijk te presteren.
- Je 7 international player-slots (buitenlandse spelers) zijn zo mogelijk nog belangrijker dan je DP-slots! New England is zo ongeveer de enige ploeg in de MLS die minder buitenlandse spelers heeft dan toegestaan. Weersta de verleiding deze slots in te ruilen voor wat geld of een speler, want dat is het vrijwel nooit waard.
- De focus leggen op voetballers die in Europa spelen heeft in FM weinig zin. In Zuid- en Midden-Amerika zitten veel goede spelers die naar de MLS willen komen ?n bovendien betaalbaar zijn.
- Als je je selectie v??r het seizoen in orde wilt krijgen voor het hele seizoen, dan zijn je draft-picks voor in het midden van het seizoen overbodig en dus goede ruilmiddelen binnen de MLS voor geld, spelers etc.

Kortom, de MLS is meer een strategisch spel om aan de slag te gaan i.p.v. de standaard-carri?re, dus eens kijken of ik daarin een leuke carri?re kan opbouwen.

Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik speel wel MLS, maar dan via een upload zodat je de MLS kan spelen als de Premier League. En al die vage regels zijn dan weg. Ik heb er iig nooit het geduld voor om dat uit te gaan zoeken met de DP's en vooral die (vele) drafts.

Batigoal

Well-known member
Ik speel wel MLS, maar dan via een upload zodat je de MLS kan spelen als de Premier League. En al die vage regels zijn dan weg. Ik heb er iig nooit het geduld voor om dat uit te gaan zoeken met de DP's en vooral die (vele) drafts.

Klopt, dat wordt heel veel gedaan. Alleen mist dat toch wel de charme van het systeem en het gepuzzel, wat een carri?re in de MLS nu eenmaal een wat grotere uitdaging maakt dan een regulier spel.

Die drafts zijn overigens best te volgen als je ze een paar keer gedaan hebt. Het is in de MLS vooral een kwestie van alvast twee transferperiodes vooruit denken en je lange termijn-budgetten in de gaten houden.

Bovenaan