Ik ben een journeyman-carri?re gestart die mogelijk in een Pentagon Challenge verandert, maar ik moet zien of ik het zo lang wil volhouden. Ik heb aardig wat landen geselecteerd uit met name Azi?, maar wilde beginnen op het kleinste continent qua voetbal; Oceani?. Nieuw-Zeeland is het enige land wat iets van kwaliteit herbergt en slechts 3 ploegen stellen er wat voor; het in Oceani? oppermachtige Auckland City met al zijn Spanjaarden en Zuid-Amerikanen, Waitekere United en in iets mindere mate Team Wellington. Bij die laatste club kon ik wel gelijk aan de bak. Het voordeel van starten in Nieuw-Zeeland is dat de competitie lekker snel voorbij is (16 wedstrijden en eventueel 4 playoff-duels).
Ik vond mijn selectie aan de start niet eens zo slecht. Wel was het duidelijk dat ik geen lange periode bij de club kon blijven. Vanwege de lage reputatie en de semi-prof-status kon ik me slechts versterken met drie amateurs met oer-Hollandse namen als Van Dijk, Schaeffers en Den Heijer, een verdediger uit Vanuatu en een aanvaller van de Solomon Eilanden. Dat niveau dus.
Extra probleem was dat de club geen cent te makken heeft en maar liefst 11 contracten uit de selectie al na een jaar aflopen. Kwestie van snel presteren dus. En dat lukte goed. Het begin was erg stroef (1 punt uit eerste 3 duels) om de juiste opstelling te vinden, maar daarna zette de ploeg een uitstekende serie neer:
In ??n afbeelding dus even een recap van het seizoen. Team Wellington had nog nooit wat gewonnen, wel een aantal 2e plaatsen in zowel CL als eigen competitie, maar het lukte dus om gelijk beiden te winnen. Auckland City had een aantal goeie Spanjaarden, maar de by far beste speler van de competitie liep bij mij rond. Paul Ifill speelde jaren in het Engelse Championship bij Millwall en Crystal Palace en later in de Australische-League als Marquee Player. Nu op zijn 35e is hij in Nieuw-Zeeland terecht gekomen om nog een jaartje te knallen. En dat lukte prima (21 goals in 20 duels).
Mooie tripjes ook in de OFC CL naar Fiji, Samoa, Nieuw-Caledoni? en Tahiti.
Het gaat natuurlijk nergens over om daar een langdurige carri?re op te bouwen; de dag na de laatste wedstrijd was ik zowat mijn hele team kwijt inclusief Ifill, maar het winnen van deze prijzen geeft me hopelijk genoeg reputatie om over te stappen naar een iets grotere competitie. Wordt vervolgd.