Football Manager

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee, ik heb echt een topseizoen gehad en hoger gaat echt niet. Ik heb in 3 seizoenen 7 punten gepakt tegen Man Utd, Chelsea, Arsenal en Spurs (de top-4 van de laatste drie jaar) City is steeds 5e geworden, alleen dit seizoen werden ze 8e.

Nou, het Europese avontuur was wisselend, in een poule met Monaco, Spartak en Lviv werd ik 2e achter Monaco, waarna ik in de KO fase aan Leverkusen werd gekoppeld. Nou, thuis stond ik al vlot met 0-4 achter en dat maakte ik natuurlijk niet meer goed. Het werd nog 1-4, uit werd er met 3-0 verloren. In de competitie was het ook niet veel, ik werd 13e. Daarna wat goede spelers gehaald, maar het liep voor geen meter. Ik heb op 20 december ontslag genomen. Ik werd daarna gevraagd door Levante, Getafe en Swansea, waarbij de Spaanse teams stijf onderaan stonden in de Primera Division (en Levante zelfs failliet was). Swansea staat onder Wimbledon, maar heeft wel meer mogelijkheden. Swansea it is... eerste wedstrijd, uiteraard, Wimbledon thuis :) 2-0 gewonnen.
 

T.T.

New member
Ik kwam dit weekend een bestandje tegen die het spelen in de Duitse Regionalliga en Oberliga mogelijk maakt en ben een game gestart met 1. FC Magdeburg. Het lower league management ken ik zelf eigenlijk alleen van het spelen met Engelse clubs, maar nooit zo met Duitse. Heeft iemand dit wel eens gedaan?
 

Batigoal

Well-known member
Ik kwam dit weekend een bestandje tegen die het spelen in de Duitse Regionalliga en Oberliga mogelijk maakt en ben een game gestart met 1. FC Magdeburg. Het lower league management ken ik zelf eigenlijk alleen van het spelen met Engelse clubs, maar nooit zo met Duitse. Heeft iemand dit wel eens gedaan?

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb op FM10 eens RB Leipzig van niveau 5 naar de Bundesliga geholpen. Was meer een pleziergame aangezien de financi?n goed waren. Wel duurde het tot de 2e Bundesliga voordat ik redelijke spelers kon aantrekken aangezien het verschil in reputaties tussen de verschillende divisies nogal groot was. De eerste seizoenen moest ik het hebben van eindeloze rijen aangetrokken transfervrije spelers waar af en toe een goeie speler tussen zat. Met minder salarisbudget tot je beschikking wordt het wat lastiger denk ik.
 

Tobcoach

New member
Voor de liefhebbers de link naar mijn verhaal op een ander forum:

http://forum.manutd.nl/showthread.php?56937-FM14-SKNWK-de-Zeeuwse-droom

Heb even geen zin om alles over te zetten, zo is 't veel makkelijker. Ik speel trouwens nog wel met FM14. Ik heb FM15 overgeslagen maar denk er momenteel over na om FM16 weer aan te schaffen, en misschien zelfs weer een database voor de Nederlandse amateurs op te zetten. Het bloed kruipt immers toch waar het niet gaan kan...
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb FM15 ook niet, de eerste die ik mis sinds 2003. Niet zozeer vanwege niet willen, maar ik heb m'n centjes uitgegeven aan een nieuw dartbord, pijlen en dat soort dingen. FM16 ga ik wel weer halen, de even nummers zijn bij mij favoriet.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
CKYoh09.png


Vermakelijk en effici?nt. De 2-0 kwam uit een ingooi van mij, de linksback gooide 'm naar de cv, die miste de bal en de mc van West Ham ramt de bal zo van een meter of 30 in de lege goal. Want m'n keeper stond buiten z'n gebied om aanspeelbaar te zijn.

edit: de 2-4 is ook mooi, vrije trap voor mij op de 16 meter, de bal komt op de paal, rolt over de lijn en drie spelers van mij proberen te scoren. Die van West Ham staan gewoon te kijken, hahaha. En de 2-5 is helemaal een klutsgoal, m'n amc gaat op de keeper af, schiet tegen de keeper op, schiet daarna tegen de paal of in 3e instantie via de andere paal te scoren.

