Het vervolg op Independence Day zit goed in elkaar. Het is niet te lang, er zit voldoende actie in, maar niet te veel; en je krijgt een goed beeld van wat er in de tussenliggende 20 jaar is gebeurd met de hoofdrolspelers.
Ik vond het juist het pluspunt van de film dat het niet alleen actie was, maar dat er ook nog iets van een verhaal in zat.Hier had ik wel wat meer van verwacht. Teveel gelul, te weinig actie & spektakel.
Deel 1 vond ik juist het soort film die heel goed was, maar waar je geen vervolg op zou moeten maken.En Now You See us 2 vond ik wel een prima film.
Ik vond het eigenlijk gewoon een vrij slechte film. Gehaast, bij tijden een tikkie saai. De reacties zijn ook overwegend negatief.Ik vond het juist het pluspunt van de film dat het niet alleen actie was, maar dat er ook nog iets van een verhaal in zat.
Deel 1 vond ik juist het soort film die heel goed was, maar waar je geen vervolg op zou moeten maken.
Kan deel 2 het niveau van deel 1 benaderen?
Van de week the Conjuring 2 gezien. Weer een top(horror)film in mijn ogen.
The Neon Demon wisselt in het begin adembenemend mooie en extravagante decors, sprankelend kleurgebruik begeleid door een fragiele maar heerlijk bedwelmende score regelmatig af met bleke huidskleuren van half ontklede dames, egaal-witte achtergronden en stilte op de klankband. Daar waar de hyperstylering hoogtij viert, is de film niet minder betoverend als de beste films van Refn. De opvallende ingetogenheid qua stylering en muziek in bepaalde sc?nes zorgt voor een beklemmende, steriele, en doodse sfeer, die evenzogoed doorwerkt in de extravagantere delen, maar dit is zeker geen kaal realisme en evenmin een tekortkoming. Het preludeert op de meer bloederig-gestyleerde 'ode' aan de dood verderop in de film. Schoonheid en dood worden van meet af aan thematisch met elkaar verbonden in de esthetiek van de film, als waren ze twee keerzijden van dezelfde medaille.
Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik presteer het altijd om in slaap te vallen bij X-men films. Behalve die van Wolverine, die vind ik wel goed.
De remake va Ghostbusters vond ik onverwacht leuk. Vooral Kate McKinnon was erg grappig.