Filmtopic

Simon

Administrator
Forumleiding
Het vervolg op Independence Day zit goed in elkaar. Het is niet te lang, er zit voldoende actie in, maar niet te veel; en je krijgt een goed beeld van wat er in de tussenliggende 20 jaar is gebeurd met de hoofdrolspelers.
 

Abubakari

Well-known member
Het vervolg op Independence Day zit goed in elkaar. Het is niet te lang, er zit voldoende actie in, maar niet te veel; en je krijgt een goed beeld van wat er in de tussenliggende 20 jaar is gebeurd met de hoofdrolspelers.

Hier had ik wel wat meer van verwacht. Teveel gelul, te weinig actie & spektakel.

Sowieso een filmdip. Central Intelligence vond ik ook al niet veel.

Wat dan weer wel? Elle!
En Now You See us 2 vond ik wel een prima film.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Hier had ik wel wat meer van verwacht. Teveel gelul, te weinig actie & spektakel.
Ik vond het juist het pluspunt van de film dat het niet alleen actie was, maar dat er ook nog iets van een verhaal in zat.
En Now You See us 2 vond ik wel een prima film.
Deel 1 vond ik juist het soort film die heel goed was, maar waar je geen vervolg op zou moeten maken.
Kan deel 2 het niveau van deel 1 benaderen?
 

Pieros

Active member
Van de week the Conjuring 2 gezien. Weer een top(horror)film in mijn ogen.

Beter dan het derde deel van de Divergentserie die ik van de week ook gezien heb. Kwamen we er na de film achter dat er ook nog een deel 4 komt.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vond het juist het pluspunt van de film dat het niet alleen actie was, maar dat er ook nog iets van een verhaal in zat.
Deel 1 vond ik juist het soort film die heel goed was, maar waar je geen vervolg op zou moeten maken.
Kan deel 2 het niveau van deel 1 benaderen?
Ik vond het eigenlijk gewoon een vrij slechte film. Gehaast, bij tijden een tikkie saai. De reacties zijn ook overwegend negatief.

Ik heb deel 1 alleen op DVD gezien, deel 2 in de bios. Dat vind ik appels met peren vergelijken, maar als je deel 1 te gek vond zul je deel 2 ook wel goed vinden.
Van de week the Conjuring 2 gezien. Weer een top(horror)film in mijn ogen.

Had van mij wel iets korter mogen duren, maar voor de rest een erg mooi gemaakte griezelfilm met veel sfeer.
 

Mario

Well-known member
De zoveelste film uit het Marvel imperium: Xmen Apocalyps. Kijkt lekker weg, maar begint beter dan het eindigd. Vond de vorige film beter.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik presteer het altijd om in slaap te vallen bij X-men films. Behalve die van Wolverine, die vind ik wel goed.
 

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar Tarzan geweest, prima film. Visueel schitterend, aardig verhaaltje, zij het ietwat standaard, maar dat mocht de pret niet drukken.
 

Abubakari

Well-known member
Gisteravond the Neon Demon gezien.
The-Neon-Demon-Little-White-Lies-620x766.jpg

Een visueel hoogstandje, twee uur lang schitterend in beeld gebracht, een kunstwerk op zich.
Behoort bij de beste drie of vier films die ik dit jaar zag. Kil, bad trippy, nachtmerrie achtig, (op het eind) ronduit goor, alleen maar bloedmooie vrouwen, superfilm!

Ik citeer:

The Neon Demon wisselt in het begin adembenemend mooie en extravagante decors, sprankelend kleurgebruik begeleid door een fragiele maar heerlijk bedwelmende score regelmatig af met bleke huidskleuren van half ontklede dames, egaal-witte achtergronden en stilte op de klankband. Daar waar de hyperstylering hoogtij viert, is de film niet minder betoverend als de beste films van Refn. De opvallende ingetogenheid qua stylering en muziek in bepaalde sc?nes zorgt voor een beklemmende, steriele, en doodse sfeer, die evenzogoed doorwerkt in de extravagantere delen, maar dit is zeker geen kaal realisme en evenmin een tekortkoming. Het preludeert op de meer bloederig-gestyleerde 'ode' aan de dood verderop in de film. Schoonheid en dood worden van meet af aan thematisch met elkaar verbonden in de esthetiek van de film, als waren ze twee keerzijden van dezelfde medaille.

 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik presteer het altijd om in slaap te vallen bij X-men films. Behalve die van Wolverine, die vind ik wel goed.

Al de X-Men films zijn ruk. Ik krijg altijd een beetje hetzelfde gevoel als bij die Transformer-films. Ik mis lijn in de films en na twee actie-scenes heb je ze allemaal gezien. Het is teveel.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
De remake va Ghostbusters vond ik onverwacht leuk. Vooral Kate McKinnon was erg grappig.
 

Mario

Well-known member
Gisteravond No Escape gekeken, toen de film afgelopen was dacht ik alvast de trailer voor het vervolg te zien ... ;-)
 

Batigoal

Well-known member
Vorige week D.C.'s kraker Batman vs Superman gekeken en gisteravond naar de bios gegaan voor Suicide Squad. Nu mag er weleens kritiek zijn op de films van Marvel, maar die liggen echt lichtjaren voor op de pulp die D.C. maakt.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb Suicide Squad ook gezien, vond de introductie van de slechteriken nog wel goed, op zich hier & daar ook wel een mooi visueel spektakel maar voor de rest vrij magertjes inderdaad. De Batman vs Superman (duurt geloof ik bijna 3 uur) heb ik mede dankzij de niet al te beste reacties destijds maar laten schieten.
 

Kielse Rat

Well-known member
De Batman-trilogie van Nolan heeft de lat dan ook wel zodanig hoog gelegd, dat het eigenlijk bijna niet anders kon dan dat de volgende Batman en Joker zouden teleurstellen.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Gisteren naar Bad Moms geweest en die was (voor mij) onverwacht erg grappig.
 

Mario

Well-known member
Independence Day 2 gezien. Vooral leuk als je je het eerste deel nog kan herinneren. Deel 1 vond ik persoonlijk beter, wellicht zijn er de laatste tijd teveel van dit soort films gemaakt ... aliens vallen de aarde aan enz.
 
Bovenaan