Ik ben goed begonnen aan het seizoen 2025/26:
Man Utd - Everton 0-0, Man Utd is 5x op rij kampioen geweest en heeft een Nederlandse spits die de vorige twee seizoenen 40+ goals maakte en na 165 duels 1 op 1 loopt
Everton - Arsenal 5-2
West Ham - Everton 2-5
 

Batigoal

Well-known member
In FM15 hebben alle spelers die in Engeland spelen (net als in het echt) ook een Engeland-factor gekregen qua transfersom, met name in de Premier League en Championship. Maar ook op een lager niveau worden spelers door het spel weleens iets te duur ingeschat...

AurlienJoachim_OverzichtProfiel.png
 

Batigoal

Well-known member
Er komt steeds meer informatie over Football Manager 2016 naar buiten. Via deze link worden een aantal nieuwe aspecten en screenshots getoond:

http://sortitoutsi.net/football-manager-2016

Spel lijkt me er niet fraaier op te worden. Dat 'Create a club-mode' is daarentegen wel erg aantrekkelijk en zal veel spelers trekken denk ik.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is gejat van FIFA Manager, maar goed, het is wel leuk. Ik vind de Draft wel geinig :duim:

edit: Even over FM14, ik heb daar een 4-1-2-2-1 tactiek en kreeg de tip dat FSV Frankfurt daar de perfecte elf spelers voor had, qua posities. Nou, ik begon met een 9-0 (!) zege...

DwJ1N5N.png
 
Laatst bewerkt:
?

?uti

Guest
1000 wedstrijden is een mooie mijlpaal. Zelf zit ik ook al over de 1400 wedstrijden bij Sertanense.

Blijft erg goed gaan, met het hele Portugese voetbal.

De competitie heeft tegenwoordig het hoogste landenco?ffici?nt, en bij de clubco?ffici?nten bestaat de top-3 uit Portugese clubs.

Feyenoord staat knap vijfde, die presteren echt goed de laatste jaren met EL winst in 2035 en 2038, en nog een verloren finale in 2037. En afgelopen seizoen heb ik ze in de halve finale CL uitgeschakeld.

Sporting won afgelopen seizoen de Europa League en ook Olhanense stond in de halve finale (tegen Sporting). Zelf won ik de CL door City in de finale te verslaan, en City had van mijn Portugese concurrent Lourosa gewonnen in de halve finale.
Zelf had ik liever tegen Lourosa gespeeld in de finale, dat zou een derde Portugese finale op rij zijn geweest. Voor mij was het alweer CL winst nummer 11, en nummer 8 op rij.
 
?

?uti

Guest
Het heeft tot 2039/2040 geduurd maar Boavista is eindelijk terug op het hoogste niveau, het mocht een keer na 26 seizoenen.
 

Joost

Well-known member
Er komt steeds meer informatie over Football Manager 2016 naar buiten. Via deze link worden een aantal nieuwe aspecten en screenshots getoond:

http://sortitoutsi.net/football-manager-2016

Spel lijkt me er niet fraaier op te worden. Dat 'Create a club-mode' is daarentegen wel erg aantrekkelijk en zal veel spelers trekken denk ik.

Ik vind de lay out wel fraai.

Misschien dat ik deze versie eens direct aanschaf. Ik merk dat ik het toch wel weer meer speel.

Hopelijk passen ze voor de amateurdivisies aan dat je niet zomaar van club kan wisselen als je amateur bent.
 
?

?uti

Guest
Altijd leuk; jeugdspelers verhuren aan Bayern, Barcelona en Juventus om ze wedstrijdervaring te laten opdoen.
 

Nik

Member
Heeft iemand een 'truc' om mij te helpen? Bij cm 01/02 zit ik in 2008 met Brentford, maar wanneer ik het spel nu opstart krijg ik de foutmelding 'CM 01/02 reageert niet', en moet ik het spel afsluiten. Als ik een nieuwe game start werkt het spel prima, maar met Brentford kan ik nu niet meer verder. Is dit een bekend probleem, en kan ik dit op 1 of andere manier omzeilen ?
 
?

?uti

Guest
De datum passeren in vakantiemodus? (Of zat dat toen nog niet in het spel?)
 

Nik

Member
Geprobeerd maar werkt helaas ook niet. Hij stopt er direct mee als ik op continue klik.
 
Bovenaan