Filmtopic

Deathprod

Active member
Met ook de firma Dupont in de hoofdrol.

En het heeft eigenlijk nooit echt de landelijke media gehaald, alleen lokaal rondom Dordrecht een paar jaar geleden.
Maar door de film weet je hoe groot dat effect is geweest. Bij 97% van de wereld bevolking is dat PFOA/C8 in het bloed gevonden. Dus we hebben het allemaal in ons bloed zitten. En ze zijn nooit echt hard aangepakt, Dat vond ik toch wel redelijk bizar
 

Mario

Well-known member
Gisteravond de oude Ghostbusters uit 1984 gekeken, en daarna Afterlife. Even avondje nostalgie. Who you gonna call?
 

zwammy

Well-known member
Heb ik volgens mij nog nooit gezien.

Gisteren film gekeken over iemand die de 14 bergtoppen boven de 8000 meter had beklommen in 7 maanden
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb laatst 1917 gekeken, die film over de Eerste Wereldoorlog die zogenaamd in één shot is geschoten. Dat geloof ik niet, maar het was wel een goeie oorlogsfilm. Zeker de moeite waard om te kijken.

Over oorlogsfilms gesproken; tijdje terug voor het eerst Dunkirk gezien. Qua sfeer voelde je echt de nabije dreiging van oorlog, maar verder vond ik die een beetje tegenvallen. Prima film op zich, maar door alle positieve verhalen daarover had ik er meer van verwacht.

Binnenkort nog even kijken naar The Forgotten Battle/Slag om de Schelde. Daar ben ik nieuwsgierig naar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenkort nog even kijken naar The Forgotten Battle/Slag om de Schelde. Daar ben ik nieuwsgierig naar.

Die moet wel heel indrukwekkend zijn als een minister van Defensie die belangwekkender vond dan de actuele dreigende situatie in Afghanistan.
 

Mario

Well-known member
Typisch Nederlandse film. Ik vond 'm niet echt slecht, maar wel weer veel houterig acteerwerk. De film is ook gebaseerd op ware gebeurtenissen, want qua tijdslijn schijnt het niet helemaal te kloppen naar wat ik begreep.
 

U.G.

Well-known member
Danny.Legend.God.

Zelden zoiets gezien. Een mockumentary ( of hoe zoeits ook mag heten ) over een Bulgaarse mafioso die eigenlijk meteen van het begin de Engels/ Amerikaanse filmploeg én script kaapt.
 

erka

Well-known member
Zelfs Tolkien is niet meer veilig voor de Woke-shit. In de nieuwste TV-series verfilming, Rings of Power, komen zwarte elven en zwarte dwergen voor. Allemachtig.
Nu nog even de bijbel ombouwen en dan is echt alles Woke.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zelfs Tolkien is niet meer veilig voor de Woke-shit. In de nieuwste TV-series verfilming, Rings of Power, komen zwarte elven en zwarte dwergen voor. Allemachtig.
Nu nog even de bijbel ombouwen en dan is echt alles Woke.
Het is maar waar je je druk om kan maken.

Kan trouwens echt niet wachten op die serie. Wat gaat dat vet worden! Net als House of the Dragon, welke ook dit jaar uit gaat komen. Het fantasy genre lijkt in populariteit te winnen. Wat ik alleen maar toe kan juichen, want het is mijn favoriete genre. Zowel om te lezen, als om series en films van te kijken. Dus kom maar op met al die megaproducties!
 

erka

Well-known member
Het is maar waar je je druk om kan maken.

Kan trouwens echt niet wachten op die serie. Wat gaat dat vet worden! Net als House of the Dragon, welke ook dit jaar uit gaat komen. Het fantasy genre lijkt in populariteit te winnen. Wat ik alleen maar toe kan juichen, want het is mijn favoriete genre. Zowel om te lezen, als om series en films van te kijken. Dus kom maar op met al die megaproducties!
Geef mij de boeken maar. Die zijn echt geweldig. De LotR trilogie was dat ook, maar de Hobbit was al stukken minder. Ben best wel een Tolkien purist, als je zijn naam aan je productie verbindt dan is het wat mij betreft wel gepast om dichtbij zijn lore te blijven. We hebben het hier niet over een of andere koekebakker. Ik denk dat deze productie een enorme flop wordt voor de 1 miljard dollar die het gekost heeft. Zonde, want Peter Jackson heeft laten zien dat het ook heel goed kan door dichtbij het verhaal te blijven en er niet allerlei Disney en andere Hollywood diversiteitsclichés bij te halen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Geef mij de boeken maar. Die zijn echt geweldig. De LotR trilogie was dat ook, maar de Hobbit was al stukken minder. Ben best wel een Tolkien purist, als je zijn naam aan je productie verbindt dan is het wat mij betreft wel gepast om dichtbij zijn lore te blijven. We hebben het hier niet over een of andere koekebakker. Ik denk dat deze productie een enorme flop wordt voor de 1 miljard dollar die het gekost heeft. Zonde, want Peter Jackson heeft laten zien dat het ook heel goed kan door dichtbij het verhaal te blijven en er niet allerlei Disney en andere Hollywood diversiteitsclichés bij te halen.
Hier nog een Tolkien purist. Het is amper te bevatten wat die man allemaal gecreëerd heeft. Ik heb De Silmarillion een paar keer gelezen, maar zelfs dan lukt het me om slechts een paar flarden van de hele lore te onthouden. Laat staan dat je de man bent die het allemaal gecreëerd heeft, ook nog op een manier dat het allemaal in elkaar past.

Ik vond de Hobbit ook minder. Beetje uitgemolken. Drie films van drie uur over een relatief dun boekje. Sowieso een verhaal wat op zichzelf al een stukje delicater is dan het Epische Lord of the Rings. De volgorde van verschijnen doet daar misschien ook wel iets in. Desalniettemin heb ik ook de Hobbit films al drie keer gezien. Wat nog niets is bij de LotR films, die ik inmiddels van voor tot achter mee kan praten. Tot grote ergernis van de mensen die de films voor het eerst zien, terwijl ze met mij kijken. Briljante films, mijn favorieten. Zit echt alles in. Het verhaal, het decor, de special effects, de acteerprestaties, de muziek. Vanaf de eerste beelden in de Shire tot het aan de horizon verdwijnende zeilschip, op weg naar de Grey Havens, pure perfectie.

Dus ja, misschien heb je wel gelijk en gaat die serie tegenvallen. Zoals ook het laatste seizoen van GoT gigantisch tegenviel, nadat George RR Martin zich niet meer met het script bemoeide. Ik geef de schrijvers echter het voordeel van de twijfel. Want hoewel ze dingen samen gaan voegen die in het originele verhaal zo'n 1000 jaar los van elkaar gebeurde, lijken ze wel trouw te willen blijven aan het uitbeelden van de wereld zoals Tolkien die geschapen heeft. En ik kan gewoon niet wachten om de diepere verhaallijnen van bijvoorbeeld Galadriel, Elrond en Isildur verder op scherm uitgediept te zien worden.
 

Mario

Well-known member
Zelfs Tolkien is niet meer veilig voor de Woke-shit. In de nieuwste TV-series verfilming, Rings of Power, komen zwarte elven en zwarte dwergen voor. Allemachtig.
Nu nog even de bijbel ombouwen en dan is echt alles Woke.
Een zwarte dwerg, zijn ze al de straat op? 😄
 

erka

Well-known member
Gisteren heb ik voor het eerst -jajaja- the klassieker Halloween gezien. De eerste, uit 1978. Wat een geweldige film zeg! Wauw.
 

erka

Well-known member
Poor Things gezien gisteren in de bios. Snap wel dat ie enorm goede recensies krijgt
 

Abubakari

Well-known member
Yorgos Lanthimos heeft sowieso een aantal te gekke films gemaakt, ook erg veel zin in deze.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